شماره روزنامه ۶۱۲۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۷ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۱۲۷

  • انکار یک پیام شفاف

    دنیای اقتصاد: انتشار نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران «ایسپا» درباره اوقات فراغت دانشجویان، میزان استفاده آنها از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، منابع پیگیری اخبار و موارد دیگر به مذاق مدیران صداوسیما خوش نیامده و آنها در روزهای اخیر مدام در حال پاسخ‌دادن هستند.
  • نمایش آثار هنرمندان تاثیرگذار در «باگالری»

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه گروهی «دو در یک» با آثاری از هنرمندان شاخص جمعه، ۲۷ مهر در «باگالری» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر بعد از انقلاب که هر یک در زمینه‌ نقاشی و مجسمه‌سازی تاثیرگذار بوده‌اند، در معرض دید قرار می‌گیرد.
  • نمایش فیلم ترمیم‌شده «لیلا» در خانه سینما

    دنیای اقتصاد: هم‌زمان با نخستین سالگرد درگذشت داریوش مهرجویی، امروز چهارشنبه فیلم ترمیم‌شده «لیلا» در خانه سینما به نمایش در‌می‌آید. داستان این فیلم درباره دو جوان به نام‌های لیلا و رضاست که در یک مراسم شله‌زرد‌پزان همدیگر را می‌بینند و چندی بعد با هم ازدواج می‌کنند. آن دو پس از مدتی زندگی متوجه می‌شوند که لیلا نمی‌تواند فرزندی به دنیا بیاورد. آنها درمان‌های متعدد و آزمایش‌های گوناگونی را دنبال می‌کنند. اما همه بدون نتیجه می‌ماند...
  • انتقاد حسین کیانی از حضور رَپرها بر صحنه تئاتر

    دنیای اقتصاد: حسین کیانی، نویسنده و کارگردان، می‌گوید تئاتر کار کردن بسیار سخت شده و هرکس قدمی در این عرصه بردارد غنیمت است. نویسنده و کارگردان سرشناس تئاتر در آیین شب چراغ نمایش «هاگیرواگیر» به کارگردانی مریم باقری که اکنون در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته، گفت: متاسفانه فرهنگ تئاتر دیدن با انواع رسانه‌ها به فروپاشی رسیده است.
  • داستان «خانواده پواسونار» در بازار کتاب

    دنیای اقتصاد: رمان «خانواده پواسونار» نوشته ژان دوتور با ترجمه محمود گودرزی منتشر شد. قصه «خانواده پواسونار» از میانه جنگ جهانی دوم و زمان کمبود مواد غذایی و جیره‌بندی شروع می‌شود.
  • انصراف اعتراض‌آمیز سازندگان «رکسانا» از اکران فیلم

    مهر: دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «رکسانا» اعلام کرده‌اند به دلیل ممیزی و اصلاحات زیاد این فیلم اکران نمی‌شود. در بیانیه روابط‌عمومی این فیلم آمده است: «اکران فیلم سینمایی «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی به دلیل ممیزی و اصلاحات بالا امکان‌پذیر نیست.
  • بزرگداشت هادی خانیکی در ارسباران

    دنیای اقتصاد: آیین تجلیل و بزرگداشت هادی خانیکی، عصر جمعه ۲۷مهر به همت کانون ادبی زمستان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. هادی خانیکی از اعضای هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و از استادان دانشگاه تهران است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به ریاست پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، هیات منصفه مطبوعات، شورای مرکزی جهاد دانشگاهی و مدیریت موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اشاره کرد. این نشست به پاس یک عمر فعالیت مستمر و اثربخش خانیکی در حوزه ارتباطات و رسانه برپا خواهد شد و برخی از شاعران، ترانه‌سرایان و هنرمندان عرصه موسیقی نیز در آن حضور می‌یابند. علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم که حضور در آن برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند ساعت ۱۵ به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.
  • یاد بود علیرضا طبایی در خانه هنرمندان

    دنیای اقتصاد: هم‌زمان با چهلمین روز درگذشت علیرضا طبایی، بزرگداشت این شاعر یکشنبه ۲۹ مهر در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
  • اجرای آثار بزرگان موسیقی کلاسیک در تالار رودکی

