شماره روزنامه ۶۰۴۱
|

  • کاش دروغ باشد!

    دنیای اقتصاد: در شرایطی که تیم ملی ایران تا شهریورماه برنامه خاصی ندارد و قاعدتا باید این روزها را در آرامش و بی‌خبری پشت سر بگذارد، بخشی از مصاحبه اخیر مهدی طارمی در برنامه فوتبال برتر باعث ایجاد حواشی زیادی برای این تیم شده و از جمله گزارش‌هایی به انتشار رسیده که به معنای واقعی کلمه قابل باور نیست. امیدواریم این اخبار صحت نداشته باشد یا دست‌کم در این حد که رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند نباشد، وگرنه اوضاع واقعا خراب است.
  • بازگشت به ۲۲ سال قبل

    دنياي اقتصاد: با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، قرار است بازی‌های ابتدایی استقلال و پرسپولیس در فصل پیش‌رو به جای ورزشگاه آزادی در ورزشگاه تختی برگزار شود. هرچند با توجه به خوش قولی که از آقایان سراغ داریم، احتمالا باید به مدت زمانی بیش از آنچه که اشاره شده، عادت کنیم! آخرین بار در هجدهمین دوره لیگ ورزشگاه تختی میزبان بازی‌های لیگ برتر بود. پس از آن به دلیل اینکه این مجموعه از پاس کردن بسیاری از استانداردهای برگزاری بازی ناتوان بود، پروژه بازسازی آن شروع شد. هرچند روز گذشته از ورژن آپدیت شده این استادیوم در حضور مدیرکل ورزش استان تهران و رئیس فدراسیون رونمایی شد.
  • یورو؛ تورنمنت دیرهنگام!

    دنیای اقتصاد: یکی از جذابیت‌های دنیای فوتبال، گل‌های ثانیه پایانی است که در مسابقات به ثمر می‌رسد. هرچند چنین اتفاقی اگر برای تیم تحت طرفداری شما رخ بدهد، بسیار غم‌انگیز خواهد بود، اما عکس این موضوع هم می‌تواند باعث شادمانی بی‌حد و حصری شود. از زمانی که فیفا تصمیم گرفت وقت‌های تلف شده به وسیله VAR محاسبه و به زمان قانونی بازی‌ها اضافه شود، در جام‌جهانی غالبا شاهد بودیم که اوقات اضافی به سمت دو رقمی شدن می‌روند.
  • چطوری تو شش تا خوردی؟

    دنیای اقتصاد: با یک تساوی بدون گل برابر اسلوونی، تیم ملی انگلیس به عنوان ملال‌آورترین مدعی قهرمانی این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا با پنج امتیاز به دور بعد صعود کرد، در حالی که شاگردان گرت ساوت‌گیت در کل مسابقات تنها موفق شدند ۲ گل بزنند. آنها با دانمارک یک-یک مساوی کردند و تنها پیروزی‌شان را هم با یک گل برابر صربستان به دست آوردند. وجه مشترک همه این بازی‌ها هم نمایش سرد و کسالت‌بار سه‌شیرها بود؛ آن‌قدر بد که ساوت‌گیت آماج انبوه حملات قرار گرفته و خیلی‌ها از او می‌پرسند چطور توانسته با مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان جهان تا این اندازه ضعیف عمل کند؟
  • این‌طوری از فرصت استفاده کن!

    دنیای اقتصاد: صالح حردانی را باید یکی از برندگان فوتبال ایران در ماه‌های گذشته دانست. ستاره سمت راست استقلال نه تنها موقعیتش در این تیم را تثبیت کرد، بلکه بعد از جام ملت‌های آسیا به پیراهن تیم ملی هم رسید و در آن تیم هم جایگاه مناسبی به دست آورد. نکته قابل توجه در مورد حردانی این است که در هر دو تیم، از فرصت مصدومیت سایر نفرات نهایت استفاده را برد. قصه استقلال را که می‌دانید؛ کوین یامگا، بال راست توانمند این تیم در حادثه‌ای دلخراش دچار مصدومیت از ناحیه چشم شد و از میانه‌های فصل دیگر نتوانست به کار ادامه بدهد.
  • عجیب بود، خیلی عجیب!

    دنیای اقتصاد: از صبح روز بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، شایعه جدایی اوسمار ویرا از جمع سرخ‌پوشان سر زبان‌ها افتاد و هر چه جلوتر رفتیم این شایعه به حقیقت نزدیک‌تر شد. بعد از یک دوره مذاکره کوتاه که خیلی هم جدی به نظر نمی‌رسید، نهایتا اوسمار جواب منفی داد و با انتشار یک پیام در صفحه شخصی‌اش از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد.
  • نزدیک به وداع

    دنیای اقتصاد: اگر کرواسی در جام‌های جهانی روسیه و قطر در کنار شایستگی از عنصر شانس هم استفاده کافی را برد، امسال در یورو ۲۰۲۴ به معنای واقعی کلمه بداقبال هم بود. آنها تنها تیم تورنمنت بودند که دو گل در دقایق تلف شده بازی‌ها دریافت کرده و در هر دو مورد هم پیروزی را با تساوی عوض کردند و تبدیل به تنها تیمی شدند که دو ضربه پنالتی در طول این تورنمنت از دست می‌دهد. اصلی‌ترین دلیل این افول که سبب شد یکی از قدرت‌های سال‌های اخیر فوتبال دنیا با تنها دو امتیاز از یورو حذف شود، پایان نسل طلایی کروات‌ها بود. ستاره تیم فعلی همچنان لوکا مودریچ است که هرچند هنوز حرکات اعجاب‌انگیزی در زمین انجام می‌دهد و امسال تبدیل به مسن‌ترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها هم شد؛ اما حقیقت اینجاست که او در آستانه ۳۹ سالگی نمی‌تواند رهبر هم‌تیمی‌هایی باشد که جوانانشان کیفیت مدنظر را ندارند و باتجربه‌هایش هم دیگر پا به سن گذاشته‌اند. مودریچ هنوز درباره ادامه کارش در تیم ملی اظهارنظر روشنی نداشته است.
  • عبور استقلال از کاپیتانش؟

    دنیای اقتصاد: درحالی که طی چند روز اخیر شایعه خرید یک دروازه‌بان جدید در باشگاه استقلال مطرح شد، روز گذشته سایت ورزش‌سه از امضای قطعی قرارداد با یک گلر اروپایی خبر داد. اتفاقی که اگر رخ دهد، وضعیت آبی‌پوشان را پیچیده‌تر از قبل خواهد کرد. برخی خبرگزاری‌ها از دلایل غیرفوتبالی برای عدم همکاری حسین حسینی با استقلال خبر دادند، اما مساله اینجاست که او هنوز یک سال دیگر با آبی‌پوشان قرارداد دارد. کنار گذاشتن کاپیتان آبی‌ها قطعا تبعات زیادی دارد که مهم‌ترین آن واکنش هواداران است. البته که باشگاه استقلال مثل چند وقت اخیر در قبال تمامی این اخبار سیاست سکوت را در پیش گرفته که همین موضوع باعث مطرح شدن ابهامات بیشتری می‌شود. از آنجا‌ که حسینی نمی‌پذیرد نفر دوم دروازه استقلال باشد و محمدرضا خالد‌آبادی هم فعلا در لیست تیم حضور دارد، تقویت این پست در تیمی که هنوز ضعف‌های زیادی دارد اتفاق عجیبی است.
  • عبدالکریم و داستان بازگشت

    دنیای اقتصاد: روز گذشته رسانه‌های قطری از توافق عبدالکریم حسن با باشگاه الوکره قطر برای پیوستن به این تیم خبر دادند. هرچند بلافاصله مدیران باشگاه پرسپولیس این خبر را تکذیب و اعلام کردند که مدافع قطری با این تیم قرارداد دارد. با این حال این‌بار نوبت به شبکه الکاس بود که بر این انتقال تاکید کند. پیگیری‌ها از این رسانه قطری نشان می‌دهد عبدالکریم پس از یک نیم فصل دوری از قطر، بار دیگر به کشورش باز می‌گردد، چراکه دوران محرومیتش هم به اتمام رسیده و خودش هم با باشگاه الوکره پیش قرارداد امضا کرده است. حالا می‌ماند واکنش نهایی باشگاه پرسپولیس در خصوص این خبر و البته اینکه آنها قصد دارند این بازیکن مهم را به تیمشان بازگردانند یا با جدایی‌اش کنار خواهند آمد.
  • شهاب دوباره درخشید

    دنیای اقتصاد: شهاب زاهدی بار دیگر در جی‌لیگ گلزنی کرد تا آویسپا برد ارزشمندی را کسب کند. در ادامه هفته بیستم جی‌لیگ ژاپن، آویسپا فوکوئوکا توانست در خانه با نتیجه ۲بریک یوکوهاما مارینوس را شکست دهد. شهاب زاهدی مهاجم ایرانی، در نیمه نخست برای تیمش گلزنی کرد و در دقیقه ۵۸ جای خودش را به ولینگتون برزیلی داد. آویسپا با کسب برد در این دیدار به رده هفتم جدول رده‌بندی راه یافت. مهاجم سابق پرسپولیس که آخرین گل خود در جی لیگ ژاپن را در هفته یازدهم مقابل گامبا اوساکا با شوت استثنایی از فاصله ۷۰ متری به ثمر رسانده بود، پس از ۵۴ روز دوباره توانست در این مسابقات گلزنی کند و هفتمین گل فصل خود در رقابت‌های جی لیگ را وارد دروازه رقبا کند.
  • قضاوت عجولانه ممـنوع!

    دنياي اقتصاد: حاصل چند روز بازی اسم و فامیل با مربیان نامدار دنیای فوتبال، شد انتخاب خوان کارلوس گاریدو به عنوان نفر نخست نیمکت پرسپولیس. اتفاقی که شاید هواداران کمی نسبت به آن جبهه گرفتند، اما بررسی اوضاع سرمربی اسپانیایی نشان می‌دهد علاوه بر نکات منفی، این انتصاب می‌تواند حامل نقاط مثبتی هم باشد.
  • گلر خارجی، چرا؟

    دنياي اقتصاد: اگر قرار باشد مهم‌ترین نقاط قوت استقلال در فصل گذشته را مرور کنیم، احتمالا همه موافق خواهند بود که یکی از آنها عملکرد حسین حسینی درون دروازه بوده؛ گلری که شاید بهترین فصل فنی‌اش را پشت سر گذاشت و با ۱۸ کلین‌شیت دستکش طلایی را از آن خود کرد و برترین دروازه‌بان لیگ برتر لقب گرفت. به شکلی شگفت‌انگیز اما این روزها خبر می‌دهند باشگاه استقلال برای فصل جدید به دنبال استخدام یک دروازه‌بان خارجی است؛ گلری که بعضی خبرگزاری‌ها حتی ملیت او را هم تعیین کرده‌اند و می‌گویند اهل کرواسی است و مذاکره با او جدی شده! این ماجرا از هر جهت عجیب است. روشن نیست چرا استقلال باید یکی از سهمیه‌های خارجی‌اش را بسوزاند و کلی هم هزینه دلاری انجام بدهد تا برای بهترین بازیکن فصل قبلش رقیب بتراشد. اگر هم گلر خارجی برای نیمکت‌نشینی می‌آید که این تازه بدتر هم هست. برخی هم در این میان، اقدام باشگاه استقلال را به همان جنجال کذایی در آغوش گرفته شدن جیمی‌جامپ زن از سوی حسینی ربط می‌دهند که اگر واقعا همین‌طور باشد، فقط می‌توان تاسف خورد!
  • جنجال استوری پاک شده

    دنياي اقتصاد: جنجال‌های علیرضا بیرانوند همچنان ادامه دارد و حتی انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس هم نتوانسته انبوه حواشی و جنجال‌های آقای دروازه‌بان را تحت‌الشعاع قرار بدهد. می‌دانید که بعد از فسخ قرارداد یکطرفه بیرو با پرسپولیس، فضای مجازی یکباره علیه او شورید، هشتگ اخراجش از پرسپولیس تبدیل به ترند شد و چنان فضای سنگین و غیرمنتظره‌ای به وجود آمد که باشگاه به سرعت شروع کرد به مذاکره با سایر دروازه‌بان‌ها؛ نشانه‌ای از پایان کار قطعی بیرانوند در پرسپولیس. تحمل این شرایط اما ظاهرا برای بیرانوند بسیار دشوار بوده است؛ تا جایی که او اخیرا اقدام به انتشار یک استوری جنجالی کرد. این استوری، ویدئویی از مصاحبه قدیمی او است که در آن خطاب به هواداران پرسپولیس می‌گوید: «قبل از آمدن من ۱۰ سال در حسرت قهرمانی بودید.»
  • پرونده گروهی بسته می‌شود

    دنياي اقتصاد: درحالی تب حساسیت در یورو ۲۰۲۴ بالا گرفته که امشب با برگزاری ۴ مسابقه در دو گروه E و F دور مقدماتی به پایان می‌رسد. بازی‌های جالب‌ترین گروه این رقابت‌ها از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می‌شود؛ جایی که اسلواکی به مصاف رومانی می‌رود و اوکراین هم مقابل بلژیک صف‌آرایی می‌کند. هر ۴ تیم فوق، ۳ امتیازی هستند و در احتمالی جالب همگی شانس صعود دارند. هرچند اولویت با بازی‌های رودررو است و سپس کار به تفاضل گل کشیده می‌شود که اوضاع رومانی و بلژیک بهتر است. از ساعت ۲۲:۳۰ هم که جمهوری چک یک امتیازی و ترکیه سه امتیازی به مصاف یکدیگر می‌روند و پرتغال که صدرنشینی‌اش قطعی شده باید مقابل گرجستان بایستد. شاید این مسابقه فرصت خوبی باشد تا پای کریستیانو رونالدو به گلزنی باز شود، اما فراموش نکنید گرجستان هم با تک امتیاز همچنان شانس صعود دارد و این یعنی بازی آسانی برای سلسائو اروپا در پیش نخواهد بود.
  • نکونام منفی ۱۸ میلیارد!

    دنیای اقتصاد: روز گذشته خبرگزاری تسنیم گزارش داد که جواد نکونام به دلیل ترک اردوی فولاد خوزستان در شب بازی آسیایی برابر الهلال در اسفند ۱۴۰۱ که در ادامه به فسخ قرارداد با این باشگاه منجر شد، به پرداخت غرامت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محکوم شده است. این درحالی است که پس از پایان لیگ هم کمیته انضباطی سرمربی استقلال را برای مصاحبه جنجالی‌اش پس از بازی با نساجی با حکم ۵ میلیارد تومانی نقره داغ کرده بود. همه اینها به کنار؛ در طول فصل هم به دفعات خبر کسر قرارداد نکو با آبی‌پوشان برای رعایت سقف بودجه منتشر می‌شد تا جایی که خبرورزشی پنجم آبان ماه نوشت که او در مجموع ۱۰ میلیارد تومان به استقلال تخفیف داده است. همه این موارد یعنی نکونام در شرایطی که فصل جدید هنوز شروع نشده، بیش از ۱۸ میلیارد تومان یا جریمه شده یا از دستمزد فصل قبلش کم شده است!

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر