شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • عصر ایران نوشت: حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود نوشت: تحرک دیپلماتیک در سال آینده با سفر روسای کشورها و دولت‌های مهم به تهران، شتاب بیشتری خواهدگرفت. .
  • ایرنا نوشت: یک مجرم مهم اقتصادی متهم به اختلاس از حساب‌های شرکت‌های دولتی و دارای وضعیت قرمز بین‌المللی، از امارات متحده عربی به کشور مسترد شد. این مجرم اقتصادی با نام «ب. ب» با همکاری اداره کل امور بین‌الملل قوه‌قضائیه و پلیس اینترپل ناجا به تازگی از امارات به ایران مسترد شد. وی که به اتهام اختلاس از حساب‌های شرکت‌های دولتی به دستور مراجع قضایی استان آذربایجان شرقی (تبریز)، دارای اعلان قرمز بین‌المللی بود، روز چهارشنبه هفتم بهمن‌ماه با همکاری مقامات دولت امارات از مرز فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به کشور بازگردانده شد.

  • مهر نوشت: غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران به سوءاستفاده عده‌ای از نام اشخاص حقوقی و قضایی در امر رشوه‌گیری اشاره کرد و گفت: تا به امروز در تهران و شهرستان‌ها افراد متعددی را بازداشت کرده‌ایم که به نام بنده به‌عنوان رئیس دادگستری تهران و یکی از مقامات عالی قوه‌قضائیه اقدام به رشوه‌گیری می‌کردند که در این باره گزارشی جمع‌آوری شده است. در این میان تاکنون صدها نفر از دلالان و افرادی که به نام قضات کشور اقدام به سوء‌استفاده کردند و همچنین بیش از ۵۰۰ نفر از افرادی که به نوعی سعی در برقراری ارتباط داشتند، بازداشت شدند.
  • ایلنا نوشت: علی مطهری، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به اهمیت بحث آزادی و آزادی بیان به‌عنوان یکی دیگر از شعارهای انقلاب اسلامی، یادآور شد: در بحث آزادی بیان دچار فراز و نشیب بودیم و در بعضی از دوره‌ها همچون دوره اصلاحات آزادی بیان در حد قابل‌قبولی بود و حتی در دولت نهم نیز به‌طور نسبی از آزادی بیان برخوردار بودیم اما همزمان با آغاز به کار دولت دهم و پس از حوادث سال ۸۸ شاهد مشکلاتی در مسیر آزادی بیان بودیم که این مشکلات تا به امروز نیز ادامه داشته‌است. همچنین روز گذشته مراسم رونمایی از سردیس آیت‌الله شهید مطهری با حضور علی مطهری برگزار شد.

  • ایسنا نوشت: علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای رئیس دولت‌های نهم و دهم با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 گفت: فعلا برنامه‌ای نداریم و اگر برنامه‌ای باشد به موقعش اعلام می‌کنیم. همچنین به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق وجمعی از اعضای دولت‌های نهم و دهم در مرقد امام خمینی(ره) حضور یافتند. حمید بقایی که به تازگی و با تبدیل قرار بازداشت به قرار کفالت از زندان آزاد شده است نیز آنها را همراهی می‌کرد. .
  • فرارو نوشت: جواد خیابانی با انتشار بیانیه‌ای از نامزدی برای انتخابات مجلس انصراف داد. به گزارش خبرآنلاین؛ جواد خیابانی که از کرج برای انتخابات مجلس کاندیدا شده بود به‌دلیل بیماری از حضور در ادامه این رقابت انتخاباتی انصراف داد و به‌زودی برمی‌گردد تا فوتبال را گزارش کند. .
  • الف نوشت: علی‌اکبرپور احمدنژاد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به دپو شدن مقادیر زیادی تجهیزات ماهواره‌ای توقیف شده در انبارها، از انعقاد تفاهم‌نامه جدیدی میان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یک شرکت تولیدی برای بهره‌برداری از این تجهیزات خبر داد. وی افزود: پیش از این طبق قانون، تجهیزات ماهواره‌ای مکشوفه به سازمان صدا و سیما تحویل داده می‌شد ولی به‌دلیل بلااستفاده بودن برخی از این تجهیزات، مقادیر زیادی دپو شده بود که این تفاهم‌نامه، مشکلات پیش‌آمده را مرتفع می‌کند.
  • شهردار اصفهان با هدف عبور از چالش‌های محلی و منطقه‌ای پیشنهاد احیای اتحادیه شهرداری‌ها و تصویب قانون کمک به این نهادهای اجتماعی را مطرح کرد.

    به گزارش «دنیای اقتصاد» مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان در دیدار با مدیرمسوول روزنامه «دنیای اقتصاد»، به روند فعالیت این نهاد در کلان‌شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: بافت تاریخی و پایدار نبودن منابع درآمدی از جمله چالش‌های فعالیت مدیریت شهری در این کلان‌شهر مهم کشور است. جمالی نژاد با بیان اینکه کار و فعالیت در اصفهان با شهرهای دیگر کشور متفاوت است، گفت: در این شهر برای اجرای هر طرح و فعالیتی باید ملاحظات زیادی را در نظر گرفت.

  • قائم‌مقام بانک مرکزی کاهش نرخ سود بازار بین بانکی به زیر 19 درصد را موفقیتی بزرگ برای دولت و بانک مرکزی عنوان و اظهار کرد: ممکن است در زمینه نرخ سود بانکی هم‌اکنون چسبندگی را شاهد باشیم ولی دیر یا زود بانک‌ها مجبورند رفتار عقلایی‌تری را در پیش گیرند؛ یعنی وقتی مدیرعامل یک بانک احساس می‌کند با 18 درصد می‌تواند از طریق بازار بین بانکی تامین مالی کند، منطقی به‌نظر نمی‌رسد خود را به نرخ‌های سود سپرده بالاتر متعهد کند.

    به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر اکبر کمیجانی که در جلسه شورای مدیران ارشد بانک مرکزی با محوریت «اقتصاد مقاومتی» در حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری سخن می‌گفت، درخصوص تامین مالی 110 هزار خودرو در راستای اجرای بسته سیاستی خروج از رکود تصریح کرد: تا 11 بهمن 94، 21 هزار میلیارد…

  • معاون نظارتی بانک مرکزی میزان کل دارایی‌های شبکه بانکی را تا شهریور سال جاری 1287 هزار میلیارد تومان عنوان کرد. تهرانفر با بیان اینکه سهم مطالبات غیرجاری از کل دارایی بانک‌ها 7/ 1 درصد و از نقدینگی کل کشور 12 درصد است، تصریح کرد: مانده مطالبات غیرجاری شبکه بانکی 9/ 90 هزار میلیارد تومان است که نسبت آن 3/ 12 درصد و شامل 21 درصد مطالبات سررسـید گذشته، 15 درصد معوق و 64 درصد مشکوک‌الوصول می‌شود. معاون نظارتی بانک مرکزی رویکردهای اساسی پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی در فرامین رهبر معظم انقلاب را دارای همگرایی با وظایف نظارت بانکی دانست و گفت: متناسب بودن نرخ های سود بانکی با نرخ تورم بر مبنای عدالت بنیانی، دسترسی همه آحاد جامعه به منابع بانکی با رعایت قواعد اعتباری بر مبنای مردمی بودن، استقرار استانداردهای جهانی…