شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • نمایش داستان‌های شاهنامه به صورت واقعیت افزوده بر روی دیوارنگاره‌های شاهنامه در میدان فردوسی مشهد، رونمایی شد. به گزارش «ایرنا»، معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حاشیه آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، گفت: «این آیین در راستای توجه به ظرفیت‌های اصیل تاریخی و هویتی مشهد و تلفیق بیشتر ارزش‌های ملی و مذهبی در این شهر و ارج نهادن به داشته‌های غنی و اصیل ادبی برنامه‌ریزی و برگزار شده است.» نرگس شالچیان افزود: «رونمایی از نمایش داستان سیاوش برای نخستین‌بار به‌صورت واقعیت افزوده بر روی دیوارنگاره‌های میدان فردوسی اجرا شد که با بهره‌مندی از این ویژگی شهروندان و گردشگران می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار مربوطه و روشن کردن دوربین تلفن همراه خود مقابل نقاشی‌های دیواری این میدان، داستان…
  • پیش‌نویس یک برنامه راهبردی برای افزایش بهره‌وری صنایع‌دستی در بستر فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی تدوین و تاکید شد در هر اقامتگاه صنایع‌دستی ویژه همان منطقه ارائه شود.به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، اکبر رضوانیان مدیر اقامتگاه بوم‌گردی خانه نقلی کاشان در این کارگاه گفت: «در مجموعه‌های بوم‌گردی صرفا اقامت اتفاق نمی‌افتد و افرادی که در این حوزه کار می‌کنند توسعه پایدار، اقتصاد محلی و خانواده‌محوربودن را مدنظر قرار می‌دهند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید در حوزه صنایع‌دستی هم اقدامات جدی داشته باشند.»
  • 130 سال از معاهده کنوانسیون برن می‌گذرد؛ معاهده‌ای که در آن حقوق مادی و معنوی آثار در جهان به رسمیت شناخته می‌شود. با وجود پیوستن 165 کشور به این پیمان‌نامه و گذشت سال‌ها، تاکنون ایران به آن نپیوسته است و مولفان و خالقان آثار از این عدم عضویت آن رنج برده و البته برخی سوءاستفاده‌گران از غیاب آن بهره می‌‌برند. اگرچه هنوز از نظر قانونی تا پیوستن به این معاهده جهانی فاصله داریم ولی به‌ نظر می‌رسد در سال‌های اخیربا بازنگری قوانین داخلی تلاش شده تا حدی خلأ‌های قانونی دست‌کم برای تولید‌کنندگان آثار داخلی برطرف شود.
  • گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان تازه‌ترین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران برگزار کرد و محمود دولت‌آبادی هم نویسنده پیشکسوت کشورمان مهمان ویژه این اجرا بود.
  • تحقیقات نشان داده گوش کردن به کتاب صوتی می‌تواند سلامت روان افراد سنین مختلف را تضمین کند. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به نقل از گودایریدر، محققان مرکز رسانه‌ای و انتشاراتی اسکولاستیک انگلستان، که یکی از معتبرترین مراکز نشر کتاب‌های کودک در این کشور است، با بررسی‌ها میدانی به این نتیجه رسیده‌اند که کتاب صوتی نسبت به دیگر نوع کتاب‌ها تاثیر مثبت بیشتری بر سلامت روانی افراد می‌گذارد.
  • جشن تولد هشتاد و هشت سالگی حسین محجوبی، با حضور این نقاش پیشکسوت و جمع کثیری از هنرمندان در گالری گویا برگزار شد. احمد مسجدجامعی در این مراسم که روز دوشنبه برپا شد با اشاره به درختان آثار حسین محجوبی بیان کرد: درختان محجوبی هر روز خالی‌تر و لاغرتر می‌شوند که شاید روایت زمانه ما باشد، روایت تهرانی باشد که زمانی در آن مریض‌ها زود خوب می‌شدند.
  • نمایشگاه نقاشی رضا بابک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون برگزار می‌شود. در این نمایشگاه حدود ۳۰ اثر که در طول سه دهه اخیر خلق شده است همراه با مراسم گرامیداشت این هنرمند روزجمعه به نمایش گذاشته می‌شوند.
  • شهاب حسینی که تهیه‌کنندگی فیلم «خورشید نیمه شب» شبیر شیرازی را برعهده دارد، در مراسم اکران این فیلم در سانفرانسیسکو که بهروز وثوقی بازیگر پیشکسوت سینما هم حضور داشت، خاطره‌ای از این هنرمند نقل کرد.
  • لی‌یونگ‌ آئه که مردم ایران او را با نام «یانگوم» می‌شناسند، قرار است بازیگر جدید یک فیلم ایرانی شود.
  • نمایش کودک «لافکادیو» به کارگردانی احمد تیموری در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه است. نمایش «لافکادیو» حکایت شیری است که از دنیای حیوانات دل می‌کند و به اجتماع انسان‌ها می‌آید، مثل انسان‌ها لباس می‌پوشد و غذا می‌خورد؛ اما پس از مدتی در برزخ بین انسان یا شیر بودن گرفتار می‌شود. در این نمایش سپیده زینلی، عطا مقیمی و پویا یزدانجو به ایفای نقش می‌پردازند و سپیده زینلی طراح صحنه و لباس و محمد نجفی آهنگساز آن است. نمایش کودک «لافکادیو» تا ۳۱ خرداد، ساعت ۱۸ به جز روزهای شنبه و سه‌شنبه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‎رود.