شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : شرکت ها

  • طی روزهای اخیر عرضه سهام سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بسیار مطرح بود، اما به نظر می‌رسد واگذاری سهام این سازمان با اما و اگرهای بسیاری مواجه شده است. به گفته امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو، براساس جلسات متعدد با مسوولان ذی‌ربط، واگذاری سهام ایمیدرو منتفی شد و بر اساس آخرین تصمیم‌ها، سهام دو شرکت تابعه این سازمان یعنی فولاد مبارکه و ملی مس واگذار خواهد شد.
  • بانک ‌پاسارگاد به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل در اجرای طرح گواهی اعتبار مولد «گام» برای کمک به رونق تولید در کشور از طریق تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، بدون نیاز به افزایش نقدینگی انتخاب شد. طرح گواهی اعتبار مولد «گام»، یک بسته اعتباری است که با هدف تامین سرمایه در گردش مورد نیاز زنجیره تولید، از سوی بانک ‌مرکزی ایران طراحی شده ‌است. بنابر این گزارش در این طرح، تولیدکنندگان می‌توانند بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه و واسطه، از بانک عامل، درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید کنند. دارندگان این اوراق می‌توانند آن را تا سررسید نزد خود نگه دارند، یا به فروشنده مواد اولیه تحویل دهند یا در بازار سرمایه تنزیل کنند. این اوراق با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه، در زمره‌ اوراق…
  • یک شرکت ایرانی به نام سیتکس، نرم‌افزاری را برای ذخیره ارزهای دیجیتالی طراحی کرده که می‌توان در آن برترین ارزهای دیجیتال موجود را نگهداری کرد. این نرم‌افزار یک کیف پول دیجیتال برای ذخیره‌سازی تعدادی از برترین ارزهای دیجیتال موجود است که دارنده آن می‌تواند با ذخیره‌سازی بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال، دارایی‌های خود را در محلی امن نگهداری کند. ساختار این کیف پول به صورت HD Wallet است که امنیت کیف پول را افزایش می‌دهد. بنابراین گزارش در این کیف‌پول علاوه بر ذخیره سرمایه‌های دیجیتال، می‌توان درخواست وجه یا ارسال ارزهای دیجیتال را نیز داشت.
  • درحال‌حاضر مردم در سراسر دنیا و در پی شیوع ویروس کرونا به‌دنبال جایگزین کردن فعالیت‌های فیزیکی خود با روش‌های آنلاین هستند تا بتوانند فعالیت‌های خود را ادامه دهند، خواه این فعالیت‌ها در راستای نیاز شغلی آنها باشد، خواه نیازهای شخصی. در همین حال با افزایش مصرف مواد بهداشتی و ضدعفونی، ضرورت کنترل و رهگیری اقلام سلامت‌محور از جمله مواد ضدعفونی‌کننده، الکل و مواد شوینده در این شرایط بسیار اهمیت دارد که برخی سامانه‌های داخلی هنوز نتوانسته‌اند در این خصوص نیازها را برآورده کنند؛ در حالی که مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران با ارائه راهکارهای استاندارد زنجیره تامین می‌تواند نیازهای لازم را برآورده کرده و اصالت محصول و تامین‌کننده را تایید کند.
  • در سال‌هایی که کشور با مشکلات اقتصادی و تحریم‌های یک‌جانبه روبه‌رو بود، شرکت‌های تولیدکننده‌ای بودند که با تمام توان پای کار آمدند و توانستند با بومی‌سازی بسیاری از محصولات، کشور را به سمت پیشرفت، توسعه و آبادانی سوق دهند. مجموعه شرکت‌های «دهکده جهانی» و «قائم پرشان آرمان»، به عنوان یکی از فعالان عرصه تولید تجهیزات خودرو، توانست با تکیه بر دانش و تخصص نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین دارایی خود و با بهره‌گیری از فناوری و تکنولوژی روز دنیا، به تولید سیستم‌های تصویری خودرو و طراحی انواع نقشه‌های رهیاب در ایران دست پیدا کند.
  • «صبحانت» یک سایت جامع اینترنتی تخصصی پیرامون وعده غذایی صبحانه است؛ به‌طوری‌که این استارت‎آپ ضمن فروش مواد غذایی ویژه صبحانه، برنامه هم برای این وعده غذایی ارائه می‎دهد. به گفته محمد ناصری‌فر، مدیرعامل و بنیان‌گذار «صبحانت»، ایده راه‎اندازی این فروشگاه آنلاین با عرضه محصولات تحت عنوان دیگری کلید خورد؛ اما بعدها این استراتژی به ارائه تخصصی وعده‎های غذایی صبحانه تغییر کرد. این استارت‎آپ‎ تصمیم دارد ارائه برنامه غذایی صبحانه در گروه‎های سنی و شرایط مختلف را به سبد محصولات خود اضافه کند. در ادامه، در گفت‎وگوی ناصری‌فر با «دنیای اقتصاد» بیشتر با خدمات این فروشگاه آنلاین و برنامه تخصصی آن برای صبحانه بیشتر آشنا می‎شوید:
  • شرکت «ایرباس» قصد دارد از یک حسگر فوق‌العاده حساس برای تشخیص بمب در فرودگاه‌ها استفاده کند که توسط یک استارت‌آپ ساخته شده و از سلول‌های بیولوژیکی زنده استفاده می‌کند و می‌تواند امنیت فرودگاه‌ها را به‌خوبی تضمین کند تا دیگر شاهد حملات تروریستی در آنها نباشیم. به گفته «فایننشال‌تایمز» شرکت «ایرباس» (Airbus) قصد دارد یک «بینی الکترونیکی» را آزمایش کند که از سلول‌های بیولوژیکی زنده استفاده می‌کند تا بتواند مانند سگ‌های بمب‌یاب به کشف بمب‌ها بپردازد. این شرکت اقدام به استفاده از این حسگرهای شبیه به عروس دریایی می‌کند که توسط یک استارت‌آپ موسوم به «کونیکو» (Koniku) ساخته شده است. ایرباس می‌خواهد این حسگر را در ادامه سال‌جاری در تونل غربال‌گری و نظارت چندین فرودگاه مستقر کند.
  • اگر بخواهید در اینترنت کار فروش انجام دهید باید امکاناتی از قبیل طراحی سایت، اجاره سرور و درگاه را فراهم کنید که هزینه زیادی در بر دارد. بازارگاه اینترنتی «این چند» یکی از استارتاپ‌هایی است که به تازگی قدم به این بازار گذاشته و تلاش می‌کند با بازیگران بزرگ این عرصه رقابت کند. با رسول زندیان، مدیر عامل این استارت‌آپ گفت‌وگویی را انجام داده‌ایم که می‌خوانید:
  • اوبر مشغول توسعه فناوری است که تضمین کند رانندگانش از ماسک استفاده می‌کنند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، اوبر قصد دارد با استفاده از فناوری تضمین کند رانندگانش خود را با شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا انطباق می‌دهند. این شرکت پوشیدن ماسک توسط راننده و مسافران را در برخی کشورها از جمله آمریکا الزامی کرده است. همچنین اوبر مشغول توسعه فناوری است که تشخیص می‌دهد رانندگان از قوانین جدید پیروی می‌کنند یا خیر. البته این شرکت تاکسی اینترنتی توضیحات بیشتری درباره شیوه کارکرد این فناوری اعلام نکرد. البته اوبر درحال‌حاضر ویژگی Real Time ID-check را در اختیار دارد. این ویژگی در فواصل معین از راننده می‌خواهد از خود سلفی بگیرد. به نوشته شبکه خبری سی‌ان‌ان، اوبر مشغول بررسی روش‌هایی است که پوشیدن ماسک توسط مسافران نیز…