شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • نتایج یک نظرسنجی درباره «مقصد (بازار) مورد علاقه ایرانی‌ها برای سرمایه‌گذاری» نشان می‌دهد، اولویت شماره یک افراد برای سرمایه‌گذاری، «بازار زمین و مسکن» است. بازاری که رونق سرمایه‌گذاری در آن، به قیمت رکود سرمایه‌گذاری در بخش واقعی اقتصاد تمام می‌شود و تبعاتش، فقر مسکن و هزار و یک مشکل اقتصادی برای کل جامعه است. نتیجه نظرسنجی به شکل خیلی ساده می‌گوید «شرایط اقتصادی و سیاست‌های اقتصادی در کنار ریسک‌های غیراقتصادی» نیرویی را به وجود آورده است که سرمایه‌های ایرانی‌ها را به «سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد به‌ویژه ملاکی» منحرف می‌کند. اثر ثانویه این نیرو باعث شده است، بخش تولید و مسیرهای متصل‌کننده سرمایه‌ها به این بخش (یعنی بورس) از «چشم سرمایه‌گذاران بیفتد.»‌ بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد بازار ملک، امن‌ترین…
  • دنیای‌اقتصاد: بازار اجاره آپارتمان در تهران همچنان متلاطم است و در این وضعیت مستاجران بسیاری به دنبال یافتن آپارتمان‌‌‌هایی با اجاره ماهانه نسبتا پایین هستند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، واسطه‌‌‌های ملکی فعال در بازار اجاره مسکن می‌‌‌گویند در هفته‌‌‌های اخیر تعداد مستاجرانی که در مناطق میانی شهر در جست‌‌‌وجوی آپارتمان اجاری بوده‌‌‌اند نسبت به فصول مشابه سال‌‌‌های گذشته قدری بیشتر بوده است. اغلب این مستاجران مایل به پرداخت اجاره‌بها تا حدود چهار یا نهایتا پنج‌میلیون تومان هستند. با این وجود مشکل این مستاجران کمبود نقدینگی برای پرداخت ودیعه کافی است.
  • مدیر برند محصولات هایما، با بیان اینکه محصول جدید هایما S5مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک (6AT)، به زودی به بازار عرضه خواهد شد، مهم‌ترین تغییرات این محصول را‌ ارتقای قوای محرکه و گیربکس دانست. کامران سپهری افزود: گیربکس جدید هایما S5 تولید شرکت پاورتک‌، یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین گیربکس‌های اتوماتیک بوده و از سیستم شش سرعته اتوماتیک که بهترین و مناسب‌ترین سیستم برای شرایط جاده‌ای و آب و هوایی ایران به شمار می‌رود، برخوردار است.
  • تویوتا مشغول همکاری با شرکت چینی BYD است تا یک خودروی برقی بسازد که در ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود. همکاری بین خودروساز ژاپنی و BYD در حقیقت برای توسعه سریع مدل‌های تازه خودروهای برقی تویوتا همراستا با روندهای خودروسازی است.
  • دنیای‌‌‌‌‌اقتصاد: در نشست کمیسیون حمل‌‌‌‌‌‌ونقل و لجستیک پوشش بیمه تکمیلی کامیونداران و نحوه محاسبه حق‌توقف کامیون‌‌‌‌‌‌ها بررسی شد؛ اعضای کمیسیون معتقدند که باید نحوه محاسبه حق‌توقف کامیون‌‌‌‌‌‌ها اصلاح شود. نشست کمیسیون حمل‌‌‌‌‌‌ونقل و لجستیک اتاق ایران برگزار شد؛ موضوع این نشست بررسی بیمه تکمیلی رانندگان و نحوه محاسبه حق‌توقف کامیون‌‌‌‌‌‌ها بود.پوشش بیمه تکمیلی کامیونداران پیرو مصوبات شورای‌‌‌‌‌عالی امنیت کشور در سال۱۳۹۷ برقرارشده بود؛ اما با ابطال مصوبه ۲۱۳ شورای‌‌‌‌‌عالی هماهنگی ترابری کشور از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری ملغی شد. اعضای کمیسیون حمل‌‌‌‌‌‌ونقل و لجستیک اتاق ایران معتقدند که این تصمیم به‌‌‌‌‌‌صورت شتاب‌‌‌‌‌‌زده و بدون دفاع شایسته ذی‌‌‌‌‌نفعان صادرشده است و باید تمهیدات فوری برای احیای…