    دنیای اقتصاد: ارکستر« آوه» به رهبری علی بهرامی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و ۳۰مهر با اجرای آثاری از موسیقی کلاسیک جهان در تالار رودکی روی صحنه می‌رود. در این کنسرت با همراهی فرمهر بیگلو به عنوان کنسرت مایستر و پیمان بهمنی به عنوان مدیر هنری، قطعاتی از موتزارت، بلیکسای، چایکوفسکی، کالینیکو و جِنکیز برای مخاطبان اجرا خواهد کرد. ماهان شیشه‌چی، مهدی عزیزنیا، آوا جلال‌پور، میلاد طاهرخانی، زهرا اخوان، مهران آرین‌آسا، آرش حامد، نیکا کاراهان، گلپونه سجادی، بیتا سید، اسماعیل محمدی، آرین سلماسی، پدرام علیزاده، رادمهر فلاح، رامتین شیسیان، مهرداد اله‌داد، مریم حیدر، ذبیح‌الله روستازاده و کوروش ملکی نوازندگان این ارکستر هستند. علاقه‌مندان برای تماشای کنسرت گروه «آوه» می‌توانند ساعت ۲۰ به تالار رودکی مراجعه کنند.
  • درگذشت خنیاگر خراسان شمالی در ۸۱ سالگی

    دنیای اقتصاد: استاد فرامرز رستمی، خنیاگر و خواننده موسیقی نواحی، در ۸۱سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت. موسیقی در خانواده استاد فرامرز رستمی میراثی نبود، اما او به‌واسطه علاقه‌ای که به موسیقی داشت در این وادی قدم گذاشت؛ به‌خوبی حضور بخشی‌ها را درک و از محضر حسن بخشی، علی بابا رستمی، سلطان رضا بخشی (ولی‌نژاد) بهره برد و شاگردان بزرگی همچون مظفر حمیدی و علی‌محمد شریف تربیت کرد. استاد فرامرز رستمی که زاده خراسان شمالی بود، نخستین فردی محسوب می‌شد که بخشی‌ها را گرد هم جمع می‌کرد و نه‌تنها به آنها شعر، بلکه محتوا و بن‌مایه موسیقی را آموزش می‌داد. پیکر این هنرمند بجنوردی که سال گذشته در شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در بخش «ترانه‌خوانی» موفق به دریافت نشان درجه‌یک هنری شده بود، صبح امروز چهارشنبه از خانه هنری‌اش، تالار گلشن تشییع خواهد شد.
  • بازی آنتونی هاپکینز در «برادران مازراتی»

    دنیای اقتصاد: آنتونی هاپکینز، هنرپیشه مشهور، در «برادران مازراتی» به کارگردانی بابی مورسکو بازی می‌کند. این بازیگر ۸۷ساله برنده اسکار در این فیلم در نقش یک سرمایه‌دار ایتالیایی ظاهر می‌شود که قرار است برای پروژه برادران مازراتی، سازندگان اتومبیل معروف، سرمایه‌گذاری ‌کند. آندرآ یرولینو، تهیه‌کننده این فیلم، پیش‌تر فیلم زندگینامه‌ای «لامبورگینی: مردی ورای افسانه» را به کارگردانی بابی مورسکو تهیه کرده بود و یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «فراری» ساخته مایکل مان با بازی آدام درایور و پنه لوپه کروز هم بود.
  • برپایی مسترکلاس پارسا پیروزفر و بیلگه جیلان

    دنیای اقتصاد: اولین دوره‌ مسترکلاس «شکوه سینما» روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و ۳۰ مهرماه در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود. در این دوره نوری بیلگه جیلان کارگردان شهیر سینمای ترکیه و جهان و برنده نخل طلای کن، پرویز شهبازی نویسنده و کارگردان صاحب‌نام ایرانی، سِلیم اِوجی کارگردان سینمای مستقل ترکیه و پارسا پیروزفر بازیگر مشهور سینمای ایران به عنوان مدرس حضور دارند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر