شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه خبر: اعتراض‌ها به نحوه عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم، مهم‌ترین‌ چالشی است که نمایندگان پارلمان جدید در هفته گذشته با آن روبه‌رو‌ شده‌اند. هرچند قرار بود یکشنبه گذشته تکلیف کمیسیون‌های تخصصی دوره دهم مجلس مشخص شود اما همچنان نتیجه عضویت نمایندگان سه کمیسیون «شوراها»، «حقوقی و قضایی» و «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» اعلام نشده است.

    سایر کمیسیون‌ها نیز با نمایندگانی روبه‌رو هستند که به عضویتشان در کمیسیون‌ها معترضند. این اعتراض‌ها در شرایطی ادامه یافته که جلساتی برای بررسی اعتراض نمایندگان با حضور هیات رئیسه مجلس، نمایندگان معترض و روسای شعب پانزده گانه برگزار شده است.

  • گروه بنگاه‌ها: گشایش اعتبارات ارزی و ریالی توسط بانک صنعت و معدن در ماه‏های فروردین و اردیبهشت سال ٩٥ نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش مطلوبی برخوردار بوده است.

    به گزارش پایگاه اطلاع‏رسانی بانک صنعت و معدن، این بانک در دو ماه نخست سال جاری ١٢٤ میلیون دلار اعتبار ارزی برای صنعتگران کشورمان گشایش کرده است که رقم یادشده در مقایسه با ٨٦ میلیون دلار اعتبار ارزی گشایش یافته درمدت مشابه سال گذشته ٤٤ درصد افزایش داشته است.

    در این مدت مبلغ ٨٥٧ میلیارد ریال اعتبارات ریالی نیز توسط این بانک برای متقاضیان استفاده از تسهیلات گشایش یافته که نسبت به ٧٤٥میلیارد ریال اعتبارات ریالی گشایش یافته در فروردین و اردیبهشت سال ١٣٩٤ حدود ١٥ درصد رشد داشته است.

  • فیلم سینمایی «دونده زمین» به کارگردانی کمال تبریزی ساعت پنج عصر امروز در خانه هنرمندان اکران و نقد و بررسی می‌شود. در این جلسه ابتدا و از ساعت ۱۷ فیلم سینمایی «دونده زمین» برای حضار به نمایش درمی‌آید و سپس از ساعت18:30 جلسه نقد و بررسی با حضور کمال تبریزی کارگردان، علیرضا شجاع‌نوری تهیه‌کننده و کیوان کثیریان به‌عنوان منتقد برگزار خواهد شد. این فیلم که از ۱۵ اردیبهشت‌ماه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران عمومی شده است، بیانگر داستانی واقعی در مورد هازاما کامپه هنرپیشه مشهور ژاپنی است که نذر کرد در سن ۶۰ سالگی دور دنیا را بدود.

  • کاپیتان فصل گذشته ملوان مذاکره با هر باشگاهی را تکذیب کرد. به گزارش کاپ، در حالی که گفته می‌شد پژمان نوری کاپیتان فصل گذشته ملوان که به نظر در لیست مازاد این تیم قرار گرفته، مدنظر تراکتورسازی است اما خودش این موضوع را تکذیب کرد. نوری در این‌باره گفت: «من هنوز با هیچ باشگاهی برای فصل آینده مذاکره نکرده‌ام و شایعاتی که در مورد من عنوان می‌شود که با تراکتورسازی به توافق رسیدم، واقعیت ندارد. »

    .
  • همکاران سیستم: هفته گذشته کنفرانس Oracle Cloud Data Summit در شهر نیویورک برگزار شد و شرکت اوراکل در آن سیاست‌های خود را برای بازاریابی و حضور گسترده‌تر در این بازار اعلام کرد. بزرگترین خبر منتشر شده در این کنفرانس همکاری‌های جدید اوراکل با پینترست بود تا بر اساس آن مراکز تبلیغاتی فعال در این شبکه اجتماعی بتوانند میزان کارآیی و اثرگذاری هر Pin در این شبکه اجتماعی را مورد ارزیابی قرار دهند و رفتارهای آفلاین کاربران را تحلیل کنند. سیستم Data Cloud اوراکل یک فعالیت ماشینی پشت‌پرده را برای مشترکان پینترست انجام می‌دهد تا رفتارهای آفلاین آنها برای خرید محصولات مختلف را ارزیابی کند.

  • اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.

    خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش و پاکدامنى و بپوشان مرا در آن جامه قناعت و خوددارى و وادارم نما در آن بر عدل و انصاف و ایمن‌کن مرا در آن از هر چیز که می‌ترسم به نگاهدارى خودت اى نگه‌دار ترسیدگان.

    .
  • گروه بنگاه‌ها: بسته نرم‌افزار جامع بانکی (Core Banking) با نام «پردیس بانک» توسط شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی معرفی شد. نشست خبری مدیرعامل و مدیران شرکت فناوری اطلاعات خوارزمی با حضور خبرنگاران با هدف معرفی جامع و تشریح قابلیت‌ها و مزایای رقابتی بسته نرم‌افزار جامع بانکی پردیس بانک در محل سالن اجتماعات شرکت برگزار و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داده شد. شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی پیش از این در حاشیه پنجمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و همچنین سمینار Core Banking، «پردیس بانک» را با حضور چشمگیر عامل بانک‌های دولتی و خصوصی، مدیران و مسوولان فناوری اطلاعات بانک‌ها و شرکت‌های IT شبکه بانکی، کارشناسان و اساتید صنعت بانکداری کشور رونمایی کرده است.

  • اجرای نمایش کمدی «افسانه ببر» که به‌دلیل مصدومیت تک بازیگر این اثر به مدت یک هفته تعطیل شده بود با بهبود شرایط جسمی هدایت هاشمی، از روز یکشنبه 30 خرداد ماه دوباره در تماشاخانه باران آغاز خواهد شد. نمایش افسانه ببر از جمله آثار مطرح داریوفو نمایشنامه نویس مطرح ایتالیایی است که به داستان زندگی یک سرباز چینی می‌پردازد. طراحی و کارگردانی نمایش برعهده هادی عامل بوده است و با شروع ماه مبارک رمضان هر شب بعد از افطار ساعت 22:15 و به مدت 50 دقیقه روی صحنه اجرا می‌شود

    .
  • تیم ملی فوتبال آمریکا بامداد دیروزبا پیروزی دو بر یک برابر اکوادور به نیمه نهایی رقابت‌های کوپا آمه ریکا راه پیدا کرد. یورگن کلینزمن پس از این پیروزی گفت: «عملکرد بازیکنانم فوق‌العاده بود. آنها در تمام نقاط به همدیگر کمک می‌کردند. راه درازی را برای رسیدن به این مرحله طی کردیم. امروز نیز خود را به فتح جام نزدیک‌تر کردیم. مشتاق رسیدن به افتخارات بزرگ هستیم. »

    .
  • دنیای اقتصاد: برخلاف دیگر رقبای فعال در حوزه تکنولوژی، شرکت اپل فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری‌های خود را بدون بهره‌گیری از بازوی سرمایه‌گذاری مستقل انجام می‌دهد و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، دلیل این امر را باید در سیاست‌های محافظه‌کارانه این شرکت جست‌وجو کرد. به گزارش وب‌سایت MarketWatch، این سیاست در حالی در دستورکار اپل قرار گرفته که کوپرتینویی‌ها به تازگی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی Didi Chuxing از رقبای مطرح اوبر را در دستورکار قرار داده‌اند. سرمایه‌گذاری کلانی که چیزی در حدود دو برابر بیشتر از مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بزرگ‌ترین بازوهای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در سال 2015 میلادی بوده است.