شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • پروژه احداث بویلر بازیافت حرارت (HRSG) که به منظور صرفه جویی در مصرف گاز در کنار نیروگاه گازی فولاد مبارکه در دست اجرا است، با پایان یافتن عملیات نصب تجهیزات و پیشرفت ۹۰ درصدی، آماده راه‌اندازی کامل شد.
  • قیمت فولاد در مبادلات روز گذشته نیز صعودی بود. تداوم رشد نرخ ارز و نگرانی بابت ادامه یافتن رشد قیمت فولاد باعث شده تا تقاضا همچنان صعودی باشد. از این رو قیمت‌ها نیز در هفته جاری افزایشی بود.
  • سفیر پرتغال در تهران در جریان دیدار با دبیر کل اتاق بازرگانی ایران از تمایل فعالان اقتصادی پرتغال برای توسعه همکاری‌ها با ایران، به‌‌ویژه درصنایع مکمل خبر داد. همچنین در این نشست بر توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه صنایع غذایی تاکید شد. سفیر پرتغال در تهران طی ملاقات با دبیرکل اتاق ایران پیشنهاد اعزام هیات تجاری از سوی اتاق ایران برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های اقتصادی پرتغال و زمینه‌سازی برای توسعه مناسبات اقتصادی را ارائه داد.
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت فهرستی منتشر کرده است که به گفته او اسامی مندرج در آن در واردات خودرو تخلف کرده‌اند. طبق این لیست، واردکنندگان اعم از رسمی و متفرقه (گری‌مارکت)، حدفاصل دی‌ماه 95 تا دی ماه 96 و در مقاطعی که ثبت‌سفارش ممنوع بوده، اقدام به سفارش‌گذاری خودرو کرده‌اند. بر این اساس، در بین نمایندگی‌های رسمی واردکننده، سه شرکت به‌طور مستقیم اقدام به ثبت‌سفارش غیر‌قانونی خودرو کرده و باقی ثبت‌سفارش‌ها را گری‌مارکت‌ها انجام داده‌اند.
  • سازمان ملی استاندارد، دستور توقف تولید هشت خودرو را به‌دلیل مصرف سوخت بالا صادر کرد. استاندارد‌سازی مصرف سوخت خودروهای داخلی در شرایطی در سه فاز زمانی تعریف شده که تیرماه سال‌جاری، فاز دوم آن به‌ اتمام رسید و فاز سوم و پایانی آن در دی ماه 98 پیش‌بینی شده است. حال با پایان فاز دوم، هفت خودروی سواری که میزان مصرف سوخت آنها از استاندارد خارج است، از ادامه تولید بازمانده‌اند؛ به‌طوری‌که ام وی ام X33 s با گیربکس دستی،‌ هایما S7 استیشن با گیربکس اتوماتیک، جک J5 با گیربکس دستی، لیفان 820 با گیربکس اتوماتیک، وانت تک‌کابین و تک‌دیفرانسیل وینگل 5 با گیربکس دستی و بایکBJ40L‌ هاچ‌بک در این لیست قرار دارند. این در حالی است که یک کامیونت به‌نام پادرا Z24PA با گیربکس دستی هم در لیست اخراجی‌ها قرار گرفته است.
  • شرکت خودروسازی تسلا از تامین‌کنندگانش خواست هزینه برخی پروژه‌ها را به‌صورت پول نقد به این شرکت بازگردانند. این خبر را نشریه وال‌استریت ژورنال منتشر کرد. تسلا متعهد شده بود در سه ماهه سوم و چهارم سال 2018 سودده شود و اکنون در پی کاهش هزینه‌هاست تا وعده سودآور شدن را محقق سازد.
  • شرکت خودروسازی اوپل در شش ماهه نخست سال‌جاری میلادی سودده شده است. به گزارش رویترز گروه خودروسازی پژو سیتروئن در مسیر احیای اوپل موفق عمل کرده و توانسته است پس از سال‌ها این شرکت را به مرز سوددهی برساند.
  • یک تامین‌کننده کانادایی قطعات خودرو با غول خودروسازی چین قرارداد همکاری منعقد کرده است. شرکت مگنا اینترنشنال که یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان قطعات خودرو در کاناداست برای همکاری با بایک موتورز، شرکت خودروسازی دولتی چین به توافق رسیده است. به گزارش رویترز این همکاری در راستای تولید خودروهایی برای شرکت دی‌دی چین، ارائه‌کننده خدمات اشتراک سفر و نیز تولید احتمالی خودروهای برقی صورت گرفته است.
  • سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از ممنوعیت واردات خودرو به کشور تا اطلاع ثانوی و عرضه این خودرو‌ها به‌صورت نقدی و در مدت ۳۰ روزه خبرداد.