شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • قرعه‌کشی پنجمین مرحله فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو صبح امروز یکشنبه 27 مهر برگزار می‌شود. اسامی منتخبان از طریق سایت فروش ایران‌خودرو و ارسال پیامک اعلام خواهد شد. ایران‌خودرو 2 طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول با موعد تحویل حداکثر 90 روز و پیش فروش یکساله هشت محصول را به‌صورت همزمان به مدت سه روز به اجرا گذاشت. در فروش فوق‌العاده چهار محصول، پارس بنزینی، پژو 206 صندوقدار، پژو 207 دستی هاچ بک و سمند ال. ایکس عرضه شد. در برنامه پیش فروش یکساله نیز هشت محصول شامل پارس با موتور تی. یو.5، پارس بنزینی، پژو 206 تیپ دو، سمند ال. ایکس، پژو 207 دستی هاچ بک، سورن پلاس، دنا پلاس و رانا پلاس عرضه شد. پذیرفته شدگان این دو طرح به مدت پنج روز مهلت خواهند داشت تا طبق بخش نامه، نسبت به پرداخت وجه خودرو اقدام کن…
  • معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح مهم‌ترین چالش‌های بازسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری، از اتخاذ تصمیماتی برای بازسازی 2 هزار دستگاه اتوبوس درون‌شهری خبر داد. مهدی صادقی‌نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران ضرورت بازسازی حمل‌و‌نقل عمومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: طی توافق با وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها، بازسازی حدود دو هزار دستگاه اتوبوس درون‌شهری در دستور کار قرار گرفت و تصمیمات لازم برای اختصاص تسهیلات جهت اجرای این موضوع اتخاذ شد.صادقی‌نیارکی با اشاره به بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خودروسازان داخلی افزود: در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران و مابقی در شهرستان‌ها…
  • روستاهای اطراف شهرهای بزرگ به‌عنوان ذخایر گردشگری این مناطق در معرض شدیدترین تغییر کاربری به نفع خواص قرار گرفته است.
  • رئیس شورای شهر سنندج اعلام کرد: در دوره پنجم فعالیت شهرداری و شورای اسلامی شهر، سنندج با تلاش شهردار و اعضای شورای شهر و مسوولان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است. سیدغریب سجادی در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان که به همراه شهردار سنندج انجام شد، اظهار کرد: در دوره پنجم فعالیت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با همت مضاعف شهرداری و سایر مسوولان استانی توانستیم بسیار بیشتر از حد توان خود طرح‌های عمرانی را تعریف و اجرا کنیم. وی افزود: سنندج و استان کردستان از محروم‌ترین مناطق ایران اسلامی بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته و دارای درصد بسیار بالایی از حاشیه‌نشینی و بیکاری است. وی تصریح کرد: وظیفه ما به‌عنوان نمایندگان مردم در مرحله نخست این است که مشکلاتی را که گریبانگیر مردم است به حداقل رسانده و…
  • استاندار خراسان‌شمالی از تعیین قیمت ماسک تولیدی استان به مبلغ 900 تومان در سیزدهمین کارگروه تنظیم بازار استان خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم هیچ بخشی بیشتر از این قیمت تعیین شده، ماسک تولیدی استان را توزیع کند. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی در این نشست با اشاره به اینکه در بیست روز گذشته با برگزاری نشست‌های تخصصی به آنالیز قیمت ماسک در استان پرداختیم، اظهار کرد: قیمت ماسک تعیین شده توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کشور ١٣٠٠ تومان است که تلاش کردیم در استان با پای کار آمدن تمام بخش‌ها، ماسک تولیدی استان کمتر از این قیمت مصوب به‌دست مصرف‌کنندگان برسد.
  • مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام این شرکت گفت: براساس مصوبه مجمع فوق‌العاده، سرمایه شرکت از ۵۱ هزار میلیارد ریال به ۷۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافت که این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه از طریق صدور سهام جدید به تصویب رسید.
  • مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم از آمادگی همه‌جانبه این شرکت برای تولید پایدار و حداکثری گاز در روزهای سرد سال‌جاری خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم، محمدحسین نوروزی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، تعمیرات اساسی و تامین قطعات یدکی و تمهیدات موردنیاز، این شرکت به‌منظور تولیدپایدار و حداکثری گاز در فصول سردسال پیش‌رو آمادگی کامل دارد. وی با اشاره به اینکه شعار رونق تولید، توجه به تولید در داخل کشور است، تصریح کرد: در زمینه تامین قطعات از طریق شرکت‌های سازنده داخل، اقدامات موثری انجام شده است که به‌دنبال آن توانسته‌ایم با همت متخصصان توانمند این شرکت 80 درصد قطعات را از طریق سازندگان داخلی تامین کنیم.
  • با گذشت چند روز از معرفی پرچمدار جدید گوشی‌های اپل، این شرکت با انتقادهای زیادی از سوی کاربران، منتقدان و حتی کنایه‌هایی از سوی شرکت‌های رقیب روبه‌رو شده است. با آنکه به گفته مدیران این شرکت، گوشی‌های آی‌فون سری 12 در مواردی از جمله دوربین، طراحی و پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم بهبودهایی داشته‌اند، اما واکنش‌های منفی کاربران نسبت به این محصولات رونمایی شده نیز کم نبوده است.
  • سامسونگ این روزها برای رونمایی از یک گوشی گلکسی جدید آماده ‌می‌شود؛ محصولی در حد و اندازه‌های یک پرچمدار که گفته ‌می‌شود زودتر از پیش‌بینی‌ها به بازار عرضه خواهد شد تا بتواند رقیبی تازه‌نفس برای گوشی‌های آی‌فون 12 اپل باشد. وب‌سایت Sammobile با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت سامسونگ سخت مشغول طراحی و ساخت گلکسی اس21 است و سعی دارد تا این گوشی را قبل از پایان سال 2020 به بازار عرضه کند. عرضه گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس21 در سال‌جاری، ‌می‌تواند شوک جدیدی را به بازار وارد کند و ممکن است بسیاری از کاربران را در انتخاب مدل‌های جدید مردد کند.
  • مشاور وزیر ارتباطات در کارگاه آنلاین توانمندسازی زنان با ICT از اجرای طرح ملی زنان و ICT در ۲۷۰ نقطه کشور خبر داد. کارگاه توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان در دو بخش توانمندسازی زنان از طریق ICT و حمایت از کودکان در فضای مجازی با حضور معاون برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان، معاون حمایت از کودکان وزارت زنان و کودکان اندونزی، مسوول امور بانوان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی، نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و مدیران برخی از استارت‌آپ‌های ایرانی بین دو کشور ایران و اندونزی، به‌صورت آنلاین برگزار شد.