شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • ارکستر سمفونیک تهران طی روزهای ۲۸ و ۲۹ دی از ساعت ۲۱:۳۰ به همراه مارتینوس وان دن هوک نوازنده پیانو از هلند در تالار وحدت اجرا می‌شود. در بخش نخست این کنسرت، «آوای اسلوانیک شماره ۸» از نتوان دورژاک و «کنسرت پیانو شماره ۲» از فردریک شوپن اجرا می‌شود که سولیست این قطعه مارتینوس وان دن هوک است.
  • «شب جواهر لعل نهرو» از رهبران استقلال هند به همت مجله بخارا و با همکاری سفارت هند در تهران امروز در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.
  • ترجمه جدیدی از «بوستان» سعدی که یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک فارسی به‌شمار می‌رود، از سوی انتشارات فورگاتن بوکز به زبان انگلیسی منتشر شده است. جی. اس. دِیوی، سعی کرده اثر را به نظم ترجمه کند تا خواننده انگلیسی نیز از لذت‌های وزن و عروض آن بهره‌مند شود. به گزارش «ایبنا»، این اثر 364 صفحه‌ای دارای یک مقدمه و توضیحات برخی عبارات و اصطلاحات است. جی. اس. دِیوی در مقدمه کتاب عنوان کرده است: «بوستان» سعدی در گذشته، در هندوستان به عنوان یک کتاب درسی در مدارس دولتی و کالج‌ها تدریس می‌شده و به عنوان مرجعی برای تعیین سطح دانش و درک افسرها و نیروهای نظامی در زمینه اخلاق و انسان‌دوستی به‌کار می‌رفته است. جی. اس. دِیوی با خواندن ترجمه محمد عبدالرحمان از «بوستان» که سال 1877 میلادی منتشر شده، به آن علاقه پیدا کرده و به…
  • شان پن بازیگر و کارگردان آمریکایی دونالد ترامپ را برای بی‌احترامی به مردم هاییتی دشمن شفقت خواند. به گزارش خبرگزاری مهر، این سخنان پس از آن بیان شد که ترامپ در جلسه‌ای نیمه‌عمومی با چند سناتور آمریکایی درباره مساله مهاجرت صحبت می‌کرد که با استفاده از واژه‌ای رکیک به مردم کشورهای هاییتی، السالوادور و آفریقا توهین کرد و خواستار آمدن مهاجران بیشتری از کشورهایی مثل نروژ شد.
  • رمان «از روی جلد» نوشته دونا لئون با ترجمه سبا هاشمی‌نسب منتشر شد. در این رمان کمیسر برونتی قهرمان سری چند جلدی رمان‌های دونا لئون این‌بار وارد ماجرایی می‌شود که در قلب دنیای کتاب‌ها و ادبیات رخ می‌دهد.
  • آثار شاهپور شهبازی مدرس، مولف، مترجم و نویسنده سینمای کشور فردا سه‌شنبه در خانه سینما مرور می‌شود. در این نشست که با نمایش فیلم «در میان دیوارها» همراه است محمد گذرآبادی، جابر قاسمعلی و محسن آزرم نیز نگاه خود را به نسبت به کارنامه او بیان خواهند کرد.
  • ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در ادامه سفرهای استانی خود جمعه ۲۹ دی ماه کنسرتی را به خوانندگی سالار عقیلی در شهر سمنان برگزار می‌کند.
  • مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی مهدی ساروخانی با عنوان «صنایع مستظرفه» در مجموعه سعدآباد به نمایش گذاشته می‌شود این آثار بین سال‌های ۹۳ تا ۹۶ و در اندازه‌های ۱۱۰*۱۴۰ با تکنیک رنگ روغن و چاپ خلق شده است.مهدی ساروخانی دانش آموخته طراحی گرافیک و از اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مرکز توسعه هنرهای تجسمی و انجمن طراحان پارچه و لباس است. آیین افتتاحیه نمایشگاه «صنایع مستظرفه» 26 دی‌ماه ساعت ۱۴ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۶ بهمن‌ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶:۳۰ و ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۲۰ به موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.
  • فراخوان مدرسه سینمایی آنلاین با عنوان «خط سوم هنر» برای سیستان و بلوچستان منتشر شد. کمال تبریزی، جواد نوروزبیگی، پرویز آبنار، حمیدرضا بیدقی، فرشاد عسگری کیا، امیرحسین سیاح و... از هنرمندانی هستند که در این مجموعه فعالیت خواهند داشت.
  • توقف خانگی استقلال برابر سایپا خیلی بیش از آنچه انتظار می‌رفت برای این تیم هزینه داشته است. در شرایطی که تیم وینفرد شفر تازه روی دور برد افتاده بود و با کسب سه پیروزی پیاپی بین هفته‌های پانزدهم تا هفدهم، خودش را حوالی بالای جدول می‌دیدید، دو مساوی پیاپی این تیم برابر تراکتورسازی و سایپا، دوباره آسمان آبی‌ها را ابری کرد. شاید در مورد توقف اول مقابل تراکتورسازی می‌شد موضوع را به برگزاری بازی در سرمای تبریز ربط داد، اما حکایت بازی دوم فرق داشت. استقلال در ورزشگاه آزادی و مقابل چشم بیش از 30 هزار تماشاگر خودی نمایش ضعیفی برابر سایپا ارائه داد، دو بار توپ به تیر دروازه‌اش برخورد کرد و نهایتا خوش‌شانس بود که با یک امتیاز میدان را ترک کرد. همین نمایش ضعیف منجر به اعتراض هواداران شده؛ عصیانی که در مرحله اول گریبان…