شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • صدا و سیما: رئیس پلیس فتا قزوین درباره اشتراک سرویس اینترنت و استفاده از منابع اشتراکی هشدار داد. سرهنگ فخرالدین توکلی گفت: «فراهم کردن بستر استفاده عموم از اینترنت وای‌فای رایگان در مکان‌های عمومی نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و همچنین استفاده کاربران از این منابع به اشتراک گذاشته شده، مشکلات و خطراتی را برای هر دو گروه ایجاد کرده است. »او افزود: «نا امن بودن برخی از شبکه‌های وای‌فای ناشناس موجود در سطح شهر و اتصال افراد به این شبکه‌ها در برخی موارد منجر به هک شدن دستگاه قربانی و در نهایت دستیابی مجرمان اینترنتی به اطلاعات شخصی و تهدید و اخاذی از آنان می‌شود.

  • خبرگزاری مهر: کارگاه آموزشی منطقه‌ای اینترنت اشیا با مشارکت اتحادیه جهانی مخابرات، تیرماه امسال در دانشکده پست و مخابرات برگزار می‌شود. با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی ایران با اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) و تصویب کمیته تلفیق برنامه‌های این اتحادیه در آسیا و اقیانوسیه، برگزاری کارگاه آموزشی اینترنت اشیا ویژه کارشناسان و مدیران حوزه ICT آسیا و اقیانوسیه به ایران واگذار شد. این کارگاه با حضور استادانی از ITU و رئیس گروه مطالعاتی اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند این اتحادیه و نیز مدرسان داخلی برگزار می‌شود.

  • ایرنا: از دو مسافر بحرینی در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد، 12 هزار عدد قرص ترامادول کشف شد. بازپرس ویژه جرائم این فرودگاه توضیح داد: «12 هزار عدد قرص ترامادول از 2 مسافر خارجی در پرواز مشهد - دبی کشف و ضبط شد. » محمدحسن اصولی صفار افزود: «بامداد روز دوشنبه 2 مسافر بحرینی که عازم دبی بودند قصد داشتند از طریق پرواز مشهد - دبی 12 هزار عدد قرص ترامادول را از کشور خارج کنند. »او با اشاره به دستگیری این 2 نفر توسط پلیس فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد بیان کرد: «این قرص‌ها در زمره مواد مخدر و اعتیادآور هستند که 2 متهم بازداشت و برای تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

  • خبرگزاری فارس: تازه‌ترین آسیب‌پذیری شناسایی شده در برنامه آفیس که در صورت به‌روزرسانی این نرم‌افزار رخ می‌دهد باعث می‌شود که هر ساعت یک پنجره مزاحم روی نمایشگر رایانه ظاهر شود. این پنجره مزاحم که در پس زمینه ویندوز به نمایش درمی‌آید اگر چه مشکل خاصی در اجرای برنامه آفیس به وجود نمی‌آورد، اما کاربران را در زمان انجام امور مختلف آزار می‌دهد. نمایش این پنجره مزاحم به‌طور ناگهانی و ساعت به ساعت، به خصوص زمانی آزاردهنده می‌شود که کاربر در حال اجرای برنامه‌های تمام صفحه مانند بازی‌های ویدئویی است.

  • مهر: یک مشاور خانواده و ازدواج با بیان اینکه تاکنون هیچ مطالعه‌ای رابطه میزان مهریه و طلاق را به اثبات نرسانده است، گفت: «مهریه باید از مسائل مادی به سمت امتیازات حقوقی تغییر کند. » زهرا رسایی ادامه داد: «امروز زمان آن است که نگاه سنتی به مهریه عوض شود. در حال حاضر برخی جوانان به جای مهریه نقدی از امتیازات حقوقی به نفع خود استفاده می‌کنند و شاید بهتر باشد جامعه به این سمت و سو حرکت کند تا قوام و دوام خانواده بیشتر شود. » این مشاور خانواده و ازدواج افزود: «مواردی همچون گرفتن حق طلاق، حق تعیین محل سکونت، حق ادامه تحصیل و مواردی این چنینی که متناسب با شأن دختران تحصیلکرده امروزی است جایگزین‌های مناسبی برای مهریه نقدی است و روز به روز در حال افزایش است.

