شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • جدیدترین سامانه آنلاین املاک با نام «کیلید»، رونمایی شد. علیرضا ذوالفقاری، مدیرعامل این سامانه هوشمند با بیان اینکه «کیلید» ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده‌کردن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاوران بگذارد، اعلام کرد: ارزیابی هوشمند قیمت خانه یکی از امکانات منحصربه‌فرد Kilid.com است.
  • میانگین مصرف بنزین در تیرماه به مرز 92 میلیون لیتر در روز رسید. این عدد حدود 4‌میلیون لیتر بیشتر از مجموع بنزینی است که روزانه در کشور تولید می‌شود. سبقت «مصرف بنزین» از «تولید آن»، اتفاقی است که با توجه به ثابت ماندن قیمت بنزین از سال 94 تاکنون، بارها ازسوی «دنیای اقتصاد» پیش‌بینی ‌شده بود. به عقیده کارشناسان، تا زمانی که دولت برای ثبات قیمت سوخت یارانه‌ای سنگین می‌پردازد، افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس یا افزایش تولید در دیگر پالایشگاه‌ها پاسخگوی رشد مصرف بنزین کشور نخواهد بود.
  • وزیر نفت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در این شرایط سخت به حمایت نمایندگان مجلس نیاز دارد و انتظار این است که از وزارت نفت به‌عنوان یک تولیدگر برای خدمات‌رسانی و تولید بهتر حمایت شود؛ ان‌شاء‌الله کماکان از این حمایت برخوردار خواهیم بود.
  • بازار جهانی نفت تحت‌تاثیر جنگ تجاری آمریکا علیه اقتصادهای بزرگ دنیا و احتمال کند شدن رشد جهانی اقتصاد، پتانسیل زیادی برای ریزش قیمت دارد. با این حال افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران که ریسک کاهش عرضه را به همراه داشته، تبدیل به وزنه‌ای برای ایجاد تعادل در بازار شده است. در عین حال انتظارها از افت ذخایر نفت خام تجاری آمریکا برای دومین هفته پیاپی، از دیگر عواملی بود که روز گذشته باعث رشد قیمت نفت شد.
  • وزارت انرژی روسیه اعلام کرد مقامات ارشد ایرانی و روسی مذاکراتی را در مورد تقویت احتمالی همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در حوزه انرژی صورت داده‌اند.
  • روز گذشته، روند افزایشی دلار در ساعات ابتدایی روز متوقف شد؛ ولی از ساعات پایانی روز قیمت به جاده افزایشی بازگشت. سکه نیز در اواسط روز به انتهای کانال 3 میلیون و 300 هزار تومان رفت، ولی پس از 3 بعدازظهر قیمت این فلز گران بها حتی به بالای 3 میلیون و 500 هزار تومان سرک کشید.
  • براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم ماهانه در تیرماه به رقم 4/ 4 درصد رسیده، همچنین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه با فاصله گرفتن از سطح تک‌رقمی 8/ 13 درصد اعلام شده است. از این دو رقم، می‌توان دریافت که نرخ تورم نسبت به ماه‌های قبل، تغییر مسیر داده است. نکته قابل‌توجه این است که سهم نرخ تورم مسکن در ابتدای تابستان بیشتر از سایر گروه‌ها نظیر خوراکی‌ها بوده است و این احتمال وجود دارد که در سه ماه تابستان موتور تورم با سوخت تغییر قیمت بخش مسکن روشن بماند، هرچند سایر گروه‌ها نیز در شرایط آرامی از دید تورم قرار ندارند. این اثر باعث شده تورم پردرآمدها بیشتر از کم‌درآمدها گزارش شود.
  • شرکت بیمه‌‌کوثر با پوشش‌‌های بیمه‌‌نامه «حامی» از حقوق بیمه‌‌شدگان حمایت می‌‌کند.
  • با استفاده از تقویم دیجیتال بانکی، اعضای باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین از این پس می‌توانند سوابق گردش مالی سپرده‌های خود را در تقویم دیجیتال این بانک مشاهده و برای آن یادداشت اختصاصی ثبت کنند. به گزارش روابط عمومی بانک ایران‌زمین، برای راه‌اندازی این امکان می‌توان از قسمت «منو» بخش «تنظیمات» و همگام‌سازی گزارش سپرده‌ها و با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور باشگاه مشتریان اقدام به فعال‌سازی نمایش مجموع گردش مالی روزانه خود کنند. بر اساس این گزارش، مجموع گردش مالی روزانه سپرده‌ها بعد از همگام‌سازی در قسمت یادداشت‌ها قابل رویت خواهد بود.
  • بانک صنعت و معدن از ابتدای سال جاری تاکنون معادل مبلغ 72 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 2200 میلیارد تومان تسهیلات ریالی به صنعتگران کشور پرداخته است.به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، تسهیلات یاد شده در مجموع به 982 طرح توسط ستاد و شعب این بانک در نقاط مختلف کشورمان پرداخت شده است.بنا بر این گزارش، ذوب‌آهن پاسارگاد با دریافت تسهیلاتی بالغ بر 16 میلیون یورو، راه و ساختمان سازه‌سازان با 11 میلیون یورو و حفاری شمال با 5 میلیون یورو به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات را در این مدت از بانک صنعت و معدن دریافت کرده‌اند.