شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره آینده کریستیانو رونالدو ادامه دارد، تصاویری از او در فضای مجازی منتشر شده است که سبب شده احتمال ماندن او در منچستریونایتد قوت بگیرد. گویا باشگاه منچستریونایتد برای رونمایی از پیراهن‌های اول و دوم جدیدش برای فصل آینده از تعدادی از بازیکنان خود که این پیراهن را به تن دارند، عکس گرفته است که رونالدو هم یکی از آنهاست. با توجه به ناکامی‌های متعدد من‌یونایتد در این فصل که اوج آنها عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بود شایعاتی مبنی بر جدایی رونالدو شنیده می‌شد که ظاهرا خیلی نباید به آنها توجه کرد.
  • به گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت، جورجو کیه‌لینی، مدافع میانی و کاپیتان تیم فوتبال یوونتوس در پایان فصل جاری به دوران حضورش در این تیم پایان خواهد داد، اما گویا این بازیکن 37 ساله هنوز قصد بازنشستگی ندارد. آخرین گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که او لیگ حرفه‌ای آمریکا (MLS) را برای ادامه دادن به دوران بازیگری‌اش انتخاب کرده است.
  • پایان عصر رومن آبراموویچ در چلسی با یک ناکامی در فینال جام حذفی همراه شد. رومن آبراموویچ دارای املاک و مستغلات در انگلیس به ارزش ۱۵۰ میلیون یورو و همچنین شبکه‌ای از سوپرمارکت‌ها مانند سولاریس است که ارزش آن ۵۴۰ میلیون یورو است. بیشتر اموال او از طریق خرید و فروش اموال دولتی در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد.
  • گروه‌های لابی‌گری شرکت‌های بزرگ فناوری خواستار جلوگیری از اجرای قانونی در ایالت تگزاس شده‌اند که به پلتفرم‌های اجتماعی اجازه نمی‌دهد افراد را براساس دیدگاه‌های سیاسی‌شان مسدود کنند.
  • به نظر می‌رسد نتفلیکس این روزها در حال کار روی قابلیت لایواستریم یا همان پخش زنده است. قابلیتی که به این پلتفرم اجازه می‌دهد برخی از رویدادها و گردهمایی‌ها را به صورت زنده پخش و امکان رای‌گیری زنده را نیز برای برخی برنامه‌های مسابقه‌ای فراهم کند. این گزینه جدید همچنین می‌تواند به پخش زنده برنامه‌های کمدی در این پلتفرم نیز ختم شود.
  • معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه سند اجرایی هوش مصنوعی در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال بررسی شد، گفت: در این جلسه رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس قول پیگیری مسکوت شدن دو طرح مجلس را داد.
  • شرکت ملی پست از موافقت معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با صدور بارنامه الکترونیکی توسط پست خبر داد.
  • دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU)، «فناوری‌های دیجیتال برای افراد مسن و سالمندی سالم» را به‌ عنوان شعار روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) سال ۲۰۲۲ اعلام کرد.
  • در هفته‌های اخیر، خبرهای مربوط به تمایل سوئد و فنلاند به عضویت در ناتو مورد توجه قرار گرفته است. این دو کشور در چند دهه اخیر، بی‌طرفی خود را حفظ کرده‌ و کاملا مراقب بوده‌اند که سبب خشم همسایه خود یعنی روسیه نشوند، اما حمله روسیه به اوکراین سبب تغییر عقیده آنها درباره موضوع امنیت شده است.
  • دیوید سانگر /نیویورک‌تایمز
    بایدن و هم‌پیمان‌های غربی آمریکا با استقبال از تقاضای سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو، عملا ثابت می‌کنند که روسیه با حمله به اوکراین، اشتباهی استراتژیک مرتکب شده و حالا زمان آن رسیده است که بهایی بزرگ برای اشتباه خود بپردازد. این بها، تحمل توسعه ناتو است؛ همان سازمانی که پوتین قصد داشت آن را تضعیف کند. اما تصمیم ناتو درباره پذیرش درخواست عضویت سوئد و فنلاند، پرسش‌‌‌های متعددی را مطرح می‌کند. نخستین سوال این است که چرا اعضای ناتو، اوکراین را که دارای دموکراسی پر از نقص و فساد است، به عضویت در این سازمان نپذیرفتند تا از امنیت آن دفاع کنند؟