شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • در جهت توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و به‌منظور تسهیل در دسترسی به این خدمات، امکان انتقال وجه کارت به کارت شتابی بدون نیاز به اینترنت در بانک سینا فراهم شده است.به گزارش روابط عمومی بانک سینا، هموطنان با استفاده از سامانه 727 این بانک بدون نیاز به اینترنت می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز نسبت به انتقال وجه کارت به کارت شتابی تا سقف روزانه 30 میلیون ریال اقدام کنند.با استفاده از این سامانه بسیاری از خدمات بانکی دیگر نیز قابل انجام است که از آن جمله می‌توان به دریافت موجودی و صورتحساب سپرده‌ها، پرداخت قبض و خرید شارژ اشاره کرد.
  • ششمین جلسه شورای مدیران این شرکت با محوریت بررسی و ارزیابی عملکرد و پایش اهداف و برنامه‌های کلیه شعب با حضور روسای شعب در دفتر ارتباطی تهران برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، در این جلسه که مدیرعامل و معاونان و مدیران ارشد و روسای شعب حضور داشتند، عطائی ضمن تشکر از زحمات کلیه معاونت‌ها و روسای شعب گفت: وضعیت فروش و مدیریت ریسک در بیمه حافظ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بی نظیری داشته و این مرهون تلاش‌های همه واحدهای سازمانی در بیمه حافظ است.وی افزود: باید به مراتب تلاش‌های بیشتری در حوزه آموزش و ارتقای سطح دانش بیمه‌ای مدیران و کارکنان، صورت پذیرد و سهم پرتفوی بیمه حافظ در بیمه‌های زندگی افزایش داده شود و نیز تمامی خسارت‌های معوق با مدیریت بهینه منابع مالی، در کمترین زمان ممکن به بیمه‌گذاران پرداخت شود.
  • مدیرعامل شرکت بیمه دانا اسناد بیمه‌ای را ابزار مناسبی برای پوشش ریسک مالی مراودات تجاری اعلام کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، بیژن صادق گفت: صنعت بیمه در دوران جدید رقابتی همچنان در پی روش‌های نوین تامین مالی و متنوع کردن پرتفوی خود براساس شرایط، ضرورت‌ها و در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی جامعه است.
  • مدیر امور مجامع و شرکت‏های بانک صنعت و معدن گفت: برای اجرایی شدن سیاست‏های دولت، کلیه شرکت‏های زیرمجموعه بانک صنعت و معدن در یک برنامه‌ریزی مدون به بخش خصوصی واگذار می‎شود.به گزارش پایگاه اطلاع‌‏رسانی بانک صنعت و معدن، ابوالفضل نجار با بیان این مطلب تصریح کرد: این بانک آماده است تا شرکت‏های یادشده را به بخش خصوصی کارآمد، در چارچوب قوانین و مقررات واگذار کند.
  • دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران با شعار فرماندهی و کنترل در بحران، با حمایت بانک حکمت ایرانیان و حضور مقامات کشوری و لشکری، در محل دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بانک حکمت، در ابتدای این کنفرانس امیر سرتیپ فرج‌پور رئیس دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) به ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه و محورهای کنفرانس پرداخت.سپس دکتر خلیل‌پور، دبیر علمی همایش ضمن ارائه گزارشی از مقالات ارسال شده، گفت: در این دوره ٣٧۶ مقاله در ١١ محور دریافت شد که ٩٣ مقاله به‌صورت شفاهی و ٩۴ مقاله به‌صورت پوستر ارائه شد.
