شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بیل گیتس در یک مصاحبه فاش کرد دستگاه‌های اندروید را به آی‌فون ترجیح می‌دهد؛ زیرا آنها درخصوص ارتباط با نرم‌افزار انعطاف‌پذیرتر هستند. به گزارش مک رومرز، بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت یک جلسه پرسش و پاسخ صوتی در اپلیکیشن کلاب‌هاوس برگزار کرد. او طی این جلسه توضیح داد که همچنان موبایل اندروید را به آی‌فون ترجیح می‌دهد. به‌گفته او تولید‌کنندگان دستگاه‌های اندروید درخصوص یکپارچه‌سازی نرم‌افزار انعطاف‌پذیرتر عمل می‌کنند. او در گفت‌وگویی با اندرو راس‌سورکین (خبرنگار آمریکایی) در این اپ شرکت و درباره استفاده از سیستم‌عامل اندروید در گذشته صحبت کرد. سورکین از او سوال کرد که آیا علاقه‌اش به دستگاه‌های اندروید تغییر کرده است یا خیر، زیرا اپلیکیشن کلاب‌هاوس فقط روی سیستم iOS فراهم است.
  • شرکت هوآوی تصمیم دارد جدا از دولت چین با مقامات آمریکایی درباره تحریم تجاری خود مذاکره کند. شرکت هوآوی امیدوار است با دولت آمریکا مذاکره کند و مشکلات موجود از جمله ممنوعیت صادرات کالاهای آمریکایی به این شرکت و بازداشت منگ‌وانژو (رئیس امور مالی بین‌المللی هوآوی) را برطرف کند.
  • پایگاه داده سه سرویس VPN محبوب اندروید هک شده و اطلاعات میلیون‌ها کاربر آنها برای فروش در اینترنت گذاشته شده‌اند. تحقیقات جدید سایبر نیوز نشان داده پایگاه داده سرویس‌های SuperVPNT GeckoVPN و ChatVPN مجموعا حاوی سوابق شخصی ۲۱ میلیون کاربر شامل اطلاعات مهمی مانند اطلاعات کاربری تایید هویت بوده‌اند. اگر پایگاه داده این سرویس‌ها واقعا هک شده باشد، آنچه بیشتر نگران‌کننده است میزان اطلاعاتی است که این سرویس‌ها درباره کاربران خود ثبت کرده‌اند هر چند در سیاست‌های حریم خصوصی‌شان مدعی هستند چنین کاری نمی‌کنند. علاوه بر اطلاعات احراز هویت، این پایگاه داده شامل آدرس ایمیل، اطلاعات مربوط به پرداخت و تاریخ انقضای حساب‌های پولی بوده است. ظاهرا هکرها تقسیم‌بندی این اطلاعات براساس کشور را به خریداران علاقه‌مند پیشنهاد می‌دهند.
  • شرکت وان‌پلاس از تولید گوشی جدید 9R و یک ساعت هوشمند تازه خبر داده و افزوده که این محصولات را در ماه مارس (اسفند) روانه بازار می‌کند. گوشی 9R یک گوشی ارزان‌قیمت خواهد بود. در عین حال وان‌پلاس گوشی‌های استاندارد 9 و 9pro را نیز تا یک ماه دیگر به بازار می‌فرستد که امکانات بیشتری داشته و حرفه‌ای‌تر خواهند بود. در مورد مشخصات فنی و ویژگی‌های این سه گوشی و نیز ساعت هوشمند وان‌پلاس خبری منتشر نشده است. وان‌پلاس قبلا گوشی‌های موفق سری نورد آن را عرضه کرده بود که مجهز به نمایشگرهای 5/ 6 اینچی با نمایشگرهای ۹۰ هرتزی، پردازنده اسنپ دراگون ۶۹۰ و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی بودند. منابع مطلع می‌گویند 9R نیز کم و بیش همین مشخصات را خواهد داشت. همچنین احتمال نصب باتری پرظرفیت‌تر 5 هزار میلی‌آمپری نیز روی این گوشی وجود دارد. گفته…
  • عضو هیات‌رئیسه شورای ملی زعفران از افزایش شدید عرضه زعفران تقلبی در بازار در پی بالا رفتن قیمت این محصول خبر داد و نسبت به تاثیر مصرف محصول تقلبی بر سلامت مردم هشدار داد.
  • برای همه ما هفته‌های آخر سال شور و هیجان دیگری دارد. با همه رفت و آمدها و شلوغی‌هایی که گاهی باعث دردسر و سختی‌مان می‌شود؛ اما همچنان از آن لذت می‌بریم؛ زیرا در فرهنگ جامعه ایرانی روزهای پایانی سال مصادف با شلوغی خیابان‌ها، بازارها و افزایش خرید است. از سویی ایام پایانی سال برای بسیاری از مشاغل روزهای سرنوشت‌سازی به‌شمار می‌آید؛ زیرا می‌توانند ضرر و زیان و کم‌رونقی یک سال را جبران کنند. به‌ویژه وضعیت بازار امسال که به‌خاطر سایه سهمگین و شوم ویروس کرونا، رکودی سنگین کسب‌وکارها را فرا گرفته بود.
  • رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: «تقاضای مردم برای خرید میوه کاهش یافته است.»
  • رئیس اتاق اصناف مرکز استان اردبیل از برگزاری جشنواره ویژه نوروزی با هدف حمایت از تولیدات داخلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
  • رئیس اتحادیه قالیشویان تهران از رکود ۶۰درصدی در میان این صنف خبر داد. حمید محمدی گفت: «امسال نسبت به سال‌های قبل حدود ۶۰درصد رکود داشتیم، به همین دلیل بسیاری از اعضا صنف را ترک و واحدهای خود را تعطیل و واگذار کردند. شرایط سختی بر صنف حاکم است. محصولاتی که مورد استفاده شست‌وشوی قالی قرار می‌گیرد، افزایش قیمت ۲۰۰ درصدی داشته است. به‌طور مثال پودر دستی را با مبلغ هر کارتن ۳۰ هزار تومان خریداری می‌کردیم و اکنون با مبلغ ۱۲۰ هزار تومان می‌خریم. همچنین دیگر موادی که برای لکه‌بری و تثبیت رنگ در قالی‌های دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز افزایش قیمتی غیرقابل انتظار داشته است.»