شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • ایرنا نوشت: حسام‌الدین آشنا، نایب‌رئیس و نماینده رئیس‌جمهوری در شورای نظارت سازمان صدا و سیما در پی برخی مسائل پیش آمده در روزهای اخیر، خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده این شورا شد. اخیرا موضوعی درخصوص یکی از مجریان شبکه پرس تی‌وی و دو تن از مدیران این شبکه و در عین حال بازرس ویژه سازمان صدا و سیما مطرح شده بود که محمد سرافراز، رئیس این سازمان در گفت و گویی این موضوعات را توطئه‌ای از سوی برخی نیروهای معاند و مخالف صدا‌و‌سیما دانست. .
  • «سرگرمی‌های مردم تهران در دوران قاجار و پهلوی» به بازار کتاب رسید. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ای است که با عنوان «شهر تهران» درباره زندگی فرهنگی مردم تهران انتشار می‌یابد و تا به حال آثار «اسطوره تهران»، «تهران در قاب شهر»، «آبنامه تهران» و «کاروان فرهنگ در فرنگ» انتشار یافته و به‌تازگی پنجمین پژوهش از این مجموعه با عنوان «سرگرمی‌های مردم تهران در دوران قاجار و پهلوی» نوشته محمدحسین ناصربخت به چاپ رسیده است. «سرگرمی‌های مردم تهران در دوران قاجار و پهلوی» از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی و با قیمت 9500 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

  • ‌آی‌تی‌ایران: اگر بخواهیم بهترین تبلت را انتخاب کنیم باید به سراغ بزرگان تکنولوژی دنیا برویم. تا امروز هم آخرین محصول اپل آی‏پد پرو و آخرین محصول مایکروسافت سرفیس پرو4 است. در ادامه این دو پرچمدار را با هم مقایسه خواهیم کرد. بارها و بارها این دو پرچمدار با هم مقایسه شده‏اند؛ گاه جهت‏دار و گاه هم بی‌طرف، حالا ما می‏خواهیم این دو محصول را از زوایای مختلف بررسی کنیم و ببینیم کدام دستگاه برای چه‏کسانی مناسب‏تر است.

    طراحی و حمل‏ونقل

    در زمینه طراحی و راحتی حمل‏ونقل این دو دستگاه بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و امتیاز مساوی می‏گیرند.

  • سویا با تساوی برابر سلتاویگو در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، حریف بارسلونا در دیدار پایانی شد. به گزارش خبرگزاری فارس، سویا که با توجه به برتری 4 بر صفر دیدار رفت، تقریبا صعودش را پس از دیدار نخست مسجل کرده بود، در بازی برگشت برابر سلتاویگو به تساوی 2 - 2 رسید و در مجموع با نتیجه 6 بر 2 حریفش را از پیش‌رو برداشت. به این ترتیب دیدار پایانی جام حذفی بین تیم‌های بارسلونا و سویا برگزار خواهد شد. ورزشگاه میزبان این رقابت هنوز مشخص نشده است چراکه رئال‌مادرید همانند سال گذشته با پیشنهاد بارسلونا برای انجام بازی فینال در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو مخالفت کرده است.

  • ایسنا نوشت: جان‌کری وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست آشکارا نسبت به هر گونه تلاش ایالات متحده در حمایت از طرفداران روحانی هشدار داد و گفت:‌ بدترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم مداخله در انتخابات ایران است. .
  • دنیای اقتصاد: شرکت آمازون در قالب سرویس‏های تحت وب خود، موتور رایگان جدیدی را ویژه بازی‏های ویدئویی طراحی کرده که به شرکت‌های تولیدکننده امکان ایجاد بازی‏های پیشرفته و برقراری ارتباط آنها با سرویس‏های ابری را خواهد داد. این اقدام، جدیدترین گام آمازون در بازار سرویس‏های ابری است که برقراری ارتباط میان بازی‏های ویدئویی و این مولفه‏های آنلاین محاسباتی، ذخیره‏سازی مجازی را ساده‏تر کرده است.

    با این تفاسیر، استودیوهای کوچک طراحی و توسعه بازی می‏توانند به امکاناتی دسترسی داشته باشند که تا پیش از این تنها در انحصار شرکت‌هایی مانند الکترونیک آرتس، سونی و مایکروسافت بود.

  • ابتدای هفته گذشته اعلام شد که اریک توهیر، مالک اندونزیایی باشگاه اینترمیلان که دارنده 70 درصد از سهام این باشگاه نیز هست، به دنبال یک سرمایه‌گذار جدید می‌گردد تا سهام خود را به او بفروشد و در این میان گفته شده احتمال دارد موراتی برای خرید سهام او دست به‌کار شود. اما مالک پیشین اینتراین شایعات را رد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ماسیمو موراتی گفت: «من درباره این موضوع اطلاعی ندارم، اما اگر او چنین تصمیمی گرفته باشد فکر می‌کنم که راه‌حل هوشمندانه‌ای است چون باعث تقویت باشگاه می‌شود اما موقعیتی که من در باشگاه دارم نسبت به گذشته فرق کرده است.

  • ایسنا نوشت: اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی‌شاپ تهران در اطلاعیه‌ای خبر از بخشنامه مهم اداره اماکن با موضوع مقابله با ترویج فرهنگ منحط غرب موسوم به روز ولنتاین داد. در اطلاعیه این اتحادیه آمده است: «طبق بخشنامه اداره اماکن با موضوع مقابله با ترویج فرهنگ منحط غرب موسوم به روز ولنتاین به استحضار می‌رساند واحد‌های صنفی به هیچ عنوان حق تبلیغ و عرضه اجناس با نام و علائم ولنتاین را ندارند و هیچ‌گونه تجمع دختران و پسران و اهدای نمادهایی چون عروسک و گل و شکلات و. . . نباید در واحد صنفی به وجود بیاید در غیر این صورت عواقب ناشی از آن به عهده شخص و واحد صنفی است.
  • محققان موفق به ساخت دستگاه هوشمند کوچک قابل حملی برای نشان دادن میزان آلودگی هوا و دی اکسید کربن شدند تا کاربر به‌راحتی هوای آلوده را تشخیص دهد. به گزارش «ایسنا»، این دستگاه علاوه‌بر نشان دادن آلودگی و CO2 اطلاعات هوای سالم را برای مدت سه روز پیش‏بینی کرده و به همراه دما، رطوبت و دمای هوای محلی نمایش می‏دهد. دستگاه مذکور که AirVisual Node نام دارد، دارای صفحه نمایش LED 5 اینچی بوده که از طریق تلفن هوشمند عمل می‏کند. به جز استفاده از نقشه‏های هواشناسی وجود چنین دستگاهی حداقل مشخص‏کننده آلودگی هوای یک اتاق خواهد بود.

  • قرارداد سرمربی PSG تا سال 2018 تمدید شد و این باشگاه فرانسوی به شایعه جدایی این مربی پایان داد. به گزارش «ایسنا» لوران بلان که شایعه‌های زیادی در مورد خروجش از پاری‌سن‌ژرمن منتشر می‌شد،‌ سرانجام تا سال 2018 در این تیم ماندنی شد. بلان بعد از آنکه قراردادش را تمدید کرد، گفت: «بسیار خوشحالم که سران باشگاه به من اعتماد داشتند و قراردادم را تمدید کردند. نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا بتوانم نتایج خوبی با پاری‌سن‌ژرمن به‌دست آورم. »

    .