شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • شرکت تپسی به منظور تسهیل سفرهای شهری افراد دارای معلولیت حرکتی، قابلیت جدیدی را در اپلیکیشن خود برای این افراد ایجاد کرده و با اختصاص سهم کمیسیون خود از هزینه سفر به رانندگان، جذابیت قبول این سفرها توسط «سفیران» را افزایش داده است. به گزارش روابط عمومی این شرکت، این اقدام تپسی با توجه به مشکلاتی که افراد دارای معلولیت حرکتی در استفاده از تاکسی‌های آنلاین داشتند، انجام شده است چرا که برخی رانندگان، یا فضای کافی برای قرار دادن ویلچر افراد توان‌یاب در خودروی خود را مهیا نمی‌کردند یا با توجه به زمانبر بودن سوار و پیاده شدن آنها، انگیزه کافی برای انجام این سفرها را نداشتند. از این به بعد با حذف کمیسیون، درآمد سفیران تپسی از این سفرها بیشتر از سفرهای معمول خواهد بود و آنها انگیزه بیشتری برای قبول سفرهای افراد دارای…
  • اخیرا شرکت اپل رسما اعلام کرد که به همکاری خود با جانی آیو، طراح ارشد خود تا پایان سال‌جاری میلادی پایان خواهد داد. اما تنها ساعاتی پس از انتشار این خبر، ارزش سهام این شرکت افت 9 میلیارد دلاری را تجربه کرد. اپل که تاقبل از این، یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در بازار بورس بود، با جدایی جانی آیو با کاهش یک درصدی ارزش سهام خود مواجه شد. طراح ارشد سابق اپل، قصد دارد تا شرکت جدید خود را که LoveFrom نام دارد، راه‌اندازی کند و اپل نیز یکی از مشتریان آن خواهد بود. کاهش ارزش سهام اپل در پی خروج جانی‌آیو، چندان هم دور از ذهن نبود، چراکه وی مغز متفکر پشت بسیاری از محصولات کمپانی اپل بود و به نوعی، امضای وی را می‌شد پای اغلب گجت‌های این شرکت مشاهده کرد. حال باید دید که این روند نزولی ارزش سهام اپل که استارت آن زده شده تا چه…
  • رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس G20 اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی می‌توانند همکاری خود با هوآوی را از سر بگیرند. به گزارش اندروید آئوتوریتی، دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی دوباره می‌توانند با هوآوی همکاری کنند. رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس G20 که در اوزاکا برگزار می‌شد، گفت: شرکت‌های آمریکایی می‌توانند تجهیزات خود را به هوآوی بفروشند.
  • نشست امسال گروه بیست اقتصاد بزرگ جهان روزهای جمعه و شنبه در ژاپن برگزار شد و آنچه در حاشیه این نشست رخ داد، زمینه خشنودی سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان را فراهم کرد، زیرا مذاکرات ترامپ و رئیس‌جمهوری چین به نتایج مثبت رسید. ترامپ موافقت کرد مذاکرات تجاری از سر گرفته شود و در دوره مذاکرات، تعرفه جدید بر کالاهای صادراتی چین اعمال نشود. در مقابل چین پذیرفت میزان بالاتری محصولات کشاورزی از آمریکا بخرد.
  • کوین لیپتاک/ سی‌ان‌ان
    نشست امسال گروه ۲۰ توانست بخشی از نگرانی‌ها درباره افق اقتصاد جهان را از بین ببرد. در روز شنبه و در حاشیه نشست، ترامپ و رئیس‌جمهور چین دیدار کردند و ترامپ این دیدار و مذاکره انجام شده را عالی توصیف کرد و گفت: «ما بار دیگر در مسیر مذاکره قرار گرفته‌ایم. در آینده مشخص خواهد شد چه نتیجه‌ای از مذاکرات کسب می‌شود.» این خبری بسیار خوب محسوب می‌شود که بر بازارهای مختلف اثرات مثبت به جا خواهد گذاشت. بر مبنای اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری‌ها، ترامپ و رئیس‌جمهوری چین توافق کردند مذاکرات ادامه یابد و تعرفه جدید بر کالاهای صادراتی طرف مقابل اعمال نشود.
