شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : شرکت ها

  • دنیای‌اقتصاد: در راستای کامل کردن سبد خدمات، موسسه اعتباری ملل خدمات ذیل را توسط شرکت خدمات ارزی و صرافی ملل با مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران ارائه می‌کند. بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران خدمات قابل ارائه در شرکت صرافی ملل شامل خرید و فروش اسعار مختلف با نرخ مصوب بانک مرکزی به‌صورت اسکناس و سکه، خرید ارزهای حاصل از صادرات به‌صورت حواله ارزی با توجه به عرضه ارزهای مختلف در سامانه نیما، فروش حواله از محل خرید ارزهای حاصل از صادرات برای تامین به موقع نیازهای وارداتی کشور در سامانه نیما و ارسال آن به اقصی‌نقاط دنیا وخرید و فروش ارز‌های مختلف به صورت اسکناس یا انواع سکه با سایر صرافی‌های بانکی یا غیربانکی است.
  • دنیای‌اقتصاد: بانک رفاه کارگران در شهریور ماه سال‌جاری 8هزار و 165میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرد. در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن، این بانک در شهریورماه سال جاری 9هزار و 465 فقره تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه به مبلغ 8هزار و 165میلیارد ریال پرداخت کرد. بر اساس این گزارش و بر مبنای اطلاعات استخراج‌شده از سامانه ازدواج بانک مرکزی، تعداد 23هزار و 525 متقاضی نیز تا پایان شهریور ماه در صف دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه از بانک رفاه کارگران قرار دارند. بانک رفاه کارگران از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه، 40هزار و 281فقره تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه به مبلغی بیش از 34هزار و 335میلیارد ریال به زوج‌های جوان پرداخت کرده است.
  • یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت در سال جاری، رضایت‌ســنجی مشتریان است وقصد داریم نیازهای مشــتریان را احصا کنیم و برای پاســخ به آنهــا حتی محصولاتمان را تغییر داده یا شیوه ارائه خدمات را به‌روزرسانی کنیم. مدیرعامل شــرکت بیمه آســماری با بیان اینکه این شــرکت اکنون به جایگاه قابل قبولی در بازار رسیده و به دنبال راهکارهایی برای تعمیق این شرایط در کنار ایجاد وفاداری بیشتر با مشتریان است، به برگزاری موفقیت آمیز مجمع اخیر شرکت اشاره کرد و گفت: تصویب صورت‌های مالی شــرکت، بســیار امیدبخش بود و از این رو بیمه آسماری با قدرت هر چه بیشتر به فعالیت خود ادامه خواهد داد. به گفته علیرضا یزدان‌دوست، نقاط قوت صورت‌های مالی ۱۳۹۹ شرکت بیمه آســماری در کنار افزایش ســرمایه از ۲۵۰ میلیارد ریال به ۹۰۰ میلیارد ریال در چند بخش…
  • دنیای‌اقتصاد: در چهارمین رویداد «یکشنبه‌ها با نماینده‌ها» چابک‌سازی فرآیند بررسی و پرداخت خسارت بیمه‌نامه‌های اتومبیل شرکت بیمه رازی پیشنهاد و بررسی شد. چهارمین رویداد «یکشنبه‌ها با نماینده‌ها» با حضور ناصرالدین اسلامی‌فرد، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی در شعبه تخصصی خسارت بیمه‌های اتومبیل بیهقی بیمه رازی برگزار شد. در این دیدار، اسلامی‌ فرد ضمن اطلاع از شرایط و آخرین اقدامات شعبه بیهقی، با توجه به امکانات و شرایط این شعبه اظهار کرد: با توجه به توانایی کارشناسان و مدیریت شعبه بیهقی، این امکان وجود دارد تا چابک‌سازی فرآیند بررسی و پرداخت خسارت در این شعبه انجام شود.
  • شرکت انرژی ایگلو، به همراه دو شرکت دیگر، تایید کردند که تجارت گاز خود را متوقف می‌کنند؛ زیرا افزایش بی‌سابقه هزینه‌های عمده‌فروشی انرژی، همچنان بر تامین‌کنندگان کوچک تاثیر می‌گذارد. شرکت Ofgem یک نهاد نظارتی بریتانیایی در این صنعت در این خصوص اظهار کرد مشتریان شرکت ایگلو، یعنی شرکت‌های سیمبایو انرژی و ENSTROGA از طریق تعیین تامین‌کننده جدید در زمان مناسب مورد حمایت قرار خواهند گرفت. این در حالی است که نابودی این شرکت‌ها تنها در همین ماه به 9 تامین‌کننده کوچک انرژی آسیب خواهد رساند و آنها را ورشکسته خواهد کرد.
  • شرکت پشم شیشه ایران، یکی از شرکت‌های تولیدکننده پشم شیشه و عایق در ایران است. شرکت در صنعت عایق‌های حرارتی و رطوبتی فعالیت می‌کند و در بین شرکت‌های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل 1725میلیارد ریال در رده اول قرار دارد. در سال 99 این شرکت 60درصد از بازار داخلی پشم شیشه و 3درصد از ایزوگام را به خود اختصاص داده است. شرکت پشم شیشه ایران در 6ماه اول سال 99 در بخش فروش صادراتی 20هزار دلار فروش داشته و در 6ماه نخست سال جاری این مبلغ به عدد 255هزار دلار رسیده است. این شرکت به لحاظ مقدار، وزن و حجم نیز در 6ماه نخست سال گذشته 31 تن صادرات داشته که در 6ماه نخست سال 1400 این مقدار به450 تن رسیده است.
  • شرکت هواپیمایی Thai Airways که تحت فشار مالی شدیدی قرار دارد به برنامه نوسازی تجاری خود ادامه می‌دهد و روز پنج‌شنبه گزارش پیشرفت خود را در بورس تایلند ارسال کرد که در این به‌روز‌رسانی اخبار متفاوتی را ارائه داد. در حالی که این شرکت هواپیمایی به تعهدات خود از سوی دادگاه عمل می‌کند‌، پیشرفت آن به طرز شگفت‌انگیزی کند است.
  • در شرایطی که بزرگ‌ترین دغدغه کشور، بحث اقتصاد است؛ با مرتفع شدن مشکلات شرکت‌های بخش خصوصی، علاوه بر اشتغال‌زایی، حفظ و افزایش نیروهای توانمند می‌توان گام‌های موثری در رشد و توسعه این حوزه برداشت.
  • دنیای اقتصاد: در جهان تکنولوژی‌هایی پا به عرصه اقتصاد می‌گذارند که با دارا بودن مطلوبیت و فواید باعث ایجاد تغییر یا ارتقا در سیستم‌های مالی قدیمی ‌می‌شوند. در طول تاریخ وجود این تکنولوژی‌های نوین گام‌های مفیدی در مسیر رشد بشر درحوزه اقتصاد داشته است. بلاک‌چین از جمله فناوری‌های مهم در عرصه اقتصاد است که می‌تواند با فراهم آوردن عدم تمرکز در سیستم‌های مالی باعث کاهش تقلب و رانت شود و شفافیت مطلوبی به ارمغان بیاورد.
  • مجید صیادنورد کارشناس مناطق آزاد
    بی‌تردید انتخاب دبیری که چندی پیش رسیدن به جایگاه ریاست جمهوری را در دستور کار قرار داده، بیانگر جایگاه رو به تعالی مناطق آزاد در معادلات مدیریتی و سیاسی کشوراست؛مسیری که از حضور اولین دبیر منطقه آزاد شروع و به دبیری از جنس اشراف بر پروژه‌های عمرانی منتهی شده است.