شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • 16 دی ماه 1342 حکم محکمه نظامی درباره اعضای موثر نهضت آزادی که قبلا دستگیر شده بودند به این شرح انتشار یافت:
  • شانزدهم دی ماه سال 1357 روزنامه‌های تهران که تحریریه‌های آنها، از 14 آبان به تصمیم سندیکای خود به دبیری «محمدعلی صفری» دست به اعتصاب زده بودند انتشار خود را از سر گرفتند. اعتصاب 62 روزه روزنامه‌نگاران ایران که طولانی‌ترین اعتصاب مطبوعاتی در تاریخ جهان بوده است در اعتراض به ادامه سرکوب مردم، روی کار آوردن یک دولت نظامی در تهران (به نخست‌وزیری ژنرال ازهاری) و نیز به حمایت از انقلاب صورت گرفته بود.
  • مهر 57 با اعلام حکومت نظامی، یک سرگرد به تحریریه «اطلاعات» آمد و در اتاق شیشه‌ای که محل برگزاری شورای دبیران بود، نشست. او از حکومت نظامی مامور شده بود که بیاید تیترهای روزنامه را کنترل کند. این اولین بار بود که این اتفاق رخ داده بود و ما اصلا نمی دانستیم که یک نفر را هم به روزنامه کیهان فرستاده‌اند. در واکنش به حضور او در تحریریه تصمیم گرفتیم تا همه با هم او را «هُو» کنیم. پس از این جریان بچه‌های کیهان زنگ زدند و ما متوجه شدیم سرهنگی را نیز به تحریریه آنها فرستاده و آنها نیز با یک حرکت نمادین به حضور او اعتراض کرده‌اند. رحمان ‌هاتفی از کیهان با من تماس گرفت، اوضاع را جویا شد و دعوت کرد که به تحریریه کیهان بروم تا تصمیمی بگیریم.
  • لیدا ایاز
    با آغاز سال نوی میلادی و شروع سال 2019 جهان بیش از پیش برای در اختیار گرفتن فناوری‌های نوین تلاش خواهد کرد. فناوری‌هایی که تنها ویژگی آنها جذابیت نیست بلکه به کمک‌شان صرفه‌جویی در انرژی، کمک به حفظ محیط‌زیست، آسان‌تر شدن ارتباطات بی‌سیم و بسیاری دیگر ‌ممکن‌تر از قبل شده‌اند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین‌ پیشرفت‌های تکنولوژیک که طی یک‌سال آینده در دسترس عموم خواهند بود، اشاره می‌کنیم.
  • بازار جهانی خدمات پردازش ابری در احاطه شرکت‌های بزرگی چون آمازون، مایکروسافت و گوگل است و در این میان فضای خرده‌فروشی الکترونیکی نیز توسط آمازون یا کمپانی‌های محلی اداره می‌شود. در این میان بر هیچ کس پوشیده نیست که شرکت چینی بزرگ علی‌بابا در نظر دارد به یک بخش از هر دو بازار مذکور تبدیل شود و اروپای مرکزی که هم اکنون در عرصه خدمات پردازش ابری پیشرو است، عرصه جدید برای حضور این شرکت چینی محسوب می‌شود. تقریبا در همه لیست‌های مربوط به برترین‌ها در عرصه خدمات پردازش ابری شرکت آمازون رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و بعد از آن مایکروسافت در جایگاه دوم و گوگل هم جایگاه سوم را از آن خود کرده است. تنها مورد استثنا در این زمینه بازار چین به علاوه آسیا است که شرکت‌های مذکور نتوانسته‌اند حاکمیت خود را به این شکل…
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یک کاربر توییتر گفت: هزینه تبلیغات تلویزیونی امسال اپراتورها ۲۰۰میلیارد تومان گزارش شده است. محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یک کاربر توییتر گفت: صرفا هزینه تبلیغات تلویزیونی امسال اپراتورها ۲۰۰میلیارد تومان گزارش شده است. وی افزود: بماند که صرفه جویی از محل به اشتراک‌گذاری منابع اپراتورها با یکدیگر نیز قابل توجه است.
  • در چهارمین دوره جشنواره تبلیغات ایران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره معرفی و سازمان‌ها و شرکت‌های برتر در زمینه تبلیغات با اعطای شاهین طلایی، نقره‌ای و کریستال مورد تقدیر قرار گرفتند.
  • یک حساب کاربری در توییتر اطلاعات حساس از جمله شماره موبایل و آدرس صدها تن از سیاستمداران و افراد مشهور آلمانی را فاش کرد. روز جمعه توییتر یک حساب کاربری را حذف کرد که لینک‌های مربوط به اطلاعات حساس شخصی و اسناد محرمانه سیاستمداران و افراد مشهور در آلمان را منتشر کرده بود. این اطلاعات حساس مربوط به صدها فرد مشهور و سیاستمدار آلمانی بود که هکرها آن را سرقت کرده بودند. طبق اعلام رسانه‌های آلمانی اطلاعات فاش شده شامل آدرس، شماره تماس و سوابق چت آنها همراه اطلاعات بانکی، کارت اعتباری و اطلاعات مالی بوده است. خبرنگاران این شکاف امنیتی را کشف کرده‌اند. طی این عملیات هک اطلاعات سیاستمداران در سطوح مختلف از جمله سیاستمداران اتحادیه اروپا، آلمان و اعضای پارلمان و مقامات شهری فاش شده است. به گفته «مارتینا فیتز» سخنگوی…
  • شرکت D-Link یک سنسور نشت آب تولید کرده که به وای‌فای متصل می‌شود و می‌تواند کاربر را از نشت آب به وسیله تلفن همراهش مطلع کند. شرکت D-Link که تولیدکننده تجهیزات و گجت‌های هوشمند خانگی است قرار است این سنسور جدید را در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کند.