  • هیتر لانگ/ واشنگتن پست
    نشست امسال گروه ۲۰ نسبت به نشست سال قبل این گروه امیدبخش‌تر بود و می‌توان گفت موضع‌گیری‌های ترامپ سبب این امر شد. او با اعلام موافقت با آغاز مجدد گفت‌وگوهای تجاری با چین و اعمال نکردن تعرفه جدید بر کالاهای صادراتی چین در دوران مذاکرات، سبب خوشحالی شرکت‌های آمریکایی و کاهش نگرانی‌ها درباره افق اقتصاد جهان شد. مذاکرات تجاری چین و آمریکا دو ماه پیش متوقف شد و ترامپ محدودیت‌هایی بر شرکت هوآوی اعمال کرد.
  • اندرو وودکاک/ ایندیپندنت
    امسال در نشست گروه ۲۰ موضوعات مختلفی مطرح شد و می‌توان گفت بیشترین توجه به مذاکرات ترامپ و رئیس‌جمهوری چین معطوف بود؛ اما مسائل دیگر نیز مطرح شد و به نظر می‌رسد باید بیشتر به آنها توجه شود. ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان در سخنان خود به موضوع تغییرات آب و هوایی و نیز لزوم مبارزه با بیماری‌های کشنده عصر حاضر از جمله ایدز و مالاریا اشاره کرد و گفت: «ما آخرین نسلی هستیم که قدرت کاستن از دمای کره زمین را داریم. تاریخ اقدامات ما در چند سال آینده را مورد قضاوت قرار خواهد داد.»
  • مایکل کروالی / نیویورک تایمز
    روزهای جمعه و شنبه نشست سالانه گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان در شهر اوزاکا ژاپن برگزار شد و ارشدترین مقامات این کشورها در آن گرد هم آمدند. هدف از نشست‌های گروه ۲۰ کمک به افزایش همکاری‌های اقتصادی در سطح جهان است. اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از رهبران کشورهای قدرتمند جهان در یک جا جمع می‌شوند، معمولا نشست‌های گروه ۲۰ به مجمعی برای مذاکرات رسمی و غیر رسمی در حوزه‌های بسیار متنوع تبدیل می‌شود.
  • شرکت پلی‌پروپیلن جم به هر سهم برای سال 97 مبلغ 3 هزار و 250 ریال سود می‌دهد. در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت که با حضور 1/ 91 درصد سهامداران برگزار شد، صورت‌های مالی سال 97 به تصویب رسید.براساس مصوبات این مجمع روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه رسمی و موسسه حسابرسی «هشیار بهمند» به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت انتخاب شدند.مجمع جم‌پیلن با ریاست آقای احمد جاویدی قریچه از شرکت پتروشیمیران به‌عنوان رئیس، آقای مجید خاموردی به نمایندگی از شرکت پتروشیمی جم و آقای محمود احمدلو به نمایندگی از شرکت توسعه پلیمر پادجم به‌عنوان ناظر و مهندس بهمن‌ بهزادی به‌عنوان منشی اداره شد.
  • همکاری دولت و شهرداری تهران طی پنج سال گذشته پس از یک دوره طولانی قطع رابطه، منجر به یک دستاورد نسبی در حوزه تسهیل سفرهای درون و برون‌شهری شده و اتصال میان ایستگاه راه‌آهن پایتخت و یکی از ایستگاه‌های خط 3 مترو به‌زودی برقرار می‌شود. با اتمام این پروژه مسافران بین‌شهری پس از ورود به سکوی راه‌آهن می‌توانند از طریق گالری ایجاد شده، به‌طور مستقیم وارد ایستگاه مترو شده و از آنجا به هر نقطه‌ای از شهر که تحت پوشش شبکه مترو قرار دارد، عزیمت کنند. این دستاورد که نتیجه همکاری دولت و شهرداری بوده و فعلا برای ساکنان مجموعه شهری تهران بیشتر قابل ردیابی است، ناظر بر این است که مسافران بین‌شهری را که میان پایتخت و برخی از شهرهای اطراف در تردد هستند به استفاده از شبکه ریلی با توجه به برقراری اتصال کامل میان ایستگاه راه‌آهن و…