شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌ کشور در داروسازی شهیدقاضی حضور یافت و با مدیرعامل و متخصصان این شرکت دیدار و گفت‌و‌گو کرد. باسمنجی، مدیرعامل شرکت داروسازی شهیدقاضی ضمن میزبانی، درخصوص روندهای فعالیت این شرکت مباحثی را ارائه داد. طهرانچی با اشاره به لزوم همکاری دانشگاه و صنعت، درباره همکاری بین اعضای هیات علمی ‌دانشگاه وشرکت داروسازی شهیدقاضی مطالبی عرضه داشت.
  • مهندسان Bechtel، یک رهبر جهانی در مهندسی عمران، ساخت و ساز و مدیریت پروژه، به محققان دو دانشگاه ایالات متحده ملحق خواهند شد تا فناوری‌هایی را برای زندگی و کار در
  • برای تحقق هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۴ که در سند توسعه ایران اسلامی عنوان شده، نیاز است سالانه به میزان ۷۸ میلیون تن گندله در کشور تولید شود و اجرای طرح احداث کارخانه گندله‌سازی صبا امید غرب از جمله پروژه‌هایی است که در راستای انجام این مهم و تکمیل زنجیره آهن و فولاد در استان کردستان برنامه‌ریزی شده است.
  • تفاهم‌نامه همکاری‌های فنی و توسعه فناوری‌های بومی‌سازی بین شرکت فولاد مبارکه و شرکت ملی گاز ایران در زمینه استقرار یک واحد ذخیره‌سازی گاز طبیعی به امضا رسید.
  • معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه اولین برج خشک نیروگاه اصفهان تا نیمه سال 1403 به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با تکمیل این پروژه ملی شاهد صرفه‌جویی ۸۵ درصدی مصرف آب در واحد شماره پنج نیروگاه اصفهان خواهیم بود.
  • انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران و مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همزمان با برگزاری «بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
  • صنعت سیمان این روزها به سیاق هر ساله منتظر قطع برق است. چالشی که اغلب بدون هماهنگی با مدیران کارخانه‌ها اتفاق می‌افتد و آسیب جدی به خطوط تولید وارد می‌کند. با این حال سیمانی‌ها همزمان با این چالش همیشگی، تعمیرات خطوط تولید را در دستور کار قرار می‌دهند و از پخت کلینکر دپو شده به عنوان محصولی که 90 درصد فرآیند تولید سیمان را طی کرده برای تامین نیاز بازار استفاده می‌کنند. از سوی دیگر هزینه‌های تولید سیمان به‌ویژه گاز و برق افزایش چند برابری داشته و این برای صنعتی که به‌رغم ورود به بورس کالا همچنان بر همان پاشنه قیمت‌های دستوری می‌چرخد، مشکل‌ساز شده است. به این چالش‌ها می‌توان اخذ عوارض از صادرات سیمان و کلینکر را هم اضافه کرد که درآمد ارزی شرکت‌ها را مانند فروش داخلی تحت‌الشعاع قرار داده است.
  • مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به شتاب اجرای طرح جدید سی.‌سی.‌آر این پالایشگاه، از بهبود کیفیت بنزین با استاندارد یورو 5 اتحادیه اروپا به عنوان مهم‌ترین هدف اجرای این پروژه اقتصادی و زیست محیطی یاد کرد.
  • مدیر ارتباطات گروه بهمن از حضور این گروه خودروسازی و معرفی چهار محصول در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران خبر داد. مجتبی نظری ضمن اعلام این خبر گفت: گروه بهمن با محصولات جدید در حوزه خودروهای سواری و حمل و نقل و خدمات شهری در این نمایشگاه حضور می‌یابد. وی با اشاره به معرفی چهار محصول در غرفه این شرکت اظهار کرد: دیگنیتی پرستیژ و ریسپکت جدیدترین خودروهای سواری با مشخصات فنی و امکانات رقابتی است. FAW550 دیگر محصول باری و City12 جدیدترین اتوبوس شهری است که در نمایشگاه برای اولین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.
  • ساخت و نصب خط 63 کیلو‌ولت در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های تولید و اشتغال‌آفرینی در استان سمنان است. رئیس هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان با بیان این خبر گفت: احداث این خط اثرات مطلوب و مفیدی در رونق صنعت در گرمسار خواهد داشت. مجید وفایی گفت: هدف از احداث این خط تامین برق مشترکان صنعتی منطقه گرمسار و ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعه این منطقه است که با پیش‌بینی بالغ بر 170 میلیارد ریال به انجام خواهد رسید. خط 63 کیلو‌ولت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از نوع خطوط هوایی با برج‌های مشبک فولادی به طول تقریبی 10کیلو‌متر است.