شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی می‌گوید؛ کسب‌و‌کارهای جدید را باید بپذیریم و به جای قانون‌گذاری صرف و یا تعیین قواعد سخت و دست‌و‌پاگیر، چارچوب‌هایی را برای فعالیت آنها تعیین کنیم.به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ناصر حکیمی در پنل تخصصی «تغییر مرزهای سیاسی کشورهای جهان؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا گفت: امروزه فناوری‌های نوین تغییرات معناداری در زندگی ما به‌وجود آورده‌اند؛ برای نمونه در حال حاضر و به‌واسطه شکل‌گیری شبکه‌های تلفن همراه به شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کرده‌ایم و این امر به سیاست‌گذاران و نهادهای حاکمیتی اجازه داده تا کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط را ساماندهی کنند.
  • رئیس کل بیمه مرکزی از تاسیس 4 دفتر بیمه اروپایی در ایران خبر داد. به گزارش «ایبِنا» عبدالناصر همتی در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با بیان اینکه صنعت بیمه در ایران ظرفیت بالایی برای همکاری با اروپا دارد، گفت: مذاکرات خیلی نزدیکی را با سران شرکت‌های اصلی بیمه و تعیین‌کننده بعد از برجام داشتیم و به توفیقات خوبی رسیدیم.وی با بیان اینکه صنعت بیمه ایران در طول دو دهه گذشته رشد خوبی داشته است، گفت: صنعت بیمه در ایران در ۲ دهه گذشته 5/ 4 برابر تولید ناخالص داخلی رشد داشته و نفوذ بیمه به سرعت در حال پیشرفت است؛ براساس تصویب مجلس در پایان برنامه ششم نفوذ بیمه به مراتب باید از 3/ 2 درصد بیشتر شود که این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری است.همتی با بیان اینکه ضریب نفوذ در رشته‌های بیمه اجباری تقریبا کامل است، گفت:…
  • وزیر راه و شهرسازی دستور تهیه دستورالعمل اجرایی نقشه‌های گسلی شهر تهران برای تصویب و ایجاد ضمانت اجرایی، طی یک ماه آتی را صادر کرد.
  • روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی دومین افزایش متوالی را به ثبت رساند تا برخی بازیگران از احتمال تغییر انتظارات در این بازار سخن بگویند. در اولین روز هفته، سکه 18 هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و روی عدد یک‌میلیون و 785 هزار تومان قرار گرفت. این فلز گرانبها در انتهای هفته گذشته نیز پس از 4 کاهش پیاپی افزایش قیمت 7 هزار تومانی را تجربه کرده بود. ادامه رشد سکه در ابتدای هفته با هیجان بیشتر موجب شد که برخی معامله‌گران احتمال دهند که این فلز گرانبها بار دیگر به کانال یک‌میلیون و 800 هزار تومان بازگردد.
  • بانک صادرات ایران با تعیین کارگروه‌های ویژه و بهره گرفتن از ١١٨ اقدام اجرایی در واحدهای ستادی، بودجه سال ٩٧ خود را با هدف افزایش قابل‌توجه منابع، رشد چشمگیر مصارف، کاهش مطالبات، افزایش درآمدهای ناشی از کارمزدها و توجه ویژه به بانکداری الکترونیک، عملیاتی خواهد کرد.
  • موسسه داوری بیمه حامی با هدف تسهیل در حل و فصل اختلافات بیمه‌ای آغاز به کار کرد و به زودی مراسم گشایش رسمی این موسسه برگزار خواهد شد.
  • رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به‌دنبال سردرگمی ایجاد شده میان سازنده‌ها از بابت چگونگی نحوه ارجاع کار به مهندسان ناظر و اجرای بخشنامه‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی برای اصلاح بازار خدمات مهندسی در توئیتی از معاون اول رئیس‌جمهور درخواست کرد به این موضوع ورود کند.
  • اوپک پس از انجام ماموریت خود برای حذف مازاد نفت خام از بازار، هدف جدیدی برای تداوم پایبندی به «طرح کاهش تولید» تعریف کرده است. این ماموریت بدون توجه به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌‌های تولید در شرکت‌های بین‌المللی نفتی، بر تداوم رشد قیمت طلای سیاه به‌منظور افزایش سرمایه‌گذاری در بالادست صنعت نفت و گاز تاکید دارد. در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود برای نخستین بار از 2014 سرمایه‌گذاری‌های حوزه نفت افزایشی شود، این تصمیم اوپک می‌تواند هدف پنهان آل‌سعود برای نفت گران را توجیه کند.
  • آمارهای رسمی و رهگیری نفتکش‌ها نشان داد واردات نفت خام ایران از سوی خریداران بزرگ در آسیا در مارس به بالاترین میزان در 5 ماه گذشته رسید. به گزارش رویترز، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی ماه میلادی گذشته مجموعا 73/ 1 میلیون بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ به میزان 5/ 12 درصد کاهش داشت، اما بالاترین میزان واردات از اکتبر به این سو بود. واردات نفت چین از ایران در مارس به ۷۲۶ هزار بشکه در روز رسید که حدود ۱۶ درصد نسبت به مارس سال گذشته افزایش داشت و از کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز در فوریه بهبود یافت.