  • دنیای‌اقتصاد: سازمان توسعه تجارت از برطرف‌شدن مشکل نمایشگاه بین‌المللی تهران و از سرگیری فعالیت‌های کامل آن خبر داد. به گزارش «ایسنا»، در شرایطی که به شکل همزمان چند نمایشگاه تخصصی کار خود را در محل دائمی نمایشگاه‌‌های تهران آغاز کردند، ماموران پلیس راهور با مسدودکردن مسیر تردد بازدیدکنندگان اعلام کردند که با توجه به محدودیت‌‌های ترافیکی امکان بر‌گزاری نمایشگاه در این محل وجود ندارد. این در حالی بود که حدود 700‌شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران غرفه خود را فعال کرده بودند و با اقدام پلیس، امکان فعالیت کامل پیدا نکردند. به‌دنبال این اتفاقات، علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، به‌عنوان مسوول بخشی از امور نمایشگاهی کشور مذاکره خود را با پلیس راهور آغاز کرد و حالا این سازمان اعلام…
  • دنیای‌اقتصاد: اخیرا مذاکرات تجاری چین و آمریکا روند نزولی را طی می‌کند. این موضوع را مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در چهاردهمین گزارش‌‌ پایش تحولات تجارت جهانی به آن اشاره کرده است. براساس این گزارش نماینده تجاری آمریکا اخیرا از پیشرفت اندک در مذاکرات تجاری با چین خبر داده است. چین و ایالات‌متحده در اواخر دوره ترامپ به توافق موقتی و نوعی آتش‌بس در جنگ تجاری دو کشور دست‌یافتند.
  • ممنوعیت صادرات نفت آمریکا که در سال 2015 لغو شده بود، حالا ممکن است مجددا احیا شود. دولت جو بایدن در پی افزایش قیمت نفت و به‌تبع آن بنزین داخلی و فشار به مصرف‌‌کنندگان خرد و اثر تورمی آن، به‌‌خصوص در یکی دو‌ماه گذشته به‌دنبال راهی برای حل این معضل بوده است. درخواست از تولیدکنندگان اوپک برای افزایش تولید و آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت همزمان با دیگر کشورها نتیجه چنین رویکردی بوده است، با این حال همچنان گزینه بازگشت ممنوعیت صادرات نفت این کشور روی میز این دولت قرار دارد که فعلا بایدن از این اقدام رادیکال طفره رفته است. مدیران صنعت نفت و اعضای حزب جمهوری‌خواه این کشور چنین تصمیمی را کاملا غلط می‌‌دانند چراکه آنها معتقدند این کار برخلاف هدفش، باعث رشد بهای بنزین می‌شود زیرا بنزین آمریکا با بهای شاخص جهانی برنت…
  • ایسنا: عربستان‌سعودی چند روز پس از تصمیم غافلگیرکننده اوپک‌پلاس برای ادامه افزایش تدریجی تولید، قیمت فروش نفت خود برای خریداران در آسیا و آمریکا را افزایش داد. این اقدام نشان می‌دهد بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان با وجود شیوع واریانت جدید اومیکرون، همچنان تقاضای قوی در ۲ بازار مهم خود می‌‌بیند. شرکت دولتی آرامکوی‌سعودی قیمت فروش همه گریدهای نفتی خود در ژانویه که به آسیا و آمریکا صادر می‌شوند را افزایش داد. قیمت گرید نفتی سبک «عرب لایت» برای مشتریان در آسیا ۶۰سنت در مقایسه با دسامبر افزایش یافت و ۳دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه منطقه‌ای تعیین شد. 6 معامله‌‌گر و پالایشگر آسیایی در یک نظرسنجی پیش‌بینی کرده بودند قیمت قراردادهای فروش عرب‌لایت برای بلندمدت به میزان ۷۰ سنت در هر بشکه افزایش خواهد یافت.
  • شانا: هادی بیگی‏‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش نفت و فرآورده‌های نفتی از مهم‌ترین راه‏‌های تامین منابع ارزی کشور است، اظهار کرد: خوشبختانه در چند‌ماه اخیر به‏‌دنبال تلاش‏‌های گسترده وزارت نفت، شاهد افزایش فروش نفت و فرآورده‌ها و بازگشت منابع ارزی به کشور هستیم. وی افزود: افزایش صادرات نفت حاصل تلاش کارکنان صنعت نفت است؛ این کارکنان و کارگران برای توسعه صنعت نفت زحمات زیادی متحمل می‌شوند که باید به نیازها و مشکلات آنها نیز رسیدگی شود.