شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

  • معجزه در ۲۰۰ روز!

    دنیای اقتصاد: آدمیزاد شکست می‌خورد، اما نباید در هم بشکند، زمین می‌خورد، اما نباید از پا بیفتد، ترک بر می‌دارد، اما نباید فرو بریزد. این شاید مهم‌ترین درس زندگی باشد. هیچ انسانی در جهان وجود ندارد که همیشه کامیاب و ظفرمند باشد. همه شکست می‌خورند، اما مهم این است که چگونه این بحران را مدیریت کنند، که چطور دوباره سر پا شوند و مسیر را ادامه بدهند. در همه حوزه‌ها تا دل‌تان بخواهد مثال موجود است، اما بگذارید نمونه‌ای از جهان جذاب فوتبال در این مطلب داشته باشیم که از قضا این روزها داستانش داغ داغ است.
  • این نسل طلایی خوش‌شانس!

    دنیای اقتصاد: یکی از نکاتی که بعد از قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ زیاد به چشم آمد، عدم رویارویی تیم ملی ایران با رقبایی همچون عربستان و استرالیا بود؛ اتفاقی که از فرط تکرار، تا حدی عجیب شده است. گروه فعلی بازیکنان تیم ملی ایران که البته به صورت خودخوانده لقب «نسل طلایی» دریافت کرده، عمدتا از سال ۲۰۱۵ کنار هم قرار گرفته‌اند که در حقیقت می‌شود سال ۹۴. با این حال جالب است که از آن زمان تا امروز این تیم هرگز با دو رقیب کلاسیکش در قاره مواجه نشده.
  • امروز؛ آغاز یک‌هشتم نهایی یورو

    دنياي اقتصاد: مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های اروپا به پایان رسید و از امروز مرحله یک‌هشتم نهایی این دوره از بازی‌ها آغاز خواهد شد. بر این اساس از ساعت ‌۱۹:۳۰ امروز و در نخستین مسابقه از این مرحله، سوئیس رودرروی ایتالیا قرار خواهد گرفت. آتزوری که در مرحله گروهی نمایش چندان مطلوبی نداشت و در آخرین ثانیه‌ها با به ثمر رساندن گل مساوی برابر کرواسی جواز صعود را به دست آورد، باید در مسابقه امروز اعاده حیثیت کند. در دیگر بازی هم آلمان و دانمارک از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم می‌روند؛ مسابقه‌ای که یادآور پیروزی ۲برصفر دانمارک در فینال یورو ۹۲ است، اما همه می‌دانند که وضعیت امروز با ۳۲ سال پیش خیلی فرق کرده و آلمان میزبان هم در مسابقات این دوره نمایش‌های قابل قبولی داشته است. دیگر مسابقات این مرحله در روزهای آینده برگزار خواهد شد. یکشنبه؛ انگلیس- اسلواکی، اسپانیا-‌گرجستان، دوشنبه؛ فرانسه-‌بلژیک، پرتغال-‌اسلوونی و سه‌شنبه؛ رومانی- هلند، اتریش- ترکیه.
  • مشکل عجیب در پرسپولیس

    دنیای اقتصاد: با وجود آنکه هفته گذشته اسم خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس اعلام شد، اما یکی از خبرگزاری‌ها از عدم صدور مجوز مربی اسپانیایی خبر داده است. «ایسنا» دیروز در بخشی از گزارش خود نوشت: «بعد از هفته‌ها مذاکره با مربیان مختلف، چهار روز قبل باشگاه پرسپولیس رسما با خوان کارلوس گاریدو به توافق رسید و قرارداد همکاری را به امضا رساند، اما با این حال پرسپولیسی‌ها هنوز مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان را برای فعالیت گاریدو در ایران اخذ نکرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که دوشنبه قرار است جلسه شورای برون‌مرزی‌ برگزار شود و در آن درباره صدور مجوز فعالیت گاریدو در ایران تصمیم‌گیری شود. با توجه به اینکه پرسپولیس هنوز مجوز شورای برون‌مرزی را اخذ نکرده، برای گاریدو درخواست ویزا نداده است.»
  • ستاره سرخ‌ها در المپیک پاریس

    دنیای اقتصاد: رسانه‌ها از احتمال حضور اوستون اورونوف، ستاره ازبکستانی پرسپولیس در المپیک پاریس همراه با تیم ملی امید این کشور خبر دادند. به‌طور مشخص سایت «چمپیونات» ازبکستان در این مورد نوشته: «تیمور کاپادزه سرمربی تیم امید ازبکستان در نظر دارد اوستون اورونوف بازیکن تیم پرسپولیس را به عنوان یکی از سه بازیکن بزرگسال ازبکستان به پاریس ببرد. اورونوف که در زمستان سال ۱۴۰۲ با پرسپولیس قرارداد بست، نقش برجسته‌ای در قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ بیست‌وسوم ایفا کرد و طی ۱۵ بازی، آمار هفت گل و یک پاس گل را به نام خود به ثبت رساند.» تیم فوتبال امید ازبکستان با نایب‌قهرمانی در مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا، مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۴ را به دست آورد و در گروه سوم این رقابت‌ها با تیم‌های اسپانیا، مصر و جمهوری دومینیکن همگروه است.
  • استثنائا حق با خیابانی است!

