شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای اقتصاد: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت تشکیل کارگروه برای تشکیل کابینه دوازدهم را رد کرد و گفت: رئیس‌جمهوری در این زمینه کارگروهی را تشکیل نداده، بلکه لیست پیشنهادی افراد و جریان‌های سیاسی را با علاقه‌مندی دریافت کرده است. باید امید داشته باشیم لیست خوبی از وزرای پیشنهادی معرفی شوند تا دولت به مطالبات مردم پاسخ بدهد. سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری هفتگی‌اش با خبرنگاران تاکید کرد: رئیس‌جمهور خود را مسوول تحقق مطالبات مردم می‌داند و تلاش می‌کند برای رسیدن به این هدف کابینه مناسبی را برگزیند.

  • شاتا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 7 میلیارد دلار محصولات معدنی کشور سال گذشته صادر شده است. مهدی کرباسیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: 6 میلیون و 600 هزارتن فولاد که نیمی از آن به اروپا صادر شد. وی اضافه کرد: در کشورما حدود 70 نوع مواد معدنی وجود دارد که با توجه به تعداد بیشتر معادن کوچک دولت باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها از آنها حمایت کند.

    .
  • گروه بنگاه‌ها: شرایط رقابتی صنعت خرده‌فروشی ایران درحال‌حاضر به‌گونه‌ای است که اتخاذ تصمیمات سریع و صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است.

    مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه رقبای اصلی این صنعت مدام در حال رصد همدیگر هستند و سعی در افزایش سهم بازار دارند، گفت: دستیابی به تصمیمات اثربخش و استمرار نوآوری در مدل‌های بازاریابی و فروش یک الزام است که چنین شرایطی مستلزم در اختیار داشتن بهنگام اطلاعات صحیح، تحلیل موثر اطلاعات، تعریف اقدامات و برنامه‌ها مبتنی بر تحلیل‌ها، نظارت مستمر بر نتایج حاصله و در نهایت بازنگری در برنامه‌ها و اقدامات بر‌مبنای بازخوردهای نظارتی است.

  • گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت بیمه ما اعلام کرد: وقتی قیمت‌گذاری مصنوعی حکمفرما باشد قیمت تعادلی دچار خدشه خواهد شد و فعالان و عاملان اقتصادی همگی متضرر می‌شوند و عرضه‌کنندگان یعنی شرکت‌های بیمه در فروش بیشتر رقابت می‌کنند و نتیجه آن ایجاد زیان انباشته در برخی شرکت‌های بیمه است. مجید صفدری در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره نرخ‌های دستوری و کاهش بدون توجیه قیمت‌ها در ارائه بیمه‌نامه‌های ثالث خودرو و درمان تکمیلی اظهار کرد: از دید اقتصاددانان هرجا مبادله‌ای بین عرضه‌کننده و متقاضی انجام می‌شود و عرضه‌کننده و متقاضی یک کالا یا خدمت وجود داشته باشد یک بازار شکل گرفته است و براساس تعامل منحنی تقاضا و عرضه و قطع آنان قیمت مشخص خواهد شد که به آن قیمت تعادلی می‌گویند اگر به هر دلیل تقاضا و عرضه برای…

  • رئیس کمیسیون نام‌گذاری شهر تهران گفت: با حضور محسن هاشمی تصویب شد که بزرگراه و تونل نیایش به نام آیت‌الله هاشمی تغییر نام دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی شاکری در جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر با اشاره به جلسه صبح کمیسیون نام‌گذاری گفت: در این جلسه محسن هاشمی نیز حاضر بود و با تایید وی بزرگراه و تونل نیایش به نام آیت‌الله هاشمی تغییر نام داد و پیشنهاد شد در روز دوم شهریور همزمان با سالروز تولد مرحوم آیت‌الله هاشمی این تغییر نام رونمایی شود. به گفته شاکری، به زودی این پیشنهاد در صحن علنی به رای گذاشته خواهد شد.

