شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه بنگاه‌ها: رئیس‌کل بیمه مرکزی خبرداد: اگر تا اول اسفندماه 95 صاحبان موتورسیکلت‌ها نسبت به ثبت‌نام بیمه شخص ثالث اقدام کنند، جریمه این بیمه بخشیده خواهد شد. عبدالناصر همتی گفت: این بخشودگی طبق مصوبه مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی در مورد تاخیر جریمه بیمه کل موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود.

    .
  • ایجاد معاملات گواهی سپرده کالایی زعفران، گامی استوار در احیای نام ایران به‌عنوان تولید‌کننده اصلی زعفران در دنیا است. به گزارش «سنا» حسن رضایی‌پور کارشناس بورس کالا معتقد است با ایجاد معاملات گواهی سپرده کالایی زعفران، از ارزان‌فروشی و صادرات فله‌ای این کالا جلوگیری می‌شود. همچنین با گواهی سپرده شدن این کالا، دست واسطه‌ها از این محصول قطع می‌شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه عرضه زعفران در تالار صادراتی بورس کالا سبب تکمیل ارزش‌افزوده این محصول می‌شود، اظهار کرد: از آنجا که بیش از ۸۰ درصد تولید زعفران، مصرف صادراتی دارد، می‌توان گفت که این کالا از جمله کالاهایی است که همواره منجر به ارزآوری برای اقتصاد کشور می‌شود و با عرضه در بورس کالا ارزش‌افزوده این محصول تکمیل می‌شود.

  • به گفته نماینده وزارت گردشگری کره‌جنوبی، سالانه ۲۰ میلیون نفر از این کشور به سایر کشورها سفر می‌کنند که بسیاری از آنها آمریکا، اروپا و آسیای شرقی را دیده‌اند و حالا می‌خواهند کشورهایی مثل ایران و هند را ببینند. به گزارش «ایسنا»، لی جی سانگ، رئیس دفتر گردشگری کره‌جنوبی در دبی که تا امسال فعالیت‌ها و مراودات گردشگری با ایران را از طریق همان دفتر پیگیری می‌کرد، اکنون از قصد وزارت گردشگری کره‌جنوبی برای راه‌اندازی دفتری مستقل در تهران خبر می‌دهد. سانگ به حجم مراودات گردشگری دو کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: «در ایران فرهنگ کره‌جنوبی طرفداران زیادی دارد؛ برعکس این نیز در کشور ما صادق است.

  • فیلم «نمی‌خواهم زنده بمانم» با محوریت چالش‌های خبرنگاران در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود. به گزارش «ایسنا»، فیلم «نمی‌خواهم زنده بمانم» به نویسندگی و کارگردانی علی یحیایی و تهیه‌کنندگی قاسم قلی‌پور از ۲۸ بهمن در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: حوا الهی، خبرنگار حوادث در روندِ پیگیری یک پرونده قتل است که متوجه اشتیاق قاتل به اعدام می‌شود. این در حالی است که مدارک موجود، نشان از بی‌گناهی او دارد. . . علی یحیایی، فیلم‌ساز و عکاس دانش‌آموخته رشته سینما و از شاگردان مرحوم عباس کیارستمی است و ساخت فیلم‌های کوتاه «قصه پسری که فرش نورش را خورده بود!»، «آدم فضایی»، «سارا»، «عشق در تاریکی» و «لیلا» را در کارنامه خود دارد.

  • هفته بیست ودوم لیگ برتر امروز با بازی تیم‌های پیکان و استقلال خوزستان آغاز می‌شود. مجید جلالی در نشست خبری پیش از بازی از اهمیت این مسابقه برای تیمش گفت: «این مسابقه برای ما اهمیت زیادی دارد. بازی‌ها نزدیک به هم هستند. روزها زود می‌گذرد و تیم را باید بازسازی کنیم. فقط یک محروم داریم که شهریار مقانلو است. سعی می‌کنیم از سایر نفرات به بهترین نحو استفاده کنیم. » وی درباره دلایل نتایج ضعیف پیکان در دور برگشت لیگ برتر بیان کرد: «این مساله دلایل زیادی دارد. انتظار داشتیم در شروع نیم فصل دوم امتیازات بیشتری بگیریم.

  • خبرآنلاین: پس از 5 سال اپراتور آمریکاییِ ورایزون، بسته اینترنت نامحدود را برای کاربران وفادار خود به قیمت ماهی 80 دلار فعال می‌کند. اینترنت موبایل 4G LTE روی گوشی هوشمند و تبلت پس از عرضه بسته مشابه از سوی رقیب یعنی اسپرینت، ازسوی ورایزون پیشنهاد شد. ماتئو آلیس مدیر مالی ورایزون می‌گوید ما به مانیتور بازار ادامه می‌دهیم و به دلیل ماندن در صدر باید کمی تهاجمی‌تر عمل کنیم وبه همین سبب، بسته نامحدود را دوباره فعال می‌کنیم. کاربران ورایزون برای اینترنت پرسرعت G4 ماهانه 80 دلار (بیش از 300 هزار تومان) پرداخت خواهند کرد.

  • ایلنا نوشت: سیدهادی بهادری، نایب رئیس دوم کمیسیون عمران با بیان اینکه نمایندگان مجلس به‌طور جدی موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری را پیگیری می‌کنند، گفت: آقای قالیباف در چند جلسه گذشته با کمیسیون عمران به واگذاری املاک نجومی اذعان کرد و البته گفت 250 مورد نبوده و تنها 120 ملک از سوی شهرداری واگذار شده که مدعی شده مجوز قانونی برای این واگذاری‌ها داشته‌اند. او با بیان اینکه طبق گفته دادستانی در بحث واگذاری املاک نجومی 180 نفر و در بحث فروریزش ساختمان پلاسکو 2 نفر بازداشت شده‌اند، افزود: اگر در جریان تحقیق و تفحص به نتایج قابل بحثی برسیم، شهردار باید استیضاح شود.

  • تسنیم: مطابق اعلام مسوول فروش سایپا پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه ساندرو استپ وی روز گذشته در کمتر از یک ساعت به فروش رسید ه است. فروش ساندرو استپ وی از روز یکشنبه 95/ 11/ 24 ساعت 11 صبح آغاز شد و در عرض کمتر از یک ساعت پنج هزار و 500 دستگاه خودرو به فروش رسید. آنطور که مدیر فروش سایپا اعلام کرده براساس گزارش‌های دریافتی360 هزار کاربر برای خرید این خودرو به پایگاه فروش اینترنتی سایپا مراجعه کردند و در مجموع پنج هزار و 500 دستگاه خودرو، در کمتر از یک ساعت فروخته شده است. وی اضافه کرد: در ثبت‌نام این خودرو 250 میلیون ریال بابت پیش پرداخت دریافت شده و مابقی نیز در زمان تحویل که فروردین یا اردیبهشت‌ماه است مطابق قیمت روز از مشتریان دریافت خواهدشد.

  • گروه بنگاه‌ها: در مراسمی با حضور جمعی از بازنشستگان کشوری، به 132 هزار بازنشسته سهامدار بیمه ملت، بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی تا سقف 50 میلیون ریال به مدت یک سال به‌صورت رایگان اختصاص یافت. به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، «همایش نقش‌آفرینی صندوق بازنشستگی در توسعه فرهنگ بیمه» با حمایت بیمه ملت و مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری و با حضور مدیران ارشد این سازمان‌ها برگزار شد. در ابتدای این همایش سامری نایب رئیس هیات‌مدیره بیمه ملت، به بیان تاریخچه تاسیس بیمه ملت و محصولات انحصاری آن پرداخت و گفت: از بین ٥ شرکت شاخص در صنعت بیمه، شرکت بیمه ملت نامزد اول برای واگذاری سهام به بازنشستگان انتخاب شد.