شماره روزنامه ۶۰۴۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۹ دنیای اقتصاد

اخبار مسکن و عمران - روزنامه شماره ۶۰۱۹

  • پیام دو قیمت مسکن

    دنیای اقتصاد: «قیمت پیشنهادی» مسکن در اردیبهشت امسال ۲درصد افت کرد؛ اما «قیمت قطعی» براساس آماری که در اختیار «دنیای‌اقتصاد» قرار گرفت، ۳.۸ درصد افزایش یافت. جهت متفاوت رشد ماهانه این دو قیمت دو علت دارد؛ «نبود انتظارات تورمی» و «ریزش سنگین بازدهی در بازارهای رقیب».
  • فقط ۱۰ هزار خانه خالی

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران آمار ارائه‌شده در خصوص تعداد خانه‌‌‌های خالی شهر تهران را که از سوی مرکز آمار منتشر شده غیرقابل استناد اعلام کرد. به گزارش «ایسنا»، حمیدرضا صارمی دیروز در نشستی که با موضوع «خانه‌‌‌های خالی شهر تهران» برگزار شد، اعلام کرد: همه ابزارهای موجود برای شناسایی خانه‌‌‌های خالی در سال گذشته را به کار گرفتیم و تعداد خانه‌‌‌های خالی شناسایی‌شده به ۱۰ هزار واحد نیز نرسید.
  • خرج ۳۰۰میلیون تومانی هر مسکن مهر

    وزیر راه و شهرسازی هزینه تکمیل هر واحد مسکن مهر باقی‌مانده را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲۴۰‌هزار واحد مسکن مهر نیمه‌‌‌تمام به دولت به ارث رسید، تکمیل واحدهای فوق را به دلیل نداشتن آورده متقاضیان کاری دشوار برشمرد و افزود: تکمیل هر واحد باقی‌مانده مسکن مهر به طور میانگین به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز داشت که منابع آن تامین و بخشی از واحدهای باقی‌مانده با این منابع تکمیل شد. به گفته وی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، از ۲۴۰‌هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر، ۱۳۷‌هزار واحد مسکونی با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۵ همت، از منابع وزارت راه و شهرسازی تکمیل شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر