شماره روزنامه ۶۱۱۹
|

  • یک یادبود خانوادگی برای آتیلا

    دنیای اقتصاد: یک سال پس از مرگ ناباورانه آتیلا پسیانی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون و تئاتریست شناخته‌شده، خانواده‌اش همزمان با اجرای نمایش «جزیره لؤلؤ» به کارگردانی ستاره پسیانی، یادبود کوچکی برایش برگزار کردند تا نخستین سالمرگ او هم در صحنه تئاتر رقم بخورد، در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر؛ چنان که زندگی‌ حرفه‌ای‌اش، در صحنه‌ها و سالن‌های تئاتر گذشت. این نمایش پیش از درگذشت آتیلا پسیانی و به کارگردانی او به مدت دو هفته تمرین شده بود اما به دلیل وخامت حال او ادامه پیدا نکرد و ناتمام ماند.
  • جنجال «کار‌آموز» در انتخابات آمریکا

    دنیای اقتصاد: شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس در شب مناظره نامزدهای معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا از پخش تیزر تبلیغاتی فیلم «کارآموز» ساخته علی عباسی، سینماگر ایرانی-سوئدی-دانمارکی، جلوگیری کرد و خشم توزیع‌کننده این اثر را برانگیخت. این فیلم به برهه‌ای از زندگی دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری این کشور، می‌پردازد و چندین بار تاکنون جنجال به پا کرده به طوری که کمپانی‌های مشهور حاضر به پخش آن نشدند تا در نهایت کمپانی بریارکلیف اینترتینمنت که کمپانی تقریبا گمنامی است مسوولیت پخش آن را بر عهده گرفت.
  • کنسرت گروه موغام در تالار وحدت

    دنیای اقتصاد: سومین کنسرت از پروژه «هفت شهر عشق» توسط گروه آذربایجانی «موغام» چهارشنبه ۱۸مهر در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این کنسرت که با عنوان «زابول سگاه» در ادامه کنسرت‌ اول با نام «راست پنجگاه» و کنسرت دوم با نام «شور» اجرا خواهد شد، خوانندگانی چون پدرام رنجبر، وحدت رحیمی، جعفر نوعی، مسعود بهمن‌نیا، علی رشیدی و محمد سعادتی به هنرنمایی می‌پردازند. عادله بلندی، المیرا داننده، آشقین امامی، شنلیک محمودی، آرزو مرشدی و مریم جعفرزاده نیز اعضای گروه کر را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه دو قطعه نیز با اجرای نونهالان پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان به تماشای کنسرت گروه موسیقی «موغام» می‌توانند ساعت ۲۱:۳۰ به تالار وحدت مراجعه کنند.
  • رسوایی رئیس‌جمهور آرژانتین برای تقلید از یک سریال

    دنیای اقتصاد: خاویر میلی، رئیس‌جمهور پوپولیست آرژانتین، به کپی‌برداری از سریال سیاسی «وست وینگ» در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد متهم شد. روزنامه گاردین به نقل از منابع آرژانتینی اعلام کرد که نخست‌وزیر آرژانتین «لغت به لغت» از دیالوگ‌های این سریال آمریکایی کپی‌برداری کرده است. روزنامه چپگرای پاجینای آرژانتین در گزارشی به این مساله اشاره کرد و پس از آن بخشی از سریال «وست وینگ» به همراه فیلم سخنرانی میلی در سازمان ملل در فضای مجازی منتشر شد. در قسمت ۱۵ فصل ۴ این سریال که ۲۱ سال پیش منتشر شده است، مارتین شین،‌ بازیگر مطرح آمریکایی، دیالوگ‌هایی درباره آزادی بیان و برخورد با استبداد بیان می‌کند که بخش‌هایی از آن در سخنان خاویر میلی استفاده شد. رئیس‌جمهور مسیحی آرژانتین به دلیل شباهت‌های رفتاری‌اش با رئیس‌جمهور سابق آمریکا به «ترامپ آرژانتین» مشهور شده است.
  • سیمرغ بلورین چگونه متولد شد؟

