شماره روزنامه ۶۰۲۵
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • حدس و گمان‌ها درباره وضعیت جک ما بنیان‌گذار بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیکی چین - علی‌بابا - و یکی از میلیاردرهای مشهور بازار تکنولوژی بالا گرفته؛ به‌خصوص حالا که حدود دو ماه است او در مجامع عمومی ظاهر نشده.
  • یک دختربچه ۱۲ ساله در انگلیس از تیک‌تاک شکایت کرده و ادعا می‌کند که این شبکه اجتماعی قوانین حفظ حریم شخصی کاربران در اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته است. به گزارش بلومبرگ، یک قاضی در لندن به دختر ۱۲ ساله ناشناسی اجازه داده شکایت خود علیه شبکه اجتماعی تیک‌تاک را به دادگاه ببرد. این دختر ادعا می‌کند این اپلیکیشن چینی قوانین حفظ حریم شخصی کاربران در اتحادیه اروپا را نقض کرده است. «مارک واربی» قاضی انگلیسی در این‌باره گفت: این دختر ساکن لندن ادعا می‌کند حقوق حفظ حریم شخصی افرادی مانند او به شیوه‌ای نقض شده است که باید برطرف شود.
  • «سروا» با تامین بستر یکپارچه و عرضه متمرکز خدمات دولت به کسب‌وکارها، از ابتدای سال تا پایان آذرماه، ۱۰۴ میلیون تراکنش را به ثبت رسانده است. پلت‌فرم «سروا» یک درگاه ارتباط بخش غیردولتی به بخش دولتی است که به کمک آن، امکان استفاده‌ کسب‌وکارها از داده‌های دولتی از طریق این درگاه امکان‌پذیر می‌شود.
  • آن طور که معاون فنی گمرک ایران می‌گوید طی تصمیمات اخیر و ابلاغ آن دیگر هیچ مزیتی برای ورود گوشی‌های مسافری و پستی وجود نداشته و بیش از یک گوشی وارده از طریق پست، مرجوع خواهد شد.
  • چیزی به آغاز نمایشگاه CES 2021 باقی نمانده است؛ رویدادی که قرار است به‌صورت آنلاین و با شرایطی کاملا متفاوت با مراسم سال‌های قبل برگزار شود. همه‌گیری کرونا اگرچه بسیاری از رویدادها در جهان را لغو کرده، اما مسوولان CES قصد دارند به‌صورت مجازی، از شرکت‌های بزرگ دنیا میزبانی و بار دیگر نگاه طرفداران دنیای فناوری و محصولات الکترونیک را به این مراسم جلب کنند. در ادامه نگاهی به محصولات مورد انتظار برای CES 2021 می‌اندازیم:
  • هوآوی در مقابله با تحریم‌های آمریکا تصمیم دارد تمرکز کسب‌وکار خود را از فناوری 5G و موبایل به سرویس ابررایانشی منتقل کند. به گزارش گیزموچاینا، تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، روی کسب‌وکار این شرکت تاثیر گذاشته است. در همین راستا «رن ژنگفی» بنیان‌گذار این شرکت تصمیم دارد تمرکز کسب‌وکار را از موبایل و فناوری‌های 5G، به سرویس‌های ابر رایانشی منتقل کند. طبق گزارش نشریه «ساوث چاینا مورنینگ پست» ژنگفی در نوامبر ۲۰۲۰ در یک سخنرانی داخل شرکت این موضوع را فاش کرده است. بنیان‌گذار هوآوی در این سخنرانی اعلام کرده بود شرکت باید در سرویس‌های ابر قدرتمندتر شود و این برند نیازمند پیشرفتی در این حوزه است. او در این باره گفت: برای ما غیرممکن است که مسیر علی‌بابا و آمازون را در حوزه سرویس ابر رایانشی دنبال کنیم. آنها به ذخایر…
  • اپل چندی پیش عرضه ایرپاد مکس را آغاز کرد. اما به‌نظر می‌رسد که این هدفون برای اپل دردسرساز شده است. اخیرا برخی از دارندگان ایرپاد مکس ۵۵۰ دلاری، از بروز مشکل جمع شدن رطوبت در این هدفون گله کرده‌اند. طبق گفته کاربران، این مشکل چند ساعت پس از استفاده از هدفون مشاهده می‌شود. یکی از دارندگان ایرپاد مکس تصاویری را از هدفون خود منتشر کرد که در آن قطرات آب درون کاپ‌های گوشی مشاهده می‌شود. طبق آنچه کاربران اعلام کرده‌اند این مشکل باعث بروز اختلال در عملکرد قابلیت تشخیص گوشی هدفون شده است. دلیل بروز مشکل جمع شدن رطوبت در ایرپاد مکس اپل این است که در ساخت بخش‌های مختلف ایرپاد مکس از آلومینیوم استفاده شده است. در صورت استفاده طولانی مدت و جمع شدن هوای گرم داخل کاپ‌های گوشی، ذرات آب در این قسمت فلزی جمع می‌شود. اگر این…
  • آزادسازی قیمت کره به‌عنوان اولین گام خارج شدن صنایع لبنی از زیر سایه قیمت‌گذاری دستوری نتیجه قابل‌قبولی برجای گذاشته است. کره 100 گرمی ابتدای امسال 4 هزارتومان فروخته شد و پس از شروع واحدهای داخلی به تولید به سبب تورم بالا با 8 هزار تومان تولید و روانه بازار شد.
  • هزینه‌های تولید بالا رفته است و قطعه‌‌سازان نیز از موج این تورم در امان نیستند. کاهش ارزش ریال، افزایش دستمزد کارگر و قیمت مواد اولیه هزینه‌های تولید را بالا برده و در کنار آن افزایش جهانی قیمت فلز باعث شده قیمت انواع لوازم یدکی زیربندی از ابتدای سال حداقل دو برابر رشد کند.