  • بانک رفاه با هدف حمایت از تولید ملی و پشتیبانی از مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، در قالب «طرح انتخاب رفاه» تسهیلات پرداخت می‌کند.به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی و کارکنان این سازمان که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند، می‌توانند در صورت خرید از شرکت اسنوا (لوازم خانگی)، از تسهیلات مذکور تا سقف 200میلیون ریال در قالب عقد مرابحه با نرخ 15 درصد و با بازپرداخت 36 ماهه بهره‌مند شوند.پرداخت تسهیلات فوق بدون نیاز به سپرده‌گذاری و ایجاد میانگین حساب بوده و متقاضیان کمتر از 67 سال سن (مشمول بیمه عمر) با توجه به اعتبارسنجی صورت گرفته، می‌توانند از این تسهیلات بدون معرفی ضامن و تنها با ارائه گواهی کسر اقساط تسهیلات گیرنده از سازمان تامین اجتماعی، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
  • زمین‌لرزه چهارشنبه شب غرب استان تهران به شکل «پیش‌لرزه بی‌تدبیری»، در پایتخت ظاهر شد و خطرناک‌ترین گسل کشوری را نمایان کرد. گسل «بی‌تدبیری» ناشی از ضعف و ناتوانی مدیران شهری و مسوولان دولتی، در حوادث آخر هفته قابل ردیابی است. بامداد چهارشنبه، غلظت ذرات معلق در تهران، تحت‌تاثیر بی‌عملی مدیران مقابل «بحران آلودگی» و غفلت از تجربه‌های جهانی حل این چالش زیست‌محیطی، روند صعودی به خود گرفت و شاخص کیفیت هوا در طول روز وارد «وضعیت قرمز» شد. اما در پی زلزله ساعت 11 و 27 دقیقه همان شب، تحت‌تاثیر هجوم بخشی از تهرانی‌ها به خیابان‌ها، کیفیت هوا با رسیدن به مرز فراقرمز، غیرقابل تنفس شد تا اینکه، «باد» غروب پنج‌شنبه، به نجات شهر آمد. طی دو روز گذشته، دغدغه مدیران، در جواب دادن به پرسش درباره «نوع زمین‌لرزه ملارد» خلاصه شد؛…
  • مهدی زارع زلزله‌شناس
    پس از رخداد زلزله‌های اخیر تعداد اعضای کانال تلگرامی که من برای انتشار مقالات و مصاحبه‌های خود در تلگرام درست کرده‌ام الان حدود 3 هزار نفر است و تعداد اعضای یک کانال مدعی پیش‌بینی زلزله (با دقت 70 درصد!) که مدیریت آن با فردی است که اساسا آشنایی مقدماتی نیز با مبانی زلزله‌شناسی ندارد، حدود 100هزار نفر.
  • علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
    مطالعه لرزه‌خیزی تاریخی کوه‌های البرز قبل از 1900 میلادی نشان می‌دهد که بیشتر نواحی آن چندین بار ویران شده‌اند. برای توصیف زمین‌لرزه‌های رخ داده در گستره تهران در دو بازه زمانی مربوط به زمین‌لرزه‌های تاریخی و دستگاهی (زلزله‌هایی که با دستگاه‌های لرزه‌نگاری به ثبت رسیده‌اند) به توضیح مختصری می‌پردازیم. بی‌گمان شناخت این رخدادها خود اطلاعات گرانبهایی است که در مطالعات برآورد خطر زمین‌لرزه نقش بسزایی دارند.
  • ترکیب سهامداران دو خودروساز بزرگ کشور این روزها به محلی برای انتقاد جدی به ساختار این شرکت‌ها تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران چندی پیش واگذاری‌ سهام خودروسازان را عجیب و غریب خواند که سرمایه ملی را به سمت انهدام کشانده است.در حالی منصور معظمی واگذاری‌های صورت‌گرفته در صنعت خودرو را مضر دانسته که این پرسش مطرح است، چه مسیری در خودروسازی باید دنبال شود که خصوصی‌سازی به معنی واقعی در این شرکت‌ها محقق و خودروسازان دیگر سهامدار خود نباشند؟ در این زمینه برخی کارشناسان فشار دولت به خودروسازی‌ها برای واگذاری سهام‌شان را اولین گام در مسیر خصوصی‌سازی واقعی می‌دانند و برخی دیگر عنوان می‌کنند، همانطور که شرکت‌های خودروساز طی چند سال گذشته با توجه به عدم‌حمایت‌های دولتی، برای تامین…