    دنیای اقتصاد: موزه سینما در ادامه انتشار سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی خود بخش‌هایی از گفت‌وگوی ابراهیم حقیقی، طراح گرافیک، عکاس و کارگردان هنری، را به مناسبت زادروز این هنرمند منتشر کرده است. حقیقی درباره طراحی سیمرغ جشنواره فیلم فجر توضیح داد: در طراحی سیمرغ جشنواره فیلم فجر تلاش کردم نشانه، خارج از ساختار روال هندسی رایج باشد. بیشترین نشانه‌های ما به دلیل تربیت بصری و آموزش دانشکده‌ها، دارای ساختارهای هندسی هستند و من به همین دلیل و به‌عمد از این شیوه فاصله گرفتم تا طرح، تداعی‌گر نگارگری ما باشد.
  • اجرای نمایش «یارا و ماموریت عروسکی»

    دنیای اقتصاد: نمایش «یارا و ماموریت عروسکی» به کارگردانی رحمت امینی و سمیراسادات طباطبایی از یکشنبه ۲۲ مهر در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.
  • دیدار با سیدعلی صالحی در مراسم رونمایی از کتاب جدیدش

    دنیای اقتصاد: نشست دیدار با سیدعلی صالحی، شاعر، پنج‌شنبه ۱۹مهر به بهانه انتشار کتاب «شادی ما را نجات خواهد داد» در فروشگاه کتاب دیدآور برپا می‌شود. سیدعلی صالحی متولد یکم فروردین ۱۳۳۴ در ایذه از شاعران مطرح و پرکار چند دهه اخیر محسوب می‌شود.
  • اکران آنلاین «خجالت نکش ۲»

    دنیای اقتصاد: فیلم کمدی «خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی از فردا سه‌شنبه ساعت ۲۰ در بخش سینما آنلاین فیلم‌نت اکران آنلاین خود را آغاز می‌کند. داستان فیلم درباره قنبر و صنم است که در ادامه قسمت قبلی با چالش‌های تازه‌ای در زندگی مشترکشان دست و پنجه نرم می‌کنند. در این فیلم عشق، شوخی و ماجراجویی‌های بی‌پایان شخصیت‌های «خجالت نکش۱» ادامه پیدا می‌کند. احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی، سعید امیرسلیمانی و مجید شهریاری از بازیگران این فیلم هستند. فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» به تهیه‌کنندگی امیر پروین‌حسینی و نویسندگی افرا جورابلو به‌تازگی اکران خود در سینماها را به پایان رسانده است.
  • سریال «با سال تماس بگیر» روی آنتن شبکه تماشا

    دنیای اقتصاد: پخش سریال «با سال تماس بگیر» از شبکه تماشا آغاز شد. این سریال درباره‌ سال گودمن، یک وکیل دادگستری است که با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی برای اداره‌کردن محل کار کوچکش در آلبوکِرکی نیومکزیکو دست و پنجه نرم می‌کند و سرانجام مسیر فساد و تباهی را در پیش می‌گیرد. «با سال تماس بگیر» تاکنون نامزد دریافت جوایز مختلف از جشنواره‌های سینمایی و تلویزیونی از جمله امی شده است. این مجموعه هر شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه تماشا پخش می‌شود و بازپخش این مجموعه در ساعات ۳:۳۰بامداد، ۱۰:۳۰ صبح و ۱۶:۳۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.
  • اکران رایگان فیلم‌تئاترهای کانون

