شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه بنگاه‌ها: پالایشگاه قطران زرند روز چهارشنبه با حضور مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان استانی در این شهرستان افتتاح شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه پالایشگاه قطران زرند، گفت: امروز افتتاح پالایشگاه قطران زرند کرمان با ظرفیت تولید سالانه 30هزار تن به‌عنوان نماد توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است. مهدی کرباسیان افزود: این پروژه از سوی پیمانکار خارجی آن متوقف شده بود؛ اما طی 18 ماه گذشته در دولت تدبیر و امید از سوی سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تصمیم به راه‌اندازی این مجتمع گرفته شد.

  • ایلنا: مدیر عامل مدیران خودرو گفت: مطمئنا در آینده قیمت خودروهای اروپایی از قیمت خودروهای فعلی ایرانی گران‌تر خواهد بود و همه شرکت‌ها باید به‌دنبال ارتقای کیفیت محصولات و سهم خود از بازار باشند، اما این موضوع به معنی از دست رفتن بازار محصولات چینی نخواهد بود و مشارکت ما نیز ادامه خواهد داشت.


    بهرام شریعت در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته در پاسخ به این پرسش که وضعیت شرکت‌هایی نظیر شما با ورود خودروسازان اروپایی چه خواهد شد؟ اظهار کرد: ما از رقابتی شدن بازار استقبال خواهیم کرد ضمن اینکه حضور شرکت‌های اروپایی در ایران و انعقاد قرارداد‌ها برای همکاری‌های مشترک تا 3 سال آینده زمان خواهد برد.

  • رایورز: یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری باعث شد صدها پرواز در آمریکا لغو یا با تاخیر زیاد انجام شود و مسافران در یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های این کشور سردرگم شوند. «سازمان فدرال هوانوردی آمریکا» (FAA) با تایید این خبر توضیح داد که به دنبال این مشکل ۴۹۲ پرواز با تاخیر انجام شدند و ۴۷۶ پرواز هم لغو شد. این مشکل با یک دلیل ساده صورت گرفت که در ابتدا هیچ کس به درستی نمی‌دانست چه اتفاقی رخ داده است. سازمان فدرال هوانوردی آمریکا همچنان در حال کار کردن روی این مساله است تا مشکل اصلی را شناسایی کند با این وجود کارشناسان به طور قطع اعلام کردند که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکلات را به وجود آورده است.

  • هافبک ایتالیایی پاری‌سن‌ژرمن، تیم ملی کشورش را مدعی قهرمانی در یورو 2016 دانست. به گزارش «ایسنا»، مارکو وراتی گفت: «ما با ذهنیت اینکه می‌خواهیم یورو 2016 را فتح کنیم، مسابقات را آغاز می‌کنیم و ادامه می‌دهیم. درباره سرمربی تیم نیز باید بگویم که او همیشه ما را برای بازی به خوبی آماده می‌کند و از نظر فنی یکی از بهترین مربیان حال حاضر جهان است. او به ندرت با بازیکنان صحبت می‌کند و معمولا سعی دارد کل تیم را یکدست هدایت کند. »

    .
  • مهر نوشت: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران درخصوص اعطای مرخصی به محمدرضا رحیمی گفت: «او از دادستانی درخواست مرخصی کرده است که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت. »وی با رد ادعای مطرح شده در مورد بابک زنجانی که عنوان می‌شود او در زندان به سر نمی‌برد، تاکید کرد: «برخلاف این ادعا، بابک زنجانی در زندان اوین است و طی روزهای گذشته نامه‌هایی به دادستانی تهران ارسال کرده است. ».
  • گروه بنگاه‌ها: در جلسه هیات امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، اعطای تسهیلات پژوهش و فناوری به اعضای باشگاه که عضو هیات علمی یا دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و همچنین سایر اعضا تصویب شد.

    به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جسله با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مشکلات مالی بزرگ‌ترین چالش دانشگاه در شرایط فعلی به‌شمار می‌رود. علاوه بر کاهش جمعیت جوان کشور، سیاست‌های نادرست دولت پیشین در اعطای مجوز به موسسات آموزش عالی باعث شد تا جمعیت دانشجویی در این دانشگاه به شدت کاهش یابد و بسیاری از ظرفیت‌های موجود در مقاطع کارشناسی و کاردانی خالی بماند.

  • فارس: از سال 2010 تاکنون خودروسازی چین رشد قابل‌توجهی نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده است و بر اساس پیش‌بینی‌ها طی 15 سال‌آینده بخش قابل‌توجهی از بازار خودروی جهان در دست چینی‌ها خواهد بود.


    یک موسسه نظارت بر تجارت و سرمایه‌گذاری در آمریکا، گزارش داد که تولید خودرو در چین در سال 2010 شاهد افزایش چشمگیری بود؛ به‌طوری‌که تعداد خودروهای تولید شده در چین از کل تعداد خودروهای تولید شده در اتحادیه اروپا فراتر رفت.


    در سال 2014 حجم صادرات خودروی چین به معادل یک درصد کل صادرات خودروی جهان رسیده است و اما همچنان در برابر 8 درصد سهم آمریکا و 13 درصد سهم ژ اپن فاصله زیادی دارد.

  • دنیای اقتصاد: استفاده از سرویس‌های ابری این روزها به شکل قابل توجهی در حال افزایش است. این سرویس‌ها که دیگر جای هارد‌ها و فلش‌های جاگیر و گران را گرفته‌اند به کاربرانشان اجازه می‌دهند به راحتی و از طریق هر دستگاهی به اطلاعات‌شان دسترسی داشته باشند. در واقع به کمک سرویس‌های ابری مانند google drive، skydrive، BOX،DROPBOX و . . . شما می‌توانید بدون هیچ دردسری به اینترنت متصل شوید و در هر مکانی و به کمک هر دستگاهی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. شاید شما هم یکی از افرادی باشید که در یکی از این سرویس‌های ابری عضو هستید یا از چند سرویس ابری خدمات دریافت می کنید.