شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای اقتصاد: وزیر بهداشت شرط اصلی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را اعلام کرد. دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: تزریق د‌ز اول کمی طول می‌کشد تا به پایان برسد به همین دلیل افراد باید هر دو د‌ز را بزنند تا بتوانند وارد استادیوم‌ها شوند. با این وجود باید روی حضور آنهایی که هر دو د‌ز را زده‌اند، تصمیم بگیریم. وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که اگر افراد هر دو د‌ز را زده باشند، آیا استادیوم‌ها باز می‌شوند، پاسخ مثبت داد.
  • دنیای اقتصاد: ماتئوس پریرا خرید گران‌قیمت و نجومی الهلال در تابستان بود. الهلال برای این هافبک ۲۵ ساله برزیلی حدود ۱۸ میلیون پرداخت کرد تا یکی از گران‌ترین خریدهای تاریخ الهلال و لیگ عربستان رقم بخورد. پریرا در دیدار برابر استقلال توانست یک پاس گل بدهد تا در کسب پیروزی نقش داشته باشد، اما کادر فنی الهلال هنوز از عملکرد پریرا راضی نیست و به همین دلیل بعد از پیروزی برابر استقلال این بازیکن بلافاصله جریمه شد. متئوس پریرا در سال 2010 با اسپورتینگ لیسبون فوتبالش را شروع کرد و طی سال‌های پس از آن به باشگاه‌های پرتغالی و آلمانی قرض داده است. مسوولان وست‌برومویچ دو سال پیش‌قرارداد او را دائمی کردند و این بازیکن فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس 33 بار برای وست برومویچ به میدان رفت که موفق شد 11 بار گلزنی کرده و 6 بار…
  • خامس رودریگز ستاره کلمبیایی اورتون ۴ ماه است که برای تیم ملی و باشگاه خود بازی نکرده است. اگرچه او در حال حاضر در کنار هم تیمی‌هایش در اورتون تمرین می‌کند، اما برای رافا بنیتس از نظر شرایط جسمانی هنوز در سطح دیگران نیست و باید حداقل تا آخر هفته آینده منتظر بماند تا در فصل جدید به میدان برود. او در دیدار با برنلی دیداری که با نتیجه 3بریک به سود تافی‌ها به پایان رسید نیز غایب بود و بنابراین ۴ ماه از آخرین بازی رسمی او گذشت. آخرین حضور رسمی او در ۱۵ مه در برابر شفیلد یونایتد بود، از آن زمان به بعد، به دلیل مصدومیت، تصمیمات فنی و قرنطینه به دلیل ابتلا به کرونا، او بازی‌های زیادی را از دست داد. این بازیکن ۳۰ ساله دو بازی گذشته اورتون در فصل گذشته را به دلایل فیزیکی از دست داد، همان دلیلی که رینالدو روئدا او را…
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد از برنامه فیفا برای انجام یک مطالعه امکان‌سنجی برای برگزاری جام‌جهانی هر دو سال به جای هر چهار سال استقبال می‌کند. در ابتدا فدراسیون فوتبال عربستان به فیفا پیشنهاد داد که جام جهانی فوتبال مردان و زنان به جای هر چهار سال یک بار هر دو سال یک بار برگزار شود که با موافقت کنفدراسیون آمریکای مرکزی و آسیا روبه‌رو شده، اما یوفا و آمریکای‌جنوبی مخالفت خود را اعلام کردند. فعلا کنگره فیفا به انجام یک مطالعه امکان‌سنجی رای داده است.
  • باستان‌شناسان در چین با کاوش در یک محوطه باستان‌شناسی بقایای یک ماسک طلایی تاریخی را از دل خاک بیرون کشیدند. «شینهوا» در گزارشی اعلام کرده است این ماسک حدود ۳۰سانتی‌متر عرض دارد. با اینکه بسیاری از آثار کشف‌شده در این محوطه تاریخی هزاران سال قدمت دارند، اما باستان‌شناسان هنوز درباره قدمت دقیق این ماسک طلایی اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند.
  • مرتضی قلی‌خان صنیع‌الدوله، پسر دوم علیقلی‌خان مخبرالدوله در 1273ق در تهران ‌زاده شد، در نوجوانی به فراگیری آموزش‌های مقدماتی مرسوم روزگار خود پرداخت. در 17سالگی برای تحصیل راهی آلمان شد. در آنجا در رشته معدن‌شناسی در مدرسه صنعتی آلمان به تحصیل پرداخت و در 1297ق با کسب دانش و تجربه کافی به میهن بازگشت. او اکنون جوانی تربیت‌شده، تحصیلکرده و آماده برای انجام کارهای مهم و بزرگ بود.
  • یکی از جنبه‌های مهم زندگی مرتضی قلی‌خان، فعالیت‌های صنعتی و نقش او در تاسیس و راه‌اندازی کارخانه و سایر امور صنعتی بود، به‌طوری که ناصرالدین‌شاه به همین دلیل، لقب صنیع‌الدوله را به وی اعطا کرد. در واقع، صنیع‌الدوله به‌واسطه آشنایی با تحولات صنعتی اروپا و همچنین نیاز به ایجاد تحول در صنایع ایران، به‌ویژه صنعت نساجی، اقدام به تاسیس کارخانه ریسندگی کرد.
  • سر آنگوس جیمز بروس اوگیلویش، بازرگان بریتانیایی و همسر شاهدخت الکساندرا دخترعموی الیزابت دوم بود. نام اوگیلوی همچنین به دلیل نقشی که در رسوایی مرتبط با نقض تحریم‌های رودزیا در دهه 1970 موسوم به «ماجرای لانرو» داشت، در یادها مانده است.
  • مترجم: مریم مرادخانی
    مدیران شرکت‌ها نمی‌توانند مثل دوران قبل از کرونا، کارمندان را (به شکل سنتی) مدیریت کنند. تا پیش از این، بعید بود مدیری حاضر شود برای روزهایی در هفته، اجازه کار از خانه را صادر کند. اما این اتفاق افتاد و حالا مدیران هوشمند منابع انسانی به دنبال راهی هستند تا «همه کارها متفاوت انجام شود». محیط‌کار قرن 21 -محل جذب و حفظ استعدادهای نیروی کار- دارای سه ویژگی است.
  • خیلی از ما وقتی بچه بودیم، از لولو خورخوره توی کمد لباس می‌ترسیدیم. اما حالا ظاهرا هویت این لولو خورخوره آشکار شده و آن چیزی نیست جز لباس هایمان! بله! لباس‌ها! بسیاری از فعالان محیط زیست از لباس ها با نام «هیولای داخل کمد» یاد می کنند. دلیلش این است که صنعت پارچه و لباس، یکی از آسیب‌زاترین صنایع به محیط زیست است.