    ورزش‌مديا: در شرایطی که نفس ۴۸ تیمی شدن جام‌جهانی و صعود ۸.۵ تیم از آسیا به مرحله نهایی این مسابقات عملا باعث شده بود مسیر بزرگان قاره بسیار هموار شود، اتفاق خوشایندتری هم برای تیم ملی ایران در مراسم قرعه‌کشی رخ داد. قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا در حالی روز پنج‌شنبه برگزار شد که ایران در گروه نخست کنار قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی قرار گرفت. توجه داشته باشید که از هر گروه ۲ تیم به‌طور مستقیم به مرحله نهایی جام‌جهانی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم و چهارم راهی پلی‌آف خواهند شد.
  • کاش دروغ باشد!

    دنیای اقتصاد: در شرایطی که تیم ملی ایران تا شهریورماه برنامه خاصی ندارد و قاعدتا باید این روزها را در آرامش و بی‌خبری پشت سر بگذارد، بخشی از مصاحبه اخیر مهدی طارمی در برنامه فوتبال برتر باعث ایجاد حواشی زیادی برای این تیم شده و از جمله گزارش‌هایی به انتشار رسیده که به معنای واقعی کلمه قابل باور نیست. امیدواریم این اخبار صحت نداشته باشد یا دست‌کم در این حد که رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند نباشد، وگرنه اوضاع واقعا خراب است.
  • بازگشت به ۲۲ سال قبل

    دنياي اقتصاد: با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، قرار است بازی‌های ابتدایی استقلال و پرسپولیس در فصل پیش‌رو به جای ورزشگاه آزادی در ورزشگاه تختی برگزار شود. هرچند با توجه به خوش قولی که از آقایان سراغ داریم، احتمالا باید به مدت زمانی بیش از آنچه که اشاره شده، عادت کنیم! آخرین بار در هجدهمین دوره لیگ ورزشگاه تختی میزبان بازی‌های لیگ برتر بود. پس از آن به دلیل اینکه این مجموعه از پاس کردن بسیاری از استانداردهای برگزاری بازی ناتوان بود، پروژه بازسازی آن شروع شد. هرچند روز گذشته از ورژن آپدیت شده این استادیوم در حضور مدیرکل ورزش استان تهران و رئیس فدراسیون رونمایی شد.
  • یورو؛ تورنمنت دیرهنگام!

    دنیای اقتصاد: یکی از جذابیت‌های دنیای فوتبال، گل‌های ثانیه پایانی است که در مسابقات به ثمر می‌رسد. هرچند چنین اتفاقی اگر برای تیم تحت طرفداری شما رخ بدهد، بسیار غم‌انگیز خواهد بود، اما عکس این موضوع هم می‌تواند باعث شادمانی بی‌حد و حصری شود. از زمانی که فیفا تصمیم گرفت وقت‌های تلف شده به وسیله VAR محاسبه و به زمان قانونی بازی‌ها اضافه شود، در جام‌جهانی غالبا شاهد بودیم که اوقات اضافی به سمت دو رقمی شدن می‌روند.
  • چطوری تو شش تا خوردی؟

    دنیای اقتصاد: با یک تساوی بدون گل برابر اسلوونی، تیم ملی انگلیس به عنوان ملال‌آورترین مدعی قهرمانی این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا با پنج امتیاز به دور بعد صعود کرد، در حالی که شاگردان گرت ساوت‌گیت در کل مسابقات تنها موفق شدند ۲ گل بزنند. آنها با دانمارک یک-یک مساوی کردند و تنها پیروزی‌شان را هم با یک گل برابر صربستان به دست آوردند. وجه مشترک همه این بازی‌ها هم نمایش سرد و کسالت‌بار سه‌شیرها بود؛ آن‌قدر بد که ساوت‌گیت آماج انبوه حملات قرار گرفته و خیلی‌ها از او می‌پرسند چطور توانسته با مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان جهان تا این اندازه ضعیف عمل کند؟
  • این‌طوری از فرصت استفاده کن!

    دنیای اقتصاد: صالح حردانی را باید یکی از برندگان فوتبال ایران در ماه‌های گذشته دانست. ستاره سمت راست استقلال نه تنها موقعیتش در این تیم را تثبیت کرد، بلکه بعد از جام ملت‌های آسیا به پیراهن تیم ملی هم رسید و در آن تیم هم جایگاه مناسبی به دست آورد. نکته قابل توجه در مورد حردانی این است که در هر دو تیم، از فرصت مصدومیت سایر نفرات نهایت استفاده را برد. قصه استقلال را که می‌دانید؛ کوین یامگا، بال راست توانمند این تیم در حادثه‌ای دلخراش دچار مصدومیت از ناحیه چشم شد و از میانه‌های فصل دیگر نتوانست به کار ادامه بدهد.
  • عجیب بود، خیلی عجیب!

    دنیای اقتصاد: از صبح روز بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، شایعه جدایی اوسمار ویرا از جمع سرخ‌پوشان سر زبان‌ها افتاد و هر چه جلوتر رفتیم این شایعه به حقیقت نزدیک‌تر شد. بعد از یک دوره مذاکره کوتاه که خیلی هم جدی به نظر نمی‌رسید، نهایتا اوسمار جواب منفی داد و با انتشار یک پیام در صفحه شخصی‌اش از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد.
  • نزدیک به وداع

    دنیای اقتصاد: اگر کرواسی در جام‌های جهانی روسیه و قطر در کنار شایستگی از عنصر شانس هم استفاده کافی را برد، امسال در یورو ۲۰۲۴ به معنای واقعی کلمه بداقبال هم بود. آنها تنها تیم تورنمنت بودند که دو گل در دقایق تلف شده بازی‌ها دریافت کرده و در هر دو مورد هم پیروزی را با تساوی عوض کردند و تبدیل به تنها تیمی شدند که دو ضربه پنالتی در طول این تورنمنت از دست می‌دهد. اصلی‌ترین دلیل این افول که سبب شد یکی از قدرت‌های سال‌های اخیر فوتبال دنیا با تنها دو امتیاز از یورو حذف شود، پایان نسل طلایی کروات‌ها بود. ستاره تیم فعلی همچنان لوکا مودریچ است که هرچند هنوز حرکات اعجاب‌انگیزی در زمین انجام می‌دهد و امسال تبدیل به مسن‌ترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها هم شد؛ اما حقیقت اینجاست که او در آستانه ۳۹ سالگی نمی‌تواند رهبر هم‌تیمی‌هایی باشد که جوانانشان کیفیت مدنظر را ندارند و باتجربه‌هایش هم دیگر پا به سن گذاشته‌اند. مودریچ هنوز درباره ادامه کارش در تیم ملی اظهارنظر روشنی نداشته است.
  • عبور استقلال از کاپیتانش؟

    دنیای اقتصاد: درحالی که طی چند روز اخیر شایعه خرید یک دروازه‌بان جدید در باشگاه استقلال مطرح شد، روز گذشته سایت ورزش‌سه از امضای قطعی قرارداد با یک گلر اروپایی خبر داد. اتفاقی که اگر رخ دهد، وضعیت آبی‌پوشان را پیچیده‌تر از قبل خواهد کرد. برخی خبرگزاری‌ها از دلایل غیرفوتبالی برای عدم همکاری حسین حسینی با استقلال خبر دادند، اما مساله اینجاست که او هنوز یک سال دیگر با آبی‌پوشان قرارداد دارد. کنار گذاشتن کاپیتان آبی‌ها قطعا تبعات زیادی دارد که مهم‌ترین آن واکنش هواداران است. البته که باشگاه استقلال مثل چند وقت اخیر در قبال تمامی این اخبار سیاست سکوت را در پیش گرفته که همین موضوع باعث مطرح شدن ابهامات بیشتری می‌شود. از آنجا‌ که حسینی نمی‌پذیرد نفر دوم دروازه استقلال باشد و محمدرضا خالد‌آبادی هم فعلا در لیست تیم حضور دارد، تقویت این پست در تیمی که هنوز ضعف‌های زیادی دارد اتفاق عجیبی است.
  • عبدالکریم و داستان بازگشت

    دنیای اقتصاد: روز گذشته رسانه‌های قطری از توافق عبدالکریم حسن با باشگاه الوکره قطر برای پیوستن به این تیم خبر دادند. هرچند بلافاصله مدیران باشگاه پرسپولیس این خبر را تکذیب و اعلام کردند که مدافع قطری با این تیم قرارداد دارد. با این حال این‌بار نوبت به شبکه الکاس بود که بر این انتقال تاکید کند. پیگیری‌ها از این رسانه قطری نشان می‌دهد عبدالکریم پس از یک نیم فصل دوری از قطر، بار دیگر به کشورش باز می‌گردد، چراکه دوران محرومیتش هم به اتمام رسیده و خودش هم با باشگاه الوکره پیش قرارداد امضا کرده است. حالا می‌ماند واکنش نهایی باشگاه پرسپولیس در خصوص این خبر و البته اینکه آنها قصد دارند این بازیکن مهم را به تیمشان بازگردانند یا با جدایی‌اش کنار خواهند آمد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر