شماره روزنامه ۶۰۳۶
|

  • «سیل سنگ» با ۹۰ دقیقه باران

    دنیای اقتصاد: هفته گذشته همین موقع سکانس دیگری از بارش مرگبار در جاده چالوس رقم خورد؛ جرقه حادثه، فقط «۹۰دقیقه باران» بود که منجر به «سیل سنگ» از بالای یک رستوران و بروز تلفات انسانی شد. جاده چالوس به قدری با «رخداد طبیعی بارش باران» قربانی گرفته که ظاهرا برای برخی مسوولان عادی شده است. دو متهم حادثه اخیر بررسی شد.
  • احداث ۳هزار و ۵۱۷ مسکن برای مددجویان لرستانی

    دنیای‌اقتصاد – خرم‌‌‌آباد: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۳هزار و ۵۱۷ واحد مسکن مددجویی در این استان به منظور تامین مسکن مددجویان این نهاد طی دولت سیزدهم احداث شده است. جلال شیخ‌‌‌پور اظهار کرد: در راستای تامین مسکن مددجویان این نهاد ۲‌هزار و ۵۸۷ مورد تعمیر مسکن، یک‌هزار و ۶۲۱ کمک به احداث فضای جانبی و ۱۱۱ واحد کمک به خرید مسکن مددجویی طی دولت سیزدهم در این نهاد انجام شده است.
  • کشورهای حاشیه خلیج‌‌‌فارس مشتری صنایع دستی قشم

    دنیای‌اقتصاد – قشم: مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌‌‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: محصولات صنایع‌‌‌دستی این جزیره توسط هشت شرکت تعاونی فعال در این حوزه صادر می‌شود.
  • گذر موقت مشهد از پیک تابستان؟

    دنیای‌اقتصاد - مشهد: با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نیرو مراسم بهره‌‌‌برداری رسمی از چهار طرح شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان در نشستی خبری در این باره گفت: با هدف پاسخگویی به رشد بار بالای کلان‌شهر مشهد، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش ریسک بهره‌‌‌برداری شبکه و کاهش ضریب بهره‌‌‌برداری پست ۴۰۰کیلوولت زکریا، طرح افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا در شرکت برق منطقه‌ای خراسان در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن در سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۳۱۵×۲ مگاوات و با اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌‌‌برداری شده است. حسین محمودی افزود: همچنین طرح احداث پست ۱۳۲ کیلوولت فرهنگ که در سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود با همت کارشناسان و متخصصان خبره این شرکت با هدف تامین رشد بار بالای منطقه وکیل‌‌‌آباد مشهد، کاهش تلفات شبکه کاهش بار پست‌های تربیت و دانشجو، با ظرفیت ۵۰×۲ مگاوات در طرح یادگار ابراهیم و با حضور وزیر نیرو افتتاح شد. وی ارزش روز طرح را ۴۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
  • بهترین استان در ایمنی جاده‏‏‌ای

    دنیای‌اقتصاد – یزد: معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌‌‌ونقل جاده‌‌‌ای کشور گفت: در سال‌جاری ۷۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌‌‌های حوزه راه در استان یزد پیش‌بینی‌‌‌ شده است که این عدد تا پایان سال با افزایش ۵۰ درصدی به ‌هزار میلیارد تومان نیز خواهد رسید.
  • مُهر جهانی برصنایع دستی هرمزگان

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌دستی هرمزگان از اخذ ۷۶ مهر اصالت ملی برای صنایع‌‌‌دستی این استان خبر داد و گفت: سه اثر صنایع دستی هرمزگان موفق به دریافت مهر جهانی شده‌اند. محمد محسنی با اشاره به عملکرد حوزه صنایع‌‌‌دستی در استان هرمزگان اظهار کرد: بالغ‌‌‌بر ۷۶ اثر مهر اصالت ملی صنایع‌‌‌دستی توسط هنرمندان استان کسب شده که از این تعداد، ٢٣ اثر سال گذشته مهر اصالت ملی را کسب کرده‌‌‌اند.
  • پیوستن ۵۸۴ واحد صنعتی تبریز در دولت سیزدهم به شبکه برق

    دنیای‌اقتصاد – تبریز: مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز از پیوستن ۵۸۴ واحد صنعتی و ۲۳۴ مشترک کشاورزی به شبکه برق تبریز خبر داد. اکبر فرج‌‌‌‌نیا گفت: ۳۰‌هزار و ۲۱۲ انشعاب غیرمجاز در مناطق تحت پوشش برق تبریز شناسایی و جمع‌آوری شده است. وی با بیان اینکه در این دولت ۶۹۹۰طرح با اعتبار ۹۹۳۰ میلیارد ریال انجام شده است، افزود: ۵۶۶۲ پروژه مربوط به تبریز با اعتبار ۸۳۰۰ میلیارد ریال، ۶۲۹ طرح برای آذرشهر با اعتبار ۸۱۴ میلیارد ریال و ۶۹۹ طرح مربوط به اسکو با اعتبار ۸۱۷ میلیارد تومان است. وی ادامه داد: این شرکت یک میلیون و ۱۱۶‌هزار مشترک خانگی، صنعتی، کشاورزی و عمومی در سه شهرستان تبریز، آذرشهر و اسکو دارد. فرج‌‌‌‌نیا با بیان اینکه ۴هزار و ۷۷۰کیلومترمربع مناطق تحت پوشش برق تبریز است، گفت: در دولت سیزدهم ۱۱‌هزار و ۱۲۹ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در مناطق تحت پوشش برق تبریز کشف و ضبط شده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز افزود: در این مدت حدود ۲۱۳‌هزار چراغ روشنایی در استان تعبیه شده است.
  • جویندگان گنج علیه میراث

    دنیای اقتصاد: تخریب آثار تاریخی و باستانی و محیط‌زیست به بهانه جست‌وجوی گنج پدیده تازه‌‌‌ای نیست و منحصر به یک یا دو کشور نمی‌شود. در ایران بسیاری با آرزوی یافتن سکه‌‌‌های طلا و سایر اشیای باستانی به جان قلعه‌‌‌ها، ‌‌‌ تپه‌‌‌ها و گورستان‌های باستانی می‌افتند. آنها هم به میراث و ابنیه تاریخی صدمه می‌‌‌زنند و هم طبیعت را با حفر گودال‌‌‌های متعدد از بین می‌‌‌برند. در سایر کشورها هم اوضاع بهتر نیست و جویندگان گنج علیه میراث مشارکت فعالانه‌‌‌ای دارند.
  • شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هرمزگان

    دنیای اقتصاد – بندرعباس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان و دبیر شورای گفت‌وگو از صعود ۱۰ پله‌‌‌ای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان و ارتقای آن از رتبه ۱۸ به رتبه هشتم و قرارگیری در گروه اول (عملکرد شایسته و درحدانتظار) خبر داد. محمدرضا صفا افزود: براساس ارزیابی وزارت کشور از عملکرد شوراهای استانی گفت‌‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ شورای گفت‌وگوی استان هرمزگان با تشکیل ۱۳ نشست اصلی در سال ۱۴۰۲ توانسته است جزو استان‌های پیشرو در این زمینه باشد.
  • مثلث موانع گردشگری

    دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان: انتخابات ریاست جمهوری موضوعات مربوط به تورم، تحریم‌‌‌ها، بحران‌های مربوط به مسکن و حتی به‌تازگی صنعت غذا و کشاورزی را به‌‌‌عنوان بزرگ‌ترین مشکلات و معضلات کشور به‌‌‌منظور توجه کاندیداهای ریاست جمهوری جهت گنجاندن این مسائل در برنامه‌‌‌های انتخاباتی و سیاست‌‌‌های استراتژیک آینده خود بر سر زبان‌‌‌ها انداخته است. مانند همه ادوار گذشته کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، کاهش مشکلات تامین مسکن در مبحث خرید و اجاره، کاهش فاصله دهک‌‌‌های درآمدی، توزیع عادلانه فرصت‌‌‌ها، ایجاد اشتغال و توجه به صنایع مولد و نوآوری وعده‌‌‌هایی هستند که کاندیداها به‌‌‌عنوان برنامه‌‌‌های استراتژیک خود برای آینده اقتصادی و سیاسی کشور مطرح می‌کنند.
  • تور یک‌روزه؛ نفری چند؟

    دنیای اقتصاد: با تعطیل شدن مدارس و البته گرمای هوا، آژانس‌‌‌های گردشگری انواع و اقسام تورها را برای مخاطبان خود تعریف کرده‌اند. از آنجا که هزینه یک تور چند‌روزه به ازای هر نفر ۷ تا ۸ میلیون تومان به لحاظ اقتصادی اغلب خانوارها را تحت فشار قرار می‌دهد، ‌‌‌ آژانس‌‌‌های گردشگری برای جلب مخاطبان خود انواع و اقسام ‌‌‌ تورهای یک‌روزه را تعریف کرده‌اند. اگر مبدأ این تورها را تهران در نظر بگیریم استان مازندران و ارتفاعات آن نسبت به سایر استان‌ها بیشتر از سوی برگزارکنندگان سفر مورد توجه قرار گرفته‌اند و پس از آن گیلان، همدان و مناطق ییلاقی پایتخت قرار دارند. این تورها همگی به ازای هر نفر یک میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان هزینه دارند که به فرض یک خانواده سه‌نفره هزینه آن ۳میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان می‌شود.
  • حرکت روبه رشد منطقه آزاد قشم