  • رئیس انجمن تولید‌کنندگان مرغ گوشتی گفت: شرایط واگذاری جوجه یک‌روزه به بورس مناسب نیست و به برخی از متقاضیان جوجه تعلق نمی‌گیرد. به گزارش «ایلنا» محمد یوسفی با اشاره به افزایش قیمت جوجه یک‌روزه از هزار تومان در سال 95 تا 2500 تومان در سال جاری اظهار کرد: تولیدکنندگان، جوجه‌ها را بدون صدور برگه فروش و درج نکردن قیمت فروش، به‌طور واقعی به تولیدکنندگان عرضه می‌کنند. وی با اشاره به محقق نشدن عرضه 20 درصد از تولید جوجه یک روزه در واحدهای تولیدی از 10 تیرماه در بورس خاطر نشان کرد: این در حالی است که تولیدکنندگانی که جوجه تولیدی خود را در بورس عرضه می‌کنند با تعیین شرایط خاص و مشخص کردن خریدارهای مورد نظر خود، جوجه یک روزه را به بورس ارائه می‌دهند.

  • دالغا خاتین اوغلو

    کارشناس حوزه انرژی ایران در نشریه اروپایی Natural Gas World

    و مدیر اخبار ایران خبرگزاری ترند آذربایجان

    بعد از یک‌سال تاخیر به‌خاطر بدهی معوق عراق به ایران به دلیل ساخت خط لوله گازی نفت شهر- بغداد و همچنین مشکل چگونگی پرداخت پول گاز صادراتی (گشایش ال. سی و اختلاف پیرامون قیمت گاز)، نهایتا ایران صادرات گاز به همسایه غربی خود را به‌صورت محدود آغاز کرد. رستم قاسمی وزیر نفت سابق ایران در دوران محمود احمدی نژاد (که در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی نیز مدتی رئیس ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق بود) در پاییز سال 1393 درباره قیمت گاز صادراتی گفته بود که قیمت هر متر مکعب ۴۳ سنت خواهد بود.

  • دکتر محمدجواد شریف‌زاده
    عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

    موضوع نظام بانکی و مشکلات آن به بحث روز محافل سیاست‌گذاری و مطبوعات اقتصاد ایران تبدیل شده است. حتی طیف وسیعی از کنشگران اقتصادی اعم از سرمایه‌گذاران و حتی مصرف‌کنندگان نیز هر یک به نحوی نگران موضوع شده و مجدانه منتظرند واکنش سیاست‌گذاران و مقامات مسوول را مشاهده کنند. با این حال وضعیت کنونی، چیزی نبود که دست کم از سه سال گذشته قابل پیش‌بینی و حتی پیشگیری و علاج نباشد. بعضا از همان سه سال پیش نیز هشدارهای لازم به مقامات مسوول داده شده بود.

  • سیدحسین علوی لنگرودی

    مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی

    alavitarjomeh@gmail. com

    یکی از ویژگی‌های محیط‌های کاری امروز، وجود چند نسل از کارکنان و مدیران در یک شرکت یا سازمان است که مدیریت کردن بر آنها را با مشکلاتی روبه‌رو می‌سازد. از یکسو با کارمندان و مدیران باسابقه و باتجربه‌ای مواجهیم که باید احترامشان حفظ شود و از تجربیات و دانش آنها به نحو احسن بهره گرفته شود و از سوی دیگر کارمندان و مدیران جوان و پرانرژی و کم‌تجربه‌ای در شرکت‌ها حضور دارند که انرژی و خلاقیت‌شان باید در مسیر درستی قرار بگیرد و به جهت مناسبی هدایت شود.

  • گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل ایزوایکو در مراسم روز ملی صنعت و معدن به‌عنوان مدیرنمونه پیشکسوت صنعتی استان هرمزگان انتخاب شد. حمید رضائیان‌اصل در حاشیه این مراسم گفت: تحویل کشتی اقیانوس پیمای ایران - کاشان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت معدن وتجارت به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته از مهم‌ترین دستاوردهای سال 95 ایزوایکو بوده است. وی بهره‌برداری از حوض‌های خشک تعمیرات با مختصات 375 در 80 و عمق 5/ 14 متر و حوض خشک نوسازی با ابعاد 472 در 80 و عمق 5/ 14 متر مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل که با اتمام فاز نخست آن ظرفیت تعمیر شناورهای مجتمع ایزوایکو به 120 هزارتن رسید و همچنین افتتاح حوض‌های خشک تعمیرات این مجتمع با تلاش کارکنان ایزوایکو در شرکت عظیم گسترش را نشانه خود باوری…