شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دومین نشست تخصصی ارزیابی دستاوردهای قانون نظام مهندسی در حوزه ارتقای کیفیت ساخت و ساز به میزبانی کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون عمران و شهرسازی بنیاد ایرانیان برگزار شد. به گزارش دنیای‌اقتصاد، در این مراسم که با حضور زهرا نژادبهرام و محمد سالاری دو تن از اعضای شورای شهر تهران و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات الکترونیک برگزار شد، مباحث مختلفی پیرامون مسائل و مشکلات سازمان نظام مهندسی، نقش دفاتر خدمات الکترونیک و نیز دفاتر خدمات نوسازی در تسهیل ساخت و ساز به خصوص در بافت‌های فرسوده مطرح شد.
  • یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
  • بازار فولاد روز گذشته را در شرایطی آغاز کرد که با توجه به سیاست آزادسازی قیمت فولاد در بورس کالا باید گفت شاهد بازاری بدون روتوش بودیم؛ به این معنا که چهره واقعی بازار از روز گذشته و بعد از ارسال نامه معاونت معدنی وزارت صنعت به مدیر عامل بورس کالا،‌ مبنی بر حذف سقف رقابت مصنوعات فولادی به‌صورت عریان دیده شد. این در حالی است که در هفته‌های گذشته با بازاری غیرواقعی روبه‌رو‌ بوده‌ایم که در آن بازار با بعضی سیگنال‌های هیجانی در حال تغییر فاز بوده و محدودیت‌های موجود در قیمت‌گذاری این بازار مانع از فعالیت بازیگران اصلی شده بود. با این حال انتظار می‌رود از این به بعد با کاهش اختلاف قیمتی بین بورس و بازار آزاد تقاضای کاذب از بورس کالا خارج شود و با افت تقاضا و منطقی شدن نقطه قیمتی متعادل در بازار شاهد تحرک واقعی در…
  • بورس کالا مکانی برای عرضه، تقاضا و کشف قیمت کالاست که فروشنده کالا را عرضه و خریدار آن را کاملا شفاف خریداری می‌کند که این شفافیت می‌تواند رصد و پیگیری عرضه و تقاضا بر ارزش کالاهای مبادله شده را در سطح معاملات امکان‌پذیر کند اما باب طبع سود‌جویان نیست.
  • هم‌زمان با آغاز ماه محرم و نذورات مواد غذایی، تقاضای خرید ظروف یکبار مصرف نیز افزایش می‌یابد، اما محرم امسال افزایش قیمت و کاهش عرضه این محصولات در بازار ملموس شده به‌طوری‌که دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف اعلام کرد: به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه و ترس از اتهام احتکار، قیمت این محصولات دو تا سه برابر افزایش یافته است.
  • در مبادلات روز چهارشنبه 21 شهریورماه جاری، شمش و مقاطع فولاد از سوی خصوصی‌ها از ثبات قیمت در بازار غیر‌رسمی برخوردار بود. فعالان بازار، اعلام قیمت‌های جدید را به تاثیرات دستورالعمل جدید وزارت صمت مبنی بر آزاد شدن سقف رقابت فولاد طی روز‌های آینده موکول کردند.
  • این سو و آن سوی ویترین دو نگاه منتظرند. بیرون از ویترین مشتری چشم می‌چرخاند تا قیمت مناسب با بودجه‌اش را پیدا کند و در پشت ویترین فروشنده‌ها منتظرند کارکرد روزانه‌شان حتی شده به یک فروش در روز ختم شود. صدای آهنگ خواننده محبوب از مارکت شاپ یک برند خارجی در طبقه همکف فضای سرد سرسرای بازار چارسو را پر کرده اما سکوت پشت هیجان این آهنگ به قوت خود باقی است. سکوتی که در اکثر قریب به اتفاق مغازه‌ها و فروشگاه‌های برند همه گیر است.
  • در حال حاضر روبات‌ها حضور زیادی در انبارها و خطوط مونتاژ دارند؛ اما قادر به یادگیری نیستند. آنها می‌توانند اشیای تعریف‌شده را انتخاب کرده و حرکت دهند، اما قبل از آن باید در موقعیت و مکان تعیین‌شده قرار گیرند. به همین خاطر محققان در ام‌آی‌تی تلاش می‌کنند تا موضوع یادگیری را در روبات‌ها توسعه دهند و برای این کار با قراردادن اشیای شبیه به هم مانند کفش، کلاه و... به‌صورت نامرتب در اتاق، سعی کردند تا به آنها یاد دهند که چگونه با اشیای به‌هم‌ریخته رفتار کنند.
  • مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای از گسترش حمله سایبری یک باج‌افزار در کشور خبر داد و اعلام کرد: سیستم‌های سازمانی آماده پیشگیری و مقابله با این باج‌گیر باشند. مرکز ماهر با هشدار درخصوص گسترش حملات باج‌افزاری «GandCrab 74» اعلام کرد: آمار گزارش‌های رسیده و نتایج امدادهای انجام گرفته حاکی از گسترش حملات باج‌افزاری نسخه چهارم باج‌افزار خطرناک GandCrab به کاربران در سراسر کشور است. این باج‌افزار روش‌های گوناگونی از نفوذ به سیستم از جمله ضعف در پیکربندی سرویس پروتکل از راه دور (ریموت دسکتاپ -RDP) و پیوست هرزنامه‌ها و اکسپلویت کیت‌ها را در حملات خود استفاده می‌کند.
  • سومین دوره همایش «توسعه‌دهندگان iOS ایران» با حضور جمعی از برترین و موفق‌ترین برنامه‌‌نویسان و بازی‌‌سازان کشور و با همکاری فرهنگسرای فناوری اطلاعات، جمعه ۲۳شهریورماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. در این همایش برنامه‌‌نویسان و اپلیکیشن‌نویسان سیستم عامل اپل (iOS) دانش و تجربه خود را باهم به اشتراک می‌گذارند. در این رویداد یک روزه شرکت‌کنندگان با پیچ و خم‌های شروع برنامه‌نویسی iOS، رازهای موفقیت، روش‌های فروش و عرضه برنامه‌های تولید شده آشنا می‌شوند. برگزاری پنل‌های گفت‌وگو با برنامه‌نویسان و بازی‌سازان مطرح کشور و کارگاه‌های تخصصی از بخش‌های مختلف این همایش است.