    دنیای‌اقتصاد- قشم: رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملکرد مثبت منطقه آزاد قشم در حوزه‌‌‌های مختلف زمینه‌ساز آبادانی و رونق جزیره قشم است. عادل پیغامی در نخستین آیین ارزیابی و تقدیر از مدیران برتر این سازمان، اظهار کرد: رشد ۳۰۰ درصدی درآمدهای منطقه آزاد قشم و بسیاری از اقدامات موفق اقتصادی و عمرانی جزیره در دولت سیزدهم نشان‌دهنده حرکت رو به رشد این منطقه است. وی اضافه کرد: جزیره قشم دارای ظرفیت‌‌‌های اقتصادی و فرهنگی فراوانی است تا جایی که آیت‌الله رئیسی، معتقد بود، قشم توان تامین منابع مالی موردنیاز برای اداره یک کشور را داراست. وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن شهر قشم ۱۷‌هزار مترمکعب بود، افزود: با اقدامات انجام شده ظرفیت تولید این آب‌شیرین‌کن در ۳سال دولت سیزدهم به ۲۸‌هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده است. وی تصریح کرد: در ۳۰ سال گذشته تنها ۴۰ کیلومتر بزرگراه در جزیره قشم ساخته شده بود، اما امروز ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه و راه درحال اجراست. پیغامی، دستیابی به تراز تجاری مثبت در حوزه بازرگانی و رونق تولید توسط واحدهای تولیدی و افزایش میزان اشتغال ایجاد شده در جزیره قشم را بخش دیگری از کارنامه مثبت عملکرد در سال گذشته دانست.
  • مدیریت تامین برق در تابستان گرم کیش

    دنیای‌اقتصاد – کیش: سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه‌‌‌ریزی و پیگیری‌‌‌ها برای تامین برق موردنیاز جزیره در ایام تابستان خبر داد. امین میرزایی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام تابستان و زمان اوج مصرف برق درکشور و جزیره کیش، در حال بررسی وضعیت تجهیزات و نحوه خدمات‌دهی به مشترکان و تلاش برای جلوگیری از قطعی برق و خاموشی هستیم. میرزایی در ادامه با تاکید بر اصلاح سیستم‌های قدیمی، برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی مناسب برای بالا بردن ظرفیت تولید نیروگاه‌‌‌ها و اجرای طرح‌‌‌‌‌‌های مدیریت مصرف افزود: رفع دغدغه‌‌‌ها و افزایش خدمات‌‌‌دهی به شهروندان و گردشگران یکی از تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به‌ویژه در حوزه آب و برق است که در دستور کار معاونت عمرانی و زیربنایی این سازمان قرار دارد.
  • پرداخت ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی سمنان

    خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سمنان گفت: ۴۱۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از منابع وام‌‌‌های مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ قانون بودجه و تبصره ۱۶ به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شد. سمانه سلطانی‌پور درباره حمایت‌‌‌های صورت گرفته از هنرمندان صنایع دستی در استان اظهار کرد: یکی از رویکردهای میراث فرهنگی ارتقای توانمندی‌‌‌های هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی است که برگزاری دوره‌‌‌های آموزشی و ارتقای مهارت از آن دست است. وی با بیان اینکه در استان سمنان دوره‌‌‌های آموزشی برای ۳۵۰ هنرمند صنایع دستی برگزار شد، افزود: این دوره‌‌‌ها شامل بازاریابی، بسته‌‌‌بندی، دوره‌‌‌های آموزشی در رشته‌‌‌های تخصصی مانند گلیم‌‌‌بافی، سوزن دوزی و خرک‌بافی و ... هستند که مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفته است.
  • خودزنی در بازار بوم‌گردی

    دنیای اقتصاد-فاطمه باباخانی: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در معرض دو آسیب قرار دارند، گروهی از گردشگران از آنها ناراضی هستند زیرا خدماتی در حد هتل به آنها ارائه نمی‌‌‌دهند و گروه دومی که انتظار دارند تجربه بومی داشته باشند اما آن را دریافت نمی‌‌‌کنند. دلیل این موضوع مشخص است، ‌‌‌ برخی از اقامتگاه‌‌‌ها تلاش کرده‌‌‌اند فضای داخلی خود را شبیه هتل‌‌‌ها کرده و هزینه‌‌‌های مشابه طلب کنند، در حالی که خدمات هتلی ارائه نمی‌‌‌دهند. این در حالی است که کارکرد اقامتگاه‌‌‌های بوم‌گردی ارائه یک تجربه و سبک زندگی بود، ‌‌‌ آنها شکل گرفتند تا توریست‌ها هم امکان اقامت در روستاها و مناطق دورافتاده برایشان مهیا باشد و هم بتوانند درکی از جامعه میزبان کسب کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر