شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • آی‏ تی‏ ایران: گوشی‏های هوشمند نسل جدید از پیچیدگی‏های زیادی در بحث ساختار و تجهیزات داخلی بهره می‏برند و جای تعجب نیست که به واسطه وجود چنین پیچیدگی، برخی از مولفه‏های درونی این دستگاه‏های هوشمند بدون استفاده باقی‏ بمانند. به‏عنوان نمونه تراشه رایجی که در بورد اصلی دوسوم گوشی‏های هوشمند موجود در بازار به‌کار گرفته می‏شود، وظیفه ارائه محتویات در قالب زیرساخت رادیو FM را برعهده دارد. این در حالی است که شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اپل و ال‏جی معمولا این تراشه‏های ویژه رادیو اف‏ام را غیرفعال می‏کنند اما اچ‏تی‏سی و موتورولا سیاست مسدود کردن این تراشه‏ها را دنبال نمی‏کنند.

  • گروه خبر: احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس اعلام کرد قرار شده برنامه پنجم یک سال تمدید شود و دولت هم بودجه چنددوازدهم دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، توکلی طی مطلبی نوشت: بعد از نامه‌ای که به رئیس مجلس نوشتیم، آقای لاریجانی را دیدم و او هم گفت استدلال نامه را قبول دارم. آقای لاریجانی تاکید کرد هیچ‌گاه از برنامه اول تا حالا بررسی لایحه کمتر از 7 ماه نبوده است. بنابراین قرار شد برنامه پنجم یک‌سال تمدید شود و دولت هم بودجه چند دوازدهم دهد.

    این موضوع را الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 95 نیز تایید کرده است.

  • دکتر علی بیگدلی
    کارشناس مسائل بین‌الملل
    دولت تازه روی کارآمده لیبرال‌ها در کانادا که هم زمان با اعلام توافق هسته‌ای ایران و اجرای آن روی کار آمد، موضع ملایم‌تری نسبت به دولت محافظه‌کار استفان هارپر، نخست‌وزیر پیشین کانادا در قبال ایران گرفته است. در همین ارتباط دولت «جاستین‌ترودو» در تصمیم جدید خود اعلام کرده است که در پی اجرای توافق هسته‌ای ایران و تایید سازمان ملل متحد، بخشی از تحریم‌های خود علیه دولت ایران را لغو می‌کند و به دنبال از سرگیری گفت‌وگو با ایران است.

    به گفته دولت کانادا این بازنگری شامل برداشته شدن تحریم‌های فراگیر در حوزه‌های خدمات مالی، واردات و صادرات خواهد شد.

  • گروه دیپلماسی: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که شامگاه چهارشنبه برای شرکت در اجلاس کمک‌کنندگان به سوریه به لندن سفر کرده بود، روز جمعه در ادامه دیدارهای خود با تعدادی دیگر از مقامات بریتانیا دیدار و گفت‌‌وگو کرد. سفری که به زعم روزنامه انگلیسی گاردین موید گرم شدن روابط دو کشور است. به گزارش «ایسنا» ظریف در دیدار با جورج اوزبورن، وزیر خزانه‌داری انگلیس ضمن اشاره به اجرایی شدن برجام و عمل ایران به تعهدات خود خواستار حل‌وفصل برخی مشکلات در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی، بانکی و مالی بین دو کشور شد.