شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • دنیای اقتصاد- مدتی پیش مرگ یکی از کارگران کارخانه پگاترون، تولید‌کننده آی‌فون 5C اپل در چین خبرساز شد. مرگ یک کارگر پانزده ساله این کارخانه به دنبال ابتلا به ذات‌الریه شدید باعث واکنش نشان دادن گروه‌های فعال کارگری در این کشور شد. آنها معتقد بودند که شرایط نامناسب و ناامن کاری در این کارخانه، زندگی کارگران آن را به خطر انداخته است. این موضوع باعث شد متخصصان علوم پزشکی شرکت اپل دست به تحقیقات و بررسی‌های مختلفی بزنند که در نتیجه آن مشخص شد، مرگ کارگر جوان این کارخانه هیچ ارتباطی با شرایط کاری او در کارخانه نداشته است.
  • دنیای اقتصاد- همه ما برای ارسال فایل‌های مختلف خود به دیگران بیشتر از پست الکترونیک استفاده می‌کنیم، اما ارسال یک فایل آن هم با حجم بالا با پست‌های الکترونیکی مانند جی‌میل، یاهو، هات میل و. . . به راحتی امکان پذیر نیست. اگر هم باشد این فایل‌های حجیم فضای زیادی از پست الکترونیک شما را اشغال می‌کنند. اما یک راه‌ برای راحتی افرادی که فایل‌های سنگین ارسال می‌کنند وجود دارد آن هم استفاده از سرویس filemail. برای استفاده از این سرویس می‌توانید به آدرس اینترنتی www. filemail. com مراجعه کنید. این سایت یک سرویس مفید و رایگان برای ارسال فایل‌های بزرگ و حجیم تا ظرفیت 30گیگابایت است.
  • مهر- کارشناسان اعتقاد دارند که 80 درصد مردم وقتی که کاملا مجذوب رایانه‌های خود هستند تنفس را فراموش می‌کنند. این کارشناسان با اشاره به آپنه خواب به معنای وقفه‌ تنفس‌ بیش‌ از 10 ثانیه‌ در حین خواب است، اظهار کرده‌اند آپنه ایمیل مشکلی است که 80 درصد کاربران رایانه‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. دکتر مفضل لاکداوالا جراح لاپراسکوپیک و کارشناس چاقی گفت: آپنه ایمیل اصطلاحی است که اولین بار توسط لیندا استون یک کارشناس سابق فناوری اطلاعات به کار رفت. دکتر آمیت ساراف مشاور و پزشک داخلی اظهار کرد: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک فرد به قدری مجذوب رایانه خود می‌شود که فراموش می‌کند تنفس کند.