  • آی تی ایران: بر اساس نقشه‌ای که به تازگی شرکت Insights CB منتشر کرده است، 197 شرکت تکنولوژی، در سطح جهانی «تک‌شاخ» محسوب می‌شوند یعنی ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارند. این شرکت‌ها روی هم ارزشی معادل 679 میلیارد دلار دارند و تاکنون بیش از 142میلیارد دلار سرمایه به دست آورده‌اند. این نقشه، شرکت‌های 13حوزه از جمله تجارت الکترونیک/ بازار فروش، نرم‌افزار و سرویس‌های اینترنتی،FinTech یا فناوری نوآورانه مالی، شبکه‌های اجتماعی، امنیت سایبری، Big Data، خدمات مربوط به سلامت، مدیا، سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌های موبایل، معاملات املاک و زمینه‌های دیگر را شامل می‌شود.

  • دنیای اقتصاد: حساب ایمیل یکی از بانفوذترین مقامات خارجی در واشنگتن هک شده است. در هفته جاری بخشی از این ایمیل‌ها به رسانه‌ها ازجمله اینترسپت، هافینگتون پست و دیلی بیست ارسال شد و هکرها اعلام کردند آنها را علنی‌ می‌کنند.

    به گزارش اینترسپت، این حساب «هات‌میل» متعلق به یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عربی در آمریکا است و اینترسپت تایید می‌‌کند که این ایمیل، ایمیلی است که برای ارتباطات با واشنگتن استفاده می‌شود. هافینگتون پست صحت دست‌کم یکی از این ایمیل‌ها را تایید کرده است و در نهایت امارات متحده عربی تایید کرد که حساب کاربری العتیبه هک شده است.

  • خبرگزاری مهر: شرکت گوگل اعلام کرده مرورگر کروم از سال آینده تبلیغاتی را که به نظر می‌رسد برای کاربران آزاردهنده باشد از وب‌سایت‌ها پاک می‌کند. این بیانیه در حالی صادر می‌شود که صدها میلیون کاربر اینترنت مسدودکننده‌های تبلیغات را روی رایانه‌های پی سی و تلفن‌های هوشمند خود نصب کرده‌اند. این تبلیغات کاربران را ردیابی و علاوه بر آن فرآیند جست‌وجو را برای آنها سخت می‌کند. مسدود‌کننده‌های تبلیغات خطری برای انتشاردهندگان آن به شمار می‌روند، زیرا آنها از طریق تبلیغات دیجیتال درآمدزایی می‌کنند.

  • ایرنا: سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با محکوم کردن حملات شنبه شب لندن و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، بر مبارزه با ریشه‌های تروریسم تاکید کرد و گفت: «همه کشورها به موج جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری بپیوندند. »

    به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی افزود: «برای تامین امنیت مردم جهان در مقابل تروریسم افسارگسیخته و بی‌رحم کنونی، لازم است برخی دولت‌ها از غفلت یا تغافل دست برداشته و از منافع کوتاه مدت سیاسی، اقتصادی و به ظاهر راهبردی خود به نفع امنیت شهروندان و امنیت عمومی جهان بگذرند و برای ریشه کنی تروریسم، به سراغ منابع و سرچشمه‌های اصلی مالی و فکری افراط‌گرایی و خشونت پروری بروند؛ منابع و ریشه‌هایی که بر همگان روشن…

  • خبرگزاری فارس: مردی در یک دادگاه در سوئیس به جرم لایک کردن یک اظهارنظر یا کامنت در شبکه اجتماعی محکوم شد، زیرا وی با این کار محتوای این اظهارنظر توهین‌آمیز را تایید کرده است. تا به حال در دنیا سابقه نداشته که دادگاهی به علت لایک کردن یک اظهارنظر یا کامنت فیس‌بوکی فردی را محکوم کند. در اظهارنظر یاد شده یک فعال حقوق حیوانات به نژادپرستی و ضدیت با یهودیان متهم شده بود. دادگاه یاد شده در زوریخ این مرد 45 ساله را به علت فشردن دکمه لایک محکوم کرده و معتقد است وی نباید با این کار اظهارات درج شده در کامنت یاد شده را تایید می‌کرد.