شماره روزنامه ۶۰۳۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بیست و ششمین نشست آیین آواز با حضور حسام‌الدین سراج در آبان‌ماه برگزار می‌شود.
  • نمایشگاه نقاشی محمد کاظم‌زاده و ژینا گرگانی دو هنرمند جوان دارای اختلال اوتیسم با عنوان «رنگها با ما شادتر می‌شوند» جمعه 20 مهر در گالری «شمیده» گشایش می‌یابد.در این نمایشگاه مجموعا 30 اثر نقاشی و مجسمه توسط این دو هنرمند 27 ساله و 13 ساله ارائه شده که با استفاده از مداد‌رنگی، آکریلیک، پاستل، روان‌نویس و کولاژ روی بوم، مقوا و کاغذ خلق شده‌اند.
  • فیلم «در وجه حامل» به نویسندگى و کارگردانى بهمن کامیار و تهیه‌کنندگى مصطفى کیایى وارد شبکه نمایش خانگى شد.
  • سیدمحمد دبیرسیاقی، آخرین بازمانده از شاگردان علامه دهخدا به علت کهولت سن در ۹۹ سالگی درگذشت. مرحوم دبیر‌سیاقی متولد ۱۲۹۸ محله گلبنه قزوین است که با بیش از ۸۰ کتاب و ۳۰۰ مقاله در نشریات ادبی از شخصیت‌های برجسته ادبی کشور محسوب می‌شد.
  • مستند «مهاجران» با موضوع زندگی پروفسور کیوان مزدا، پدر جراحی ستون فقرات دنیا، امروز به مناسبت درگذشت این نابغه جراحی روانه آنتن شبکه مستند سیما می‌شود. مزدا رئیس بخش ارتوپدی اطفال بیمارستان روبرت دوبره پاریس و از بنیان‌گذاران خیریه بین‌المللی زنجیره «امید ایران» بود و حتی در کرسی ریاست بخش ارتوپدی در فرانسه، هرگز وطن را به فراموشی نسپرد و به‌ویژه کودکانی را که از بدشکلی ستون فقرات و انحراف اندام در رنج بودند تحت عمل جراحی‌های پیچیده قرارداد تا بهتر زندگی کنند.
  • با پایان مجموعه تلویزیونی «وفا»، سریال «عمارت فرنگی» از ساخته‌های محمدرضا ورزی روی آنتن شبکه افق می‌رود. این سریال در ۱۵ قسمت و با تهیه‌کنندگی علی لدنی ساخته شده و بازیگرانی همچون سعید نیکپور، احمد نجفی، محمد مطیع، محمد ابرهی، سپیده گلچین، حسین نورعلی، چنگیز وثوقی، خسرو فرخزادی، فریده دریامج، مسعود عجمی، صنم نکواقبال، میرطاهر مظلومی و اتابک نادری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
  • کتاب «اضطراب منزلت» اثر آلن دو باتن نویسنده مطرح آثار روان‌شناسی اجتماعی با ترجمه زهرا باختری منتشر شد.هرکسی که به خاطر تلفنی که پاسخی به آن داده نشده یا ماشین مدل‌بالای همسایه‌اش بی‌خواب شده بهتر است سریعا این کتاب را مطالعه کند.
  • انجمن دانشگاه صنعتی شریف (SUTA) با همکاری مرکز مطالعات و فرهنگ ایرانی ساموئل جردن در دانشگاه کالیفرنیا، ارواین و پروژه تشریک مساعی آمریکاییان ایرانی‌تبار، در روز شنبه 15 سپتامبر 2018 همایش یک‌روزه نوآوران آمریکاییان ایرانی‌تبار را در سالن اقیانوس آرام دانشگاه ارواین کالیفرنیا، برگزار کردند. در این همایش، نوآوران برجسته‌ ایرانی، فناوران، کارآفرینان و استادان به بیان و بررسی این مطلب پرداختند که نوآوری فناورانه، تجاری و اجتماعی برای آنها به چه معناست و چگونه، به باور آنها، می‌توانیم با استفاده از نوآوری (به معنای وسیع کلمه «انجام امور به شیوه‌ای بهتر») برخی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی جهان همچون شغل‌آفرینی و انقلاب هوش مصنوعی، ایجاد مسکن قابل خرید، چالش‌های محیط زیستی، مسائل مربوط به توسعه و مهاجرت و... را…
  • مریم رفوگران معاون ارشد رئیس شرکت «برودکام»
    در این بخش می‌خواهم چند نکته را در مورد کارآفرینان یاد آور شوم. همان‌طور که استیو جابز به خوبی بیان کرده است، انسان باید همواره متفاوت فکر کند. ابتدا شما باید متفاوت از دیگران فکر کنید و سعی کنید مسائلی را که قبلا حل نشده‌اند، حل کنید. برای این کار شما نباید فکرتان را محدود کنید. باید آمادگی شکست را داشته باشید، زیرا شکست بخشی ضروری از کار است و ما از اشتباهاتمان یاد می‌گیریم. هدف نهایی ما از کارآفرینی، صرفا باید ارائه الگویی جدید در این حرفه باشد و نه اینکه صرفا محصول متفاوتی عرضه کرده باشیم.
  • علی حاجی میری استاد، مخترع و کارآفرین در حوزه مهندسی، استاد مهندسی برق در موسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک)
    موضوع سخنان من تخیل، خلاقیت و نوآوری است و می‌خواهم بگویم که تفاوت بین اینها در چیست و چه معنایی دارند. تخیل یک توانایی ذهنی است که ما در آن ذهنمان را آزاد می‌کنیم و به چیزهایی که الزاما وجود خارجی ندارند، فکر می‌کنیم. این قدم اول است. خلاقیت را می‌توان به‌صورت تخیل بیان کرد.