شماره روزنامه ۶۰۵۰
|

آرشیو اخبار : %D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1 %D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84

  • دنیای‌اقتصاد: مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از ورود ۷ فروند کشتی حامل نهاده دامی به بندر امام‌‌(ره) خبر داد و گفت: این نهاده‌‌‌‌‌‌ها از برزیل و آرژانتین خریداری‌شده‌است.
  • نماینده دائم ایران در سازمان ملل با حمایت ایران از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل گفت: پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل، اولین گام و لحظه ای محوری در رسیدگی به بی عدالتی های تاریخی است که مردم فلسطین متحمل شده اند.
    |
  • بازار مسکن آمریکا علاوه بر درس مهار تورم ملک، از یک بعد دیگر نیز می‌تواند الگوی تنظیم‌گری قرار بگیرد. مشاوران املاک در این بازار با پایبندی به «منشور اخلاقی» که 13ماموریت برای آنها درنظر گرفته، به دو نهاد پاسخ‌گو هستند. آنها حق «تبعیض یک‌طرفه» را ندارند.
  • از زمان اجرای سیاست توزیع کالابرگ الکترونیک، سیاستگذار طرح‌های تشویقی را برای مشمولان این طرح در نظر گرفت. این طرح‌های تشویقی در سال1402 ابتدا برای سه دهک اول جامعه بود و به مرور تا دهک هفتم تسری یافت. پس از آن نیز در بهمن سال گذشته با اجرای طرح فجرانه اعتبار تشویقی کالابرگ را به مدت سه‌ماه و تا اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه داد. طی روزهای گذشته سخنگوی دولت تداوم اجرای طرح فجرانه را مشروط به تامین منابع آن دانست. این موضوع بار دیگر خطر تحمیل بار مالی طرح‌های تشویقی کالابرگ را یادآور می‌شود. گزارش‌های کارشناسی تاکید می‌کنند نحوه اجرا و جمعیت هدف طرح‌های تشویقی کالابرگ الکترونیک به‌گونه‌ای است که احتمال استقبال از این طرح را در سال1403 افزایش خواهد داد. همچنین گفته می‌شود که گروه هدف یارانه‌های تشویقی در مقایسه…
  • شهرداری تهران اعلام کرد، فعالیت هرگونه دوچرخه اشتراکی در سطح شهر بدون اخذ مجوز و طی ضوابط و مقررات شهرداری تهران خلاف مقررات و غیرقانونی است.
  • احمد وحیدی، وزیر کشور، در نامه‌ای به استانداران، اهداف، برنامه‌ها و محورهای اولویت‌دار حوزه اقتصادی استان‌ها را ابلاغ کرد. با توجه به ضرورت استمرار اولویت‌ها و برنامه‌های مهم اجرایی ابلاغی طی سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در حوزه اقتصادی را در قالب ۱۶ هدف، ۲۹ برنامه و ۱۵۰ فعالیت تدوین‌شده توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای و با توجه به نام‌گذاری سال 1403ابلاغ شده است.
  • سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سه سال فرصت تنفس در طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نظر گرفته شده که بعد از تصویب قانون شروع می‌شود. مهدی موحدی بکنظر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی افق، با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه در 190 کشور به عنوان پایه مالیاتی تعریف شده است، اظهار کرد: مالیات بر عایدی سرمایه در اصل مالیاتی است که بر مابه‌التفاوت قیمت خرید و فروش وضع می‌شود. او افزود: خرید یک خانه به قیمت 5میلیارد و فروش آن به قیمت 6میلیارد، عایدی یک‌میلیاردی برای صاحبخانه دارد که مالیات مربوط به آن است؛ البته با توجه به اینکه با تعدیل تورمی مواجه هستیم، اثر تورم بر اساس داده‌های بانک مرکزی از میزان مبلغ حاصله کسر خواهد شد.
  • وزیر راه و شهرسازی آخرهفته گذشته در جریان افتتاح پروژه‌‌‌های مسکونی در قم اعلام کرد، بین قیمت تمام‌شده واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت بازار اختلاف وجود دارد. با این حال، در طرح نهضت ملی مسکن، کیفیت ساخت، شبکه معابر، سرانه‌‌‌های عمومی و زیرساخت‌‌‌های عمومی مورد توجه دولت است.
  • استاد بزرگوار آقای دکتر تیمور رحمانی در یادداشت خود با عنوان «تورم، فشار هزینه و پول» در روزنامه «دنیای‌اقتصاد» مورخ 1403.01.25 مجموعا بر نقش علّی عامل پول (نقدینگی) در بروز تورم در کشور تاکید کرده‌اند.