شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • برگزیدگان مرحله سوم طرح «همراهی ٢» برای دعوت به استفاده از خدمات بانکداری غیرحضوری و اپلیکیشن پرداخت صاپ بانک صادرات ایران یک میلیارد ریال جایزه گرفتند. ٦٩ برگزیده مرحله سوم طرح «همراهی ٢» این بانک در فصل تابستان مشخص شد و جایزه برتر ٢٠٠ میلیون ریالی این دوره به نسیما خاکسار از مدیریت شعب استان مازندران تعلق گرفت. طرح توسعه و ترویج اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات ایران (صاپ) با عنوان طرح «همراهی٢» صاپ در چهار دوره سه ماهه با مجموع چهار میلیارد ریال جایزه نقدی از ابتدای زمستان سال ٩٩ تا پایان پاییز سال ١٤٠٠ عملیاتی شده است و در هر دوره به ٦٩ نفر برتر یک میلیارد ریال جوایز ارزنده تعلق می‌گیرد.
  • تلاشگران فولاد خوزستان توانستند رکورد تولید روزانه شمش تختال را ارتقا دهند. مدیر بخش فولادسازی شرکت فولاد خوزستان با اعلام این خبر افزود: شمش تختال یکی از محصولات صادراتی فولاد خوزستان به شمار می‌آید. فولادمردان توانستند با تلاش و همت مثال‌زدنی هفتم آبان‌ماه با تولید ۷۳۳۸ تن‌، رکورد جدیدی به ثبت برسانند.
  • سعید رشیدی: در سال99 با اعلام نرخ جدید تسعیر ارز از طرف بانک مرکزی، بانک پاسارگاد طی اطلاعیه‌ای در سایت کدال اعلام کرد که درآمد بسیار زیادی را از این طریق شناسایی کرده است. هیات‌مدیره تصمیم دارد این درآمد را از طریق افزایش سرمایه برای تداوم فعالیت‌های آتی بانک صرف کند. این بانک در سال 84 با سرمایه اولیه 3500میلیارد ریال تاسیس و طی چند مرحله افزایش، سرمایه آن به مبلغ 65هزارو 520میلیارد ریال در سال 99 رسید.
  • تولید آهن‌اسفنجی در شرکت فولاد سفیددشت در ۶ ماه نخست امسال ۱۴درصد افزایش یافت. مدیرعامل مجتمع فولاد سفیددشت گفت: در 6 ماه نخست امسال ۴۵۵ هزار تن آهن‌اسفنجی در این مجتمع تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال (۳۹۰ هزار تن) رشد ۱۴درصدی تولید در این طرح فولادی را نشان می‌دهد.
  • دنیای‌اقتصاد: فولادسازان ایالات‌متحده در حال ساخت کارخانه‌های جدید و افزایش قیمت برای مشتریان بزرگ خود هستند. فولادسازان ایالات‌متحده ادعا می‌کنند که تقاضا برای فولاد تا سال آینده قوی باقی خواهد ماند و قیمت‌ها را برای مشتریانی مانند سازندگان خودرو و لوازم‌خانگی بالا نگه می‌دارد و این امر ادامه سرمایه‌گذاری روی کارخانه‌های جدید را تقویت می‌کند.
  • دنیای‌اقتصاد: کودلکو در سه ماه دوم سال 2021 بزرگ‌ترین شرکت معدن استخراج مس در جهان بود. 10 معدنچی برتر مس در سه ماه دوم 2021، بالغ بر 2.255 هزار تن مس تولید کردند که 3درصد بیشتر از میزان تولید شده در مدت زمان مشابه سال گذشته است. کیتکو 10 شرکت برتر معدن مس در سراسر جهان را بر اساس تولید مس قابل انتساب به آنها در سه ماه دوم 2021 رتبه‌بندی کرده که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، طبق گزارش کیتکو، میزان تولید در غول معدنی شیلیایی کودلکو، بزرگ‌ترین شرکت معدنکاری مس جهان، سالانه 7درصد افزایش یافت و به 436هزار تن در سه ماه دوم 2021 رسید.
  • مجتمع فولاد خراسان با حضور در سومین «جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی» (اینوماین) 7 تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد.
  • دنیای‌اقتصاد: شرکت هوآوی طی اقدامی مهم، رویدادی منطقه‌ای خود برای معرفی برخی فناوری‌ها و به صورت ویژه گوشی جدید nova 9 را در امارات برگزار کرد، اما این اقدام هوآوی جدای از آشنایی بیشتر کاربران با محصولات جدید این شرکت، رویکرد جدی‌تر این شرکت در بازار خاورمیانه را نشان می‌دهد که در ادامه با ارائه گزارشی به تشریح مهم‌ترین موارد مطرح شده در آن می‌پردازیم.
  • شرکت آهن و فولاد ارفع پاییز امسال را با خبر قابل توجهی برای سهامداران خود پشت‌سر می‌گذارد. این شرکت ارتقای ظرفیت تولید واحد احیای مستقیم را از ۸۰۰‌هزار تن به 2/ 1میلیون تن در پیش‌رو دارد.
  • میزان صدور پروانه اکتشاف معدنی طی نیمه نخست 1400، بیش از 2درصد افزایش یافت و به 485 فقره رسید. دفتر مدیریت داده، آمار و فناوری اطلاعات معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، 485 فقره پروانه اکتشاف صادر شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 475 فقره بود.