    دنیای اقتصاد: به مناسبت هفته ملی کودک فیلم‌تئاترهای مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت رایگان نمایش داده می‌شود. نمایش‌های «روز عجیب» به کارگردانی پرستو گلستانی، «خاله مرجان و خروس» به کارگردانی مریم کاظمی، «مبارک و قالیچه پرنده» به کارگردانی حامد زحمتکش، «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری، «دختر کدوتنبل» به کارگردانی علی پاکدست، «ماهی» به کارگردانی ویدا قهرمانی و «هفت‌خوان کودکان» حسین مزینانی در این طرح نمایش داده می‌شوند. این نمایش‌ها با اقتباس از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون تولید شده است. نمایش‌های یادشده تا ۲۰ مهر در پایگاه مجازی کانون نمایش داده ‌ می‌شود.
  • راز سر‌به‌ مهر مارکز

    دنیای اقتصاد: گابریل گارسیا مارکز، چهره برجسته ادبیات جهان، در ایران طرفداران فراوانی دارد. کتاب‌های او در این سال‌ها توسط مترجمان زیادی ترجمه و روانه بازار کتاب شده و حالا نیز آخرین رمان چاپ‌شده او در دسترس کتابخوان‌ها قرار گرفته است. مارکز در ۱۷ آوریل ۲۰۱۴ در ۸۷سالگی در خانه خود در مکزیکوسیتی فوت کرد. دو سال پیش از مرگ، برادرش گفته بود او از بیماری فراموشی رنج می‌برد و دیگر نمی‌نویسد.
  • استایل متفاوت قاتل کره‌ای

    دنیای‌اقتصاد: کیم یه-جی، تیرانداز کره جنوبی که برنده مدال نقره المپیک پاریس شد و در شبکه‌های مجازی توجه کاربران زیادی را جلب کرد، حالا قرار است به عنوان بازیگر در فیلمی با نام «کراش» نقش یک قاتل را بازی کند.
  • نمایش فیلم‌تئاتر «مکبث» در خانه هنرمندان

    دنیای اقتصاد: بیست‌وهفتمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص در خانه هنرمندان، چهارشنبه ۱۸مهر به نمایش فیلم‌تئاتر «مکبث» اختصاص دارد. در خلاصه داستان این فیلم‌تئاتر به کارگردانی راب اشفورد و کنت برانا آمده است: «وقتی مکبث برای جنگ به خانه برمی‌گردد، سه زن جادوگر سر راهش قرار می‌گیرند. آنها به او می‌گویند که به‌زودی قدرتمند می‌شود؛ یعنی ابتدا، خان کادر و سپس، پادشاه اسکاتلند می‌شود. خان دانسان مکبث را به لقب خان کادر می‌نامد و مکبث می‌فهمد که جادوگران حقیقت را به او گفته‌اند...» پس از نمایش فیلم‌تئاتر «مکبث» نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری و عسل عصری‌ملکی، منتقد تئاتر، برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به دیدن تئاترهای شکسپیر می‌توانند ساعت ۱۷ به سینماتک خانه هنرمندان مراجعه کنند.
  • جایزه جهانی جشنواره «عشق» برای شبنم مقدمی

    دنیای اقتصاد: شبنم مقدمی که با فیلم «زنبور کارگر» به‌کارگردانی افشین صادقی در جشنواره بین‌‌المللی «عشق» حضور داشت، موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از این جشنواره آمریکایی از آن خود کند. جشنواره بین‌المللی فیلم «عشق» در سال ۲۰۱۵ و با هدف معرفی فیلم‌هایی در زمینه صلح و کمک به کودکان جهان راه‌اندازی شده است.
  • «آدمبچه» روی صحنه ایرانشهر

    دنیای اقتصاد: نمایش «آدمبچه» تازه‌ترین پروژه‌ گروه تئاتر «سوراخ تو دیوار» به کارگردانی جابر رمضان از امروز یکشنبه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. در معرفی این اثر نمایشی آمده است: «حرکتی بین نسل‌ها؛ بین دهه‌شصتی‌ها و هشتادی‌ها؛ این نمایش یک جور کِش آمدن بین‌نسلی است.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر