شماره روزنامه ۶۰۲۰
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۸۲ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۵۹۸۲

  • جهش عیدانه تراکنش‏‌ها

    روز گذشته تازه‌‌ترین گزارش اقتصادی شاپرک منتشر شد. بر اساس این گزارش، طی اسفند ماه سال ۱۴۰۲ مجموعا حدود ۴.۳ میلیارد تراکنش به ارزش ۱۳۸۹ هزارمیلیارد تومان بر بستر شبکه شاپرک انجام شده که ارزش حقیقی تراکنش‌‌ها نسبت به بهمن ماه ۲۳.۷۵‌درصد رشد داشته است. این در حالی است که در ماه‌‌های پیش از میزان رشد ارزش تراکنش‌‌ها کمتر از این اