شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : شرکت ها

  • به‌زودی طرح توسعه پتروشیمی خراسان به طور جدی مورد بررسی قرار گرفته و عملیاتی خواهد شد. این توسعه در قالب یک سند راهبردی ناظر به تحول خواهد بود. مدیرعامل شستا در آستانه سفر به خراسان‌شمالی با بیان مطلب فوق و با اشاره به برنامه راهبردی شستا در ایجاد و توسعه پروژه‌های دانش‌بنیان با اشاره به پروژه گاوداری ۱۰هزار راسی گاوشیری در شهرستان شیروان گفت: در این پروژه اگر استانداری تعهد تامین آب مورد نیاز را ارائه دهد شستا حاضر است در کوتاه‌ترین زمان با توجه به سرمایه‌گذاری انجام گرفته در سالیان گذشته پروژه را به بهره‌برداری برساند.
  • کمک هزینه برخی از ردیف‌های رفاهی بازنشستگان بانک صادرات ایران با تصویب هیات‌مدیره این بانک و در راستای کمک به وضعیت معیشتی این دسته از کارکنان، به مبلغ ١٠٠ میلیون ریال افزایش یافت. کمک هزینه خواربار و هزینه سفر بازنشستگان بانک صادرات ایران با مبالغ جدید روز چهارشنبه ٢٥ خرداد امسال پرداخت شد. کمک هزینه خواربار بازنشستگان بانک صادرات ایران با تصویب هیات مدیره این بانک، به جای دو بازه 6 ماهه به صورت فصلی و در چهار نوبت در سال پرداخت می‌شود. بر این اساس، مبلغ ۲۵ میلیون ریال هزینه خواربار فصل بهار به حساب کارکنان بازنشسته بانک صادرات ایران واریز شد. همچنین مبلغ ۱۰ میلیون ریال کمک هزینه سفر به حساب بازنشستگان بانک صادرات ایران واریز شد.
  • بانک توسعه صادرات ایران در سال 1400 با پرداخت 36 هزار و 605 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، رشدی 107 درصدی را در این بخش نسبت به سال 1399 تجربه کرده است. رئیس اداره کل نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اولویت اعطای سرمایه درگردش به مشتریان بانک، گفت: این بانک طی سال‌های اخیر برنامه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع بانک به واحدهای معتبر صادراتی و دارای درآمد ارزی در کشور را دنبال کرده است.
  • بانک سینا اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 1400 را منتشر کرد که براساس آن سود خالص تلفیقی این بانک نسبت به پایان سال 1399 با 236 درصد رشد رو‌به‌رو شده است.
  • برندگان خوش‌حساب بیمه‌های زندگی بیمه پارسیان در جشنواره نوبهار زندگی و همچنین نمایندگان برتر فروش بیمه‌‌های زندگی در جشنواره ستارگان فروش این شرکت معرفی شدند. طی برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌‌های فروش بیمه‌های زندگی که با حضور مدیران ارشد و جمعی از سرپرستان، روسای شعب و نمایندگان برگزار شد، از نمایندگان برتر جشنواره ستارگان فروش بیمه‌های زندگی که براساس شرایط اعلام شده جشنواره موفق به کسب امتیاز لازم شده بودند با اهدای جوایز نفیسی تقدیر به عمل آمد. همچنین در این مراسم، قرعه‌کشی برای انتخاب بیمه‌گذاران خوش‌حساب بیمه‌های زندگی در جشنواره نوبهار انجام و برندگان این جشنواره معرفی شدند. طبق اطلاع‌رسانی قبلی، در این جشنواره بیمه‌گذاران بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان که اقساط خود را از ابتدای سال 1400 تا …
  • در جلسه مشترک با تعاون‌گران که با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، فعالیت بیمه تعاون به عنوان نخستین شرکت سهامی عام تعاونی که با 4 هزار سهامدار در بازار اول فرابورس حضور دارد مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
  • مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام «تولید؛ دانش‌‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، پرداخت وام حقوقی برای نخستین بار در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و خرد آغاز شده است.
  • تولید دانش‌بنیان باید در همه واحدهای تولیدی و دیگر حوزه‌ها به‌صورت کامل پیاده‌سازی شود که البته این موضوع فقط به بحث تحقیق و توسعه محدود نمی‌شود و باید هر واحد، کارشناس مربوط به خودش را به‌صورت ویژه داشته باشد.
  • مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 با حضور 100درصد از حاضرین برگزار و‌ به ازای هر سهم 120 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد. مدیرعامل فولادسنگان در مجمع عمومی سالانه این شرکت با اشاره به تولید بیش از 4 میلیون تن گندله در سال 1400 گفت: در سال گذشته شاهد جابه‌جایی رکوردهای تولید روزانه بودیم که منجر به تولید بیش از 4 میلیون تن گندله و تحقق 115 درصدی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و افزایش سود شرکت شد. علی امرایی سال 1401 را، سالی مطلوب برای فولاد سنگان نامید و اضافه کرد: حاصل تلاش بی‌وقفه پرسنل شرکت ما را در رده شرکت‌های گرید A شرکت فولاد مبارکه قرار داد و توانستیم در ارزیابی imi100 برترین شرکت‌های ایران با صعود 45 پله‌ای در رده شصت و چهارم قرار بگیریم. علاوه بر…
  • محدودیت‌های برق در سال گذشته، ضرر مالی ۱۲ میلیون تن معادل ۸ میلیارد دلار در صنعت فولاد را به دنبال داشت. رقمی که می‌توانست اشتغال‌زایی 6 تا 7 هزار نیروی کار را برای کشور رقم بزند. در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود، این مقدار به ۱۰ میلیارد دلار برسد که مشکلات نقدینگی را به‌ همراه دارد. نیاز است هزینه‌ها با مطالعه بیشتر انجام شود.