شماره روزنامه ۶۰۳۶
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • آلومینیوم از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون عملکرد نسبتا مناسبی در مقایسه با دیگر فلزات داشته است. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا رشد قیمت این فلز ادامه خواهد یافت؟به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، «گلدمن ساکس» پیش‌بینی کرده که قیمت این فلز طی 6 ماه به 2 هزار دلار و در مدت یک سال به ۲۱۰۰ دلار در هر تن برسد. از نگاه تحلیلگران این بانک، تقویت قیمت آلومینیوم به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و اصلاح عرضه این فلز در چین بوده است.

    همان طور که در گزارش‌های قبلی نیز اشاره شد، محدودیت‌های چین برای تولید آلومینیوم یکی از دلایل مهم افزایش قیمت این فلز بوده است، چراکه این کار بخشی از برنامه پیشگیری از آلودگی هوا در این کشور محسوب می‌شود.

  • گروه بنگاه‌ها: معاون طرح و برنامه موسسه اعتباری ثامن گفت: هر تکنولوژی و محصول خدماتی که ارائه می‌شود، اگر مورد استقبال مشتریان قرار نگیرد محکوم‌ به شکست است. به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن امیر بیات ترک در جمع روسای شعب منتخب اظهار کرد: هسته مرکزی استراتژی بازاریابی بخش‌بندی بازار برای تشخیص ویژگی‌های خریداران و مشتریان هدف است.

    وی در همین رابطه افزود: بخش‌بندی بازار هدف شامل دو مقوله استراتژی بازاریابی و اهداف بخش‌بندی بازاراست که دربرگیرنده گزینش بازار هدف، تیپ‌شناسی مشتریان، توسعه و تدوین برنامه بازاریابی موثر برای موفقیت در بازار هدف، انتخاب بازارهایی که سازمان می‌خواهد یا می‌تواند محصولات و خدماتش را به آن عرضه کند و طراحی محصولات و برنامه‌های بازاریابی برای…

  • دکتر ناصر یارمحمدیان
    عضو هیات‌علمی گروه اقتصاد شهری دانشگاه هنر اصفهان

    در اکثر شهرهای کشور، اعضای پارلمان‌های شهری با تغییرات معناداری مواجه شده‌اند. این تغییر خصوصا در شهرهای بزرگ مانند شهر تهران، مشهد و اصفهان به‌گونه‌ای بوده است که تمامی کرسی‌های شورای شهر در اختیار جریان رقیب که قریب به دو دهه از فضای مدیریت شهری فاصله داشته‌اند، رسیده است. این تغییرات عمده، قطعا به تغییرات گسترده در ترکیب مدیران شهری منجر خواهد شد به‌طوری که تا دو ماه دیگر بحث اصلی منتخبان شورای شهر، بررسی گزینه‌های مختلف تصدی شهرداری است.

  • دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: عملیات گازرسانی به 142 روستای استان در بخش‌های مختلف در حال انجام است. اسماعیل مفردبوشهری با اعلام این خبر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در قالب 13 طرح گازرسانی و با پیش‌بینی هزینه‌ای معادل 850 میلیارد ریال گازرسانی به روستاهای بدون گاز مناطق الموت، آوج، تاکستان و آبیک در حال اجرا است که امیدواریم از این 142 روستا 60 روستا در هفته دولت امسال به شبکه سراسری گاز متصل شوند. بوشهری افزود: با گازرسانی به این 60روستا 6 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

  • پروژه شبکه فیبر نوری مجموعه تاریخی تخت‌ جمشید با اعتبار 2 میلیارد ریال به‌ بهره‌‌برداری رسید. به‌گزارش «ایرنا» پروژه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری در مجموعه تخت‌جمشید به تحقق هدف توسعه پایدار در زمینه مخابراتی و حفاظتی و اطلاع‌رسانی کمک زیادی خواهد کرد. کابل‌‌کشی فیبر نوری 24 کُر، به ‌متراژ بیش از 2 هزار متر هفت نقطه از این مجموعه را تحت‌ پوشش قرار داده است. بر اساس نیاز‌سنجی در محوطه تخت‌‌جمشید، نقاط هفت‌گانه عبارت است از: پارکینگ، یگان حفاظت، گیت ورودی، کاخ تچر و هدیش، کاخ آپادانا، دروازه ملل و درب شیشه‌ای و دیده‌بانی که تعدادی از سیگنال‌ها از طریق فیبر نوری به این مناطق انتقال می‌‌یابند.

  • آریانا گرانده، تام هالند، ایوان رئون و بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس دنیای هنر به رویداد تروریستی لندن واکنش نشان دادند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آریانا گرانده در واکنش به حادثه لندن در توئیتی نوشت: «برای لندن دعا می‌کنیم. » گراند پیش‌تر نیز برای بزرگداشت حادثه تروریستی منچستر کنسرتی برگزار کردکه عوایدآن به قربانیان این حادثه و خانواده‌های آنها اهدا می‌شود. تام هالند، بازیگر بریتانیایی نقش مرد عنکبوتی نیز با قربانیان حادثه لندن همدردی کرد. او در این باره در توییتر نوشت: «امشب با همه در لندن احساس همدردی می‌کنم.

  • ایسنا: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت در بحث پوشش آنتن‌دهی موبایل در جاده‌های کشور، به همه تعهدات خود عمل کرده است. رسول سراییان با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران در بحث تلفن همراه (ارتباطات سیار) با برند همراه اول کار می‌کند، اظهار کرد: همراه اول در بحث پوشش آنتن‌دهی جاده‌ای در کشور به خوبی عمل کرده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وی افزود: هر اپراتور یک بخش تعهدی برای پوشش آنتن‌دهی موبایل در جاده‌ها در کشور به عهده دارد که در این زمینه شرکت همراه اول به همه تعهدات خود عمل کرده است.

  • از سوی سرمربی پرسپولیس نام بازیکنانی که فصل آینده در این تیم جایی نخواهند داشت اعلام شد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمدامین آرام‌طبع، شهاب کرمی، سامان نریمان جهان، رضا کرملاچعب و حامد آقایی از بازیکنانی هستند که برانکو برای فصل بعد نظری روی آنها ندارد و آنها می‌توانند فوتبال‌شان را در تیم دیگری ادامه دهند.

    .
  • «می‌گفتم که شما الان آمدید این اراضی را بین کشاورزان در روستاها تقسیم کردید و حالا یک وزارت اصلاحات ارضی درست کردید که شده ارباب اینها، ولی به مراتب بدتر از ارباب گذشته است به‌خاطر اینکه ارباب گذشته به هرحال فردی بود که مسوولیتی در برابر روستاییان داشت، الان درآوردیمش به صورت یک مشت بوروکراتی که هیچ اهمیتی به کشاورز و تولید کشاورزی نمی‌دهد. نمی‌خواهم حالا وارد این بحث بشوم، چون در کادر بحثی که داریم نیست. اما نکته‌ای که می‌خواهم حضورتان بگویم این است که من اصلا به قطب‌های کشاورزی اعتقادی نداشتم.