شماره روزنامه ۶۱۰۷
|

  • کی از کی بدتره؟

    دنیای اقتصاد: استقلال درون زمین نتایج خوبی کسب نمی‌کند، اما مشکل اصلی چیزی خارج از این مباحث است. انگار واگذاری به هلدینگ خلیج‌فارس یک معضل جدید به وجود آورده که نمی‌تواند بحران سوءمدیریت باشگاه را کنترل کند و البته جلوی سرمربی را هم بگیرد که در یک سال اخیر مدام مشغول انتقاد و گلایه در رسانه‌ها بوده است.
  • و پنالتی برای رئال!

    دنیای اقتصاد: هفته ششم لالیگا با برتری مدافع عنوان قهرمانی پیگیری شد. رئال مادرید درحالی که با یک گل از اسپانیول عقب بود، با نتیجه ۴بریک به پیروزی رسید که یکی از اتفاقات جالب بازی، اعلام دوباره پنالتی به سود رئال مادرید بود. اندریک جوان درحالی با سماجت خود یک خطا در محوطه جریمه گرفت که این پنجمین پنالتی آنها در شش هفته ابتدایی لیگ بود و باعث شد رئال مادرید به نخستین تیم لالیگا در قرن ۲۱ تبدیل شود که طی ۶ بازی ابتدایی لیگ صاحب ۵ ضربه پنالتی می‌شود! این در حالی است که رئال مادرید در طول فصل گذشته لالیگا، ۵ پنالتی به دست آورد که فقط ۲ ضربه را به گل تبدیل کرد. ضمن اینکه رئال در فصل جاری لالیگا صاحب ۵ ضربه پنالتی شده، اما ۱۹ تیم دیگر لالیگا روی هم رفته ۸ پنالتی به دست آورده‌اند. به این ترتیب ۳۸ درصد گل‌های کهکشانی‌ها در فصل جاری لالیگا از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. کیلیان امباپه هم پس از کریم بنزما در فصل ۲۲-۲۰۲۱، دومین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لالیگا به حساب می‌آید که سه گل متوالی از روی نقطه پنالتی به ثمر می‌رساند. این آمار نشان می‌دهد ستاره فرانسوی هنوز درخشش خاصی نداشته و شاید با ادامه همین روند، انتقادات از وی بالا بگیرد.
  • چرا «آقا کریم» نباشد؟

    دنیای اقتصاد: طی چند روز گذشته شایعات زیادی در مورد احتمال بازگشت کریم باقری به مربیگری در لیگ برتر به گوش می‌رسید و حالا در آغاز هفته جدید، این زمزمه از هر زمان دیگری جدی‌تر شده است. آن‌طور که یک خبرگزاری معتبر نوشته، گویا مشکلات قبلی که منجر به منع باقری از کار در فوتبال ایران شده بود، در حال حل شدن است و به این ترتیب احتمال آن وجود دارد که آقا کریم بعد از یک سال و چند هفته غیبت در پرسپولیس، روی نیمکت قرمزها برگردد.
  • اعلام احکام بازی جنجالی ملوان

    دنیای اقتصاد: سایت رسمی فدراسیون فوتبال در خصوص گزارش سازمان لیگ فوتبال راجع به وقایع بازی دو تیم سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی در تاریخ ۱۳شهریور ماه از سری مسابقات هفته چهارم لیگ برتر فوتبال که منجر به فوت یک هوادار انزلی‌چی شده بود، نوشت: «داود رفعتی ناظر آن مسابقه با لحاظ ماده ۹۲ مقررات به مدت ۴ ماه محرومیت از هرگونه فعالیت در زمینه نظارت در فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در داخل کشور محکوم شد که یک ماه آن به مدت یک‌سال تعلیق می‌گردد و باشگاه سپاهان اصفهان نیز به پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جریمه نقدی و نیز الزام به خرید تعداد ۵ دستگاه شوک اکسترنال (AED) و تحویل آن به مرکز پزشکی ایفمارک جهت توزیع مابین پنج باشگاه ورزشی فعال در حوزه فوتبال در سطح کشور که فاقد چنین دستگاهی هستند (به تشخیص مرکز ایفمارک) محکوم شد.»
  • رونالدو به تختی می‌رود؟

    دنیای اقتصاد: صبح روز گذشته احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان با حضور در مجموعه ورزشی تختی از زمین فوتبال درحال بازسازی این ورزشگاه و دیگر بخش‌های این مجموعه بازدید کرد. از آنجا‌ که پیشرفت پروژه مورد رضایت آنها قرار گرفت، بنا بر این شد پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و چادرملوی یزد و همچنین دیدار استقلال ایران و النصر عربستان ناظران سازمان لیگ و AFC این ورزشگاه را مورد بررسی قرار دهند و در صورت تایید شرایط، این ورزشگاه میزبانی این دو بازی را برعهده خواهد گرفت. دنیامالی در حاشیه این بازدید یک قول عجیب داد که باید ببینیم چه زمانی عملی می‌شود. وزیر ورزش و جوانان گفت: برای احداث ورزشگاه جدید ۱۱۰ هزار نفری هم پیگیر هستیم. این یک مجموعه و کار خیلی بزرگی است و به زودی مصوبه آن را از دولت خواهیم گرفت تا در مجموعه شهر آفتاب و اراضی محدوده مرقد حضرت امام (ره) آن را به اجرا برسانیم.»
  • خانم مدیر ترسید و استعفا کرد

    دنیای اقتصاد: باشگاه آ‌اس رم با انتشار بیانیه‌ای از استعفای لینا سولوکو خبر داد. این اتفاق پس از اخراج دنیله ده‌روسی رخ داده است، اخراجی که با حکم سولوکو رسمی شد. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، لینا سولوکو پس از استعفا کردن همراه با فرزندانش تحت محافظت ویژه پلیس قرار گرفته است. هواداران رم، لینا سولوکو را عامل اخراج اسطوره خودشان از باشگاه می‌دانند و مدیرعامل سابق رم به‌خاطر تصمیمی که گرفت، تهدید به مرگ شده است. این مدیر خانم دست راست خانواده فریدکین در رم بود و شنیده می‌شود پس از یک مشاجره سنگین با کاپیتان سابق و محبوب رم، او را از هدایت این تیم برکنار کرده است.
  • سایه یک مربی!

    دنیای اقتصاد: پرسپولیس در چهارمین مسابقه‌اش در لیگ برتر به دومین برد فصل خود دست پیدا کرد و شمار امتیازاتش را به عدد ۸ رساند. بعد از دو تساوی برابر ذوب‌آهن و تراکتور که دومی با چاشنی خوش‌شانسی به دست آمد، سرخ‌پوشان حالا دو پیروزی پیاپی دو گله برابر فولاد و آلومینیوم به دست آورده‌اند تا کم‌کم خوش‌بینی‌ها به کادرفنی جدید این تیم افزایش پیدا کند.
  • غذای خوشمزه در ظرف زشت!

    دنیای اقتصاد: استقلال بازهم در لیگ برتر ناکام ماند تا جواد نکونام از نزدیک شعار حیاکن، رها کن بشنود. حتی اگر تمام لیدرهای تیم هم برای کنترل جو سکوها تلاش کنند، حریف غالب طرفدارانی نمی‌شوند که از سبک بازی و نتایج تیمشان به ستوه آمده‌اند. فارغ از نتیجه، دیدار نساجی و استقلال از بازی‌های جذابی بود که آرزو می‌کردیم ‌ای کاش در جایی به جز ایران برگزار شود چون المان‌های فنی‌اش زیبا بود اما کمبود امکانات و حواشی، مزه آن را تلخ کرد.
  • نبردی برای صدرنشینی

    دنیای اقتصاد: تیم ملی فوتسال ایران که در دومین بازی خود در بازی گروهی جام جهانی ازبکستان با نتیجه ۹بر۴ گواتمالا را شکست داد، در آخرین بازی مرحله گروهی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز به مصاف فرانسه می‌رود. تیمی که مثل ایران در دو مسابقه قبلی پیروز شده و این نبرد به نوعی مسابقه‌ای برای تعیین صدرنشین گروه F است. وحید شمسایی که بابت دریافت ۴ گل از حریف نه‌چندان مطرح بازی قبل به‌شدت از دست شاگردانش عصبانی بود، درحالی امروز تیمش را به زمین می‌فرستد که دو بازیکن اصلی‌اش را هم در اختیار ندارد. حسین طیبی و محمدرضا سنگ سفیدی که دو بازیکن کلیدی تیم ملی هستند، با دریافت کارت زرد در بازی با گواتمالا از حضور در دیدار برابر فرانسه محروم شدند.
  • اینزاگی رکورد می‌شکند؟

    دنیای اقتصاد: مهم‌ترین بازی هفته پنجم سری A ایتالیا، از ساعت ۲۲:۱۵ میان تیم‌های اینتر و میلان برگزار خواهد شد. اما این بازی سوای حساسیت همیشگی دربی‌های دلامادونینا، از یک جهت دیگر برای اینتری‌ها اهمیتی مضاعف دارد که آن فراهم بودن فرصت رکوردشکنی است. در تاریخ نبردهای همسایگان میلانی، هرگز سابقه نداشته است که یکی از آنها بتواند هفت بار پیاپی بر دیگری غلبه کند، اما اینتر اکنون این شانس را دارد که این افتخار را برای نخستین بار به نام خودش ثبت کند. نراتزوری تحت هدایت سیمونه اینزاگی تمام شش دربی قبلی را از میلان برده است و شاید اگر این اتفاق رخ دهد، پائولو فونسکا خیلی زود خطر را روی نیمکت روسونری احساس کند.
  • شاهکار تاج باز هم اخراج شد

    دنیای اقتصاد: در هفته ششم رقابت‌های بوندس‌لیگا ۲، شالکه در یک دیدار خانگی و با نتیجه ۵بر۳ برابر دارمشتات شکست خورد.
  • بله؛ ما سیاه‌نمایی می‌کنیم!

    دنیای اقتصاد: بدون تردید بحث اول ورزش کشور طی روزهای گذشته، آماده نبودن ورزشگاه‌های کشور بوده است. دیگر خودتان همه‌چیز را می‌دانید؛ از برگزاری بازی تیم ملی برابر قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر با آن شرایط، تا وضعیتی که در ورزشگاه شهر قدس وجود داشت و نفس همه در سینه حبس شد تا بازی استقلال و الغرافه قطر به سرانجام برسد و برود پی کارش. در چنین شرایطی اما، رئیس فدراسیون فوتبال عقیده دارد: «بعضی‌ها سیاه‌نمایی می‌کنند!»
  • اصفهان و کیف جهان!

    دنیای اقتصاد: انگار سپاهان ژوزه مورایس در بازی‌های آسیایی به زمین می‌رود تا بازنده باشد. درحالی که تصور می‌شد حداقل الوحدات اردن حریف دشواری برای نماینده پرستاره ایران نباشد و آنها با یک گل هم از رقیب پیش افتادند، اما بازهم کام‌بک خوردند و با شکست به کشور برگشتند. بیایید بررسی کنیم نقش مربی گران‌قیمت زردپوشان در این تیم چیست.
  • آخر هفته با جدال‌های حیثیتی

    دنیای اقتصاد: مسابقات هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با برگزاری ۴ مسابقه آغاز می‌شود. پرسپولیس و استقلال که هفته گذشته درگیر مسابقات آسیایی خود بودند و حضور در هفته چهارم را از دست دادند، فردا به مصاف رقبا می‌روند و در عوض سپاهان و تراکتور که در روزهای اخیر به مصاف حریفان آسیایی رفته بودند، کمی دیرتر، یعنی روز یکشنبه به میدان خواهند رفت.
  • آقای گل پرکشید

    دنیای اقتصاد: خبر تلخ روز گذشته در دنیای فوتبال، درگذشت یکی از خاص‌ترین بازیکنان تاریخ این رشته ورزشی بود. سالواتوره (توتو) اسکیلاچی در سن ۵۹ سالگی چشم از جهان فرو بست.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر