راهنمای خرید مبلمان اداری برای فضای اداری

مبلمان اداری روی روحیه کارمندان تاثیر مستقیم دارند و در صورت ارگونومیک‌بودن در حین کار کمترین میزان خستگی را برای آنها به‌وجود می‌آورند. این مبل‌ها با طرح و رنگ خود، هارمونی خاصی در محیط اداره نیز به‌وجود می‌آورند.

تنوع بالای انواع مبلمان، نکته‌های مهمی که نباید در خریدشان از قلم بیندازید و طرح و رنگ‌های مختلف این وسایل باعث می‌شود در خرید کمی تردید کنید. در این زمان شما نیاز به راهنمای خرید مبلمان اداری برای فضای اداری دارید؛ این راهنما می‌تواند یک مقاله آموزشی یا یک طراح حرفه‌ای دکوراسیون باشد.

آشنایی با انواع مبلمان اداری

اولین قدم برای خرید مبلمان اداری، آشنایی با انواع طرح‌ها و مدل‌های این وسایل است. برای اینکه دکوراسیون محیط اداره‌تان را به‌شیوه‌ای خاص و متفاوت طراحی کنید، باید با انواع سبک‌های مبل‌های اداری آشنا باشید. در ادامه لیستی از انواع مبلمان را می‌آوریم و در مورد آنها توضیح می‌دهیم:

مبل چسترفیلد (Chesterfield)

انواع مبل چستر فیلد اغلب از جنس چرم و پارچه هستند. نمونه‌های چرمی این وسایل به محیط‌های اداری جلوه‌ای خاص و متفاوت می‌بخشند. در طراحی این مبلمان دکمه‌های زیاد استفاده شده است.

مبل قطعه ای (Sectional)

انواع مبل L یا U شکل جزو مبلمان قطعه‌ای هستند که به‌صورت چندتکه تولید می‌شوند و امکان طراحی آنها به‌شیوه‌های مختلف وجود دارد. این مبل‌ها برای اتاق‌های کنفرانس یا اتاق‌های طوفان‌فکری در محیط‌های اداری به‌کار می‌آیند.

مبل شزلون (Chaise longue)

مبل شزلون شامل ۳ سبک مختلف راحتی، کلاسیک و استیل است که جذابیت خاصی به محیط اداره‌تان می‌بخشد. البته در استفاده از این مبل‌ها محدود هستید، چون بیشتر برای محیط خانه به‌کار می‌آیند.

در واقع اگر محیط اداره‌تان صمیمی و دوستانه است و نیازی به استفاده از دکوری‌ها و عناصر تزئینی رسمی در آنجا نیست، می‌توانید از انواع مبل شزلون در آنجا استفاده کنید.

مبل کبریل (Cabriole)

پایه‌های خمیده رو به بیرون مشخصه اصلی انواع مبل کبریل است.

اگر فضای اداره‌تان را به سبک کلاسیک و اشرافی طراحی کرده‌اید، مبلمان کبریل بهترین گزینه برای خرید است. این وسایل بیشتر برای دفاتر کار وکلا و ... به‌کار می‌آیند.

مبل تکیه گاه شتری (CamelBack)

این مبل‌ها تکیه‌گاهی شبیه به کوهان شتر دارند، به‌همین دلیل به‌آنها CamelBack می‌گویند. تکیه‌گاه سه‌قوز این مبل‌ها ظاهری جذاب و خاص به‌محیط اداره‌تان می‌بخشند.

مبل تاکسیدو (Tuxedo)

مبل تاکسیدو (Tuxedo)

دسته و تکیه‌گاه مبل‌های تاکسیدو ارتفاع یکسانی دارند. هیچ پیچیدگی و انحنایی نیز در این مبلمان نیست و شبیه به خطوط هندسی طراحی و تولید می‌شوند. انواع مبل تاکسیدو با روکش پارچه دکوراسیون محیط اداره‌تان را زیباتر می‌کنند.

مبل میان سده (Mid Centry)

انواع مبل مستطیلی‌شکل میان‌سده با پشتی‌های کوک‌خورده و خط‌های صاف، جزو محبوبترین انواع مبل‌های اداری هستند.

مبل دسته غلطکی انگلیسی (English arm roll)

مبلمان دسته غلطکی انگلیسی دسته‌هایی گرد دارند و با تشکچه‌های نرم حین استفاده بیشترین میزان راحتی را برایتان به ارمغان می‌اورند.

مبل بریج واتر (bridgewater)

دسته‌های مبلمان بریج‌واتر نسبت به تکیه‌گاه‌شان ارتفاع کمتری دارند. این مبل‌ها به‌دلیل سبک ساده و سنتی‌شان معروف هستند.

نکته های مهم در خرید مبلمان اداری

طراح‌های حرفه‌ای نکته‌هایی را که در ادامه می‌گوییم، جزو اصلی‌ترین مولفه‌ها در خرید مبلمان می‌دانند:

·فضای اداره

قبل از خرید مبل باید حتما فضای اداره‌تان را بررسی کنید. متراژ فضای اداره‌تان چقدر است؟ چه تعداد مبل برای آنجا مناسب است؟ شما باید مبلمانی به تعداد مناسب برای محیط کارتان بخرید تا فضا خیلی خلوت یا شلوغ جلوه نکند.

نکته های مهم در خرید مبلمان اداری

·بررسی میزان بودجه

یکی از نکته‌های مهم در خرید مبلمان اداری توجه به میزان بودجه است. تولیدی‌های مبل محصول‌های متنوعی را با قیمت‌های مختلف تولید می‌کنند. قیمت مبل‌ها معمولا از 10 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 100 میلیون تومان و حتی بیشتر ادامه دارد. بنابراین باید خریدتان را بر اساس میزان بودجه‌تان انجام دهید.

·ارگونومیک بودن مبل ها

بیشتر از هر عاملی ارگونومیک‌بودن مبل‌ها اهمیت دارد. اگر مبلمانی بخرید که ظاهر بسیار شیک و خاصی دارند، اما ارگونومیک نیستند، در مدتی کوتاه مجبور به تعویض آنها می‌شوید.

مبل‌های ارگونومیک در طول کار باعث راحتی‌تان می‌شوند؛ این وسایل کاملا متناسب با حالت بدنی افراد طراحی شده‌اند، به‌همین‌دلیل به هیچ‌کدام از قسمت‌های بدن مثل کمر، ستون فقرات و ... فشار وارد نمی‌کنند.

مبل‌های غیرارگونومیک بعد از مدتی استفاده دردهای بدنی مختلفی به‌همراه می‌آورند و حین استفاده به‌کمر، ستون فقرات، ماهیچه‌های پا و ... فشار زیادی وارد می‌کنند.

·کیفیت پارچه ها

به کیفیت پارچه‌های به‌کاررفته در مبل‌ها دقت کنید. مثلا برخی پارچه‌ها بعد از مدتی استفاده دچار پوسیدگی می‌شوند و روی ظاهر مبل تاثیر منفی می‌گذارند. برخی پارچه‌ها نیز مسبب ایجاد تعریق زیاد در بدن بعد از کمی استفاده هستند.

پیشنهاد می‌دهیم قبل از خرید در مورد ویژگی‌های پارچه استفاده‌شده در مبل از کارشناس فروش سوال‌هایی بپرسید.

·مقاومت مبل ها

جنس چوب به‌کاررفته، کیفیت متریال استفاده شده و ... همگی جزو مولفه‌های مهم در تعیین کیفیت مبلمان هستند. شما باید مبل‌هایی بخرید که از همه لحاظ بالاترین مقاومت را دارند و در طول مدت استفاده دچار آسیب نمی‌شوند.

·سبک و ظاهر مبل

در خرید مبلمان اداری باید به سبک و ظاهر مبل‌ها توجه کنید. ظاهر این وسایل نباید خیلی ساده یا پرزرق‌وبرق باشد؛ هر چه مبل‌ها ظاهر ساده‌تری داشته باشند، برای محیط‌های اداری مناسبتر هستند.

از رنگ‌های جیغ نیز برای مبلمان اداری استفاده نکنید. طیف رنگ‌های خنثی گزینه‌ای مناسب برای این نوع مبلمان هستند و ظاهری خاص و متفاوت به آنها می‌بخشند.

·تمیزکاری مبلمان

مبل‌هایی بخرید که در آینده مشکلی بابت تمیزکاری برایتان به‌وجود نمی‌آورد. جنس پارچه به‌کاررفته در مبل در آینده سختی یا راحتی تمیزکاری آن را تعیین می‌کند. برخی پارچه‌ها لکه‌پذیر نیستند و تا طولانی‌مدت هیچ آلودگی را به خود نمی‌گیرند. بر خلاف آنها، برخی پارچه‌ها به سرعت لک می‌شوند. بنابراین شما باید به‌سراغ مبلمانی بروید که پارچه‌های مقاوم در برابر لک و کثیفی دارند.

محیط اداره پررفت‌وآمد است؛ در طول روز بارها از مبلمان و صندلی اداری نیز استفاده می‌شود. همه این‌ها دلایلی برای زود کثیف‌شدن این وسایل هستند. بنابراین همین ابتدا به فکر میزان لکه‌پذیری و نحوه تمیزکاری مبل‌ها باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

·ست بودن مبلمان با دکوراسیون

شما باید مبل‌هایی بخرید که با دکوراسیون محیط اداره‌تان ست هستند. در واقع مبل‌ها باید یک هارمونی جذاب و منحصربه‌فرد در محیط اداره به‌وجود بیاورند.

بین طرح و رنگ مبل‌ها با پرده‌ها، کفپوش‌ها، کاغذدیواری‌ها، فرش‌ها، دکوری‌ها و ... هماهنگی به‌وجود بیاورید. این کار باعث افزایش جذابیت دکوراسیون محیط اداره‌تان می‌شود.

سبک طراحی مبل‌ها نیز باید با سایر وسایل هماهنگ باشد؛ مثلا اگر از میز اداری استفاده کرده‌اید، طراحی و سبک مبل‌ها نیز باید مدرن باشد.

سبک طراحی مبل‌ها

·نظرسنجی از کارمندان

در خرید مبلمان اداری باید حتما نظر کارمندانتان را بپرسید. به‌هرحال آنها بخش زیادی از روز را باید از این مبل‌ها استفاده کنند، بنابراین در انتخاب طرح و مدل سلیقه و علایقشان مهم است.

شما حتی می‌توانید برای محیط کاری کارمندان که به‌واسطه دیوارهای بتنی یا انواع پارتیشن اداری جداسازی شده‌اند، مبلمان مختلفی تهیه کنید تا آنها حین کار کاملا راحت باشند.

·گارانتی و ضمانت نامه

از فروشگاه‌هایی اقدام به خرید مبلمان اداری کنید که برای این وسایل گارانتی و ضمانت‌نامه در نظر می‌گیرند. مبل‌ها جزو گران‌قیمت‌ترین وسایل هستند، بنابراین در خریدشان نیاز به ضمانت فروشنده دارید.

فروشگاه‌های معتبر با ضمانت‌نامه چندماهه خیال مشتری‌ها را از بابت کیفیت و کارایی مبل‌ها راحت می‌کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.