شماره روزنامه ۶۰۳۴
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • علیبک کوانتیروف، وزیر اقتصاد ملی قزاقستان اعلام کرد که تیم او در حال کار روی یک طرح مالیاتی است که پرداخت مالیات را به ارزش‏‏‌گذاری توکن‏‏‌های استخراج‏‏‌شده مرتبط می‌کند. به گزارش کریپتو پوتیتو، کوانتیرف گفته که این اقدام مالیاتی از نظر مالی به قزاقستان کمک می‌کند تا بودجه دولتی خود را بهبود ببخشد. با این حال، این تصمیم می‌تواند باعث شود تا بسیاری از ماینرها به دنبال فعالیت در کشورهای دیگری مانند السالوادور بروند، جایی که مالیات ماینینگ بیت‌کوین تنها ۱۰‌درصد است و آن هم برای تامین هزینه ساخت‏‏‌وساز و خدمات شهر بیت‌کوین این کشور صرف خواهد شد. گفتنی است که وزیر اقتصاد ملی قزاقستان درباره این تصمیم اظهار کرد: «ما در حال بررسی افزایش بار مالیاتی برای ماینرها هستیم. در حال حاضر به بررسی ارتباط نرخ مالیات برای…
  • مذاکرات احیای برجام بیش از یک ماه است که متوقف شده است. منابع دیپلماتیک، تحلیلگران و کارشناسان مسائل بین‌الملل دلایل مختلفی برای این توقف ذکر کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان مانع عمده بر سر رسیدن به توافق را اصرار طرف آمریکایی بر باقی ماندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست‌ گروه‌های تروریستی می‌دانند.
  • نامه قالیباف به دبیر شورای عالی فضای مجازی و در خواست او از دبیر این شورا برای اعلام نظر درباره «صیانت» با اعتراض گسترده نمایندگان طرفدار این طرح مواجه شد. شائبه تخلفات هیات‌رئیسه در ابطال مصوبه کمیسیون ویژه و رای‌گیری غیر رسمی در جلسه غیرعلنی هفته گذشته مجلس نیز، واکنش نمایندگان مدافع بررسی «صیانت» در کمیسیون ویژه را برانگیخت. نمایندگان با جمع‌آوری امضا در ذیل نامه‌ای که بیژن نوباوه‌وطن آن را خطاب به قالیباف نوشته است، به‌شدت اعتراض خود را به رئیس و هیات رئیسه مجلس ابراز داشتند.
  • وزیر کشور روز گذشته دستور توقف ساخت پروژه پتروشیمی میانکاله را به‌دلیل بررسی مجدد ابهامات زیست‌محیطی صادر کرد. پیش از این رئیس‌جمهوری و قوه‌قضائیه با صدور فرمان‌هایی جداگانه خواستار توقف احداث این پروژه شده بودند. به این ترتیب سخنان وزیر کشور فرمان سوم توقف ساخت یکی از جنجالی‌ترین پروژه‌هایی محسوب می‌شود که یکی از اکوسیستم‌های مهم را نشانه گرفته است.
  • رئیس جمهور با بیان اینکه احیای امید و اعتماد عمومی با اقدام و عمل شدنی است، گفت: محکوم به موفقیت هستیم؛ نه می‌‌توانیم توقف کنیم و نه اجازه عقبگرد داریم. ابراهیم رئیسی عصر شنبه در نشست هم‌‌اندیشی با جمعی از علما و روحانیون با بیان اینکه شخصا ارتباط با علما را فرصتی مغتنم برای دولت می‌‌دانم، گفت: دولت تلاش کرده در سطوح مختلف با علما و نهاد روحانیت ارتباط داشته باشد و از نظرات و مشورت‌‌های آنان بهره بگیرد. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز به لطف خدا امید و انتظار مثبت از دولت به‌وجود آمده است که باید با اقدام و عمل تثبیت شود و ارتقا یابد، افزود: ارتقای این امیدواری به معنای تبدیل آن به مشارکت، نشاط و سرمایه اجتماعی است و دولت در این مسیر گام برمی دارد.
  • قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ریشه گرانی‌‌ها در تورم ناشی از عملکرد دولت‌های پیشین است، گفت اما این مساله وظیفه دستگاه‌های مربوطه را در کنترل قیمت‌‌ها نفی نمی‌کند و امیدوارم تلاش‌های شبانه‌روزی آنها در مهار زدن بر افسار گرانی‌‌ها هرچه زودتر به نتیجه برسد و نگرانی‌‌های مردم در تامین معیشت برطرف شود.
  • علی جنتی، وزیر ارشاد دولت یازدهم در توییتی به انتقاد از تیم مذاکره‌کننده برجام در دولت سیزدهم پرداخت. جنتی نوشت: «گفته می شود یکی ازموانع توافق برای احیای برجام مخالفت آمریکا با حذف سپاه پاسداران از فهرست تروریسم FTO است؛ درحالی‌که در دولت دوازدهم خارج ساختن مقام رهبری و نهادهای وابسته به رهبری از تحریم و حذف سپاه از فهرست تروریسم به‌عنوان پیش‌شرط هرگونه مذاکره مورد توافق آمریکا قرار گرفته بود.» او ادامه داد: «با گذشت یک سال از توقف مذاکرات احیای برجام هیات مذاکره‌کننده نه تنها دستاورد جدیدی نداشته، بلکه آنچه را که دولت دوازدهم درسایه ورزیده بودن دیپلمات‌های خود به‌دست آورده بود، به‌طور کامل به دست نیاورده است؛ زیرا آنان می‌دانستند برای احقاق حقوق ملت با چه زبانی باقدرت‌های جهانی سخن بگویند.»
  • نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه نظام پرداخت یارانه برای دارو حذف نشده است، تاکید کرد: افزایش قیمت دارو در چنین شرایطی هیچ توجیهی ندارد و انتظار می‌‌رود که تیم اقتصادی دولت به وعده‌های خود با جدیت عمل کند.
  • در روزهای اخیر، انتشار خبر آزادسازی دارایی‌های مسدودی و تکذیب این آزادسازی از سوی برخی مقامات خارجی، ابهاماتی را درباره اصل خبر ایجاد کرده است. دو مقام مسوول، درباره این خبر جزئیاتی را ارائه کردند. یکی از این مطالب مربوط به مقصد دلارهای آزاد شده و دیگری در مورد توافق جدید برای آزادسازی بخش قابل‌توجهی از منابع مسدودی ایران در روزهای اخیر و همچنین اخبار مربوط به سفر هیات منطقه‌ای به تهران در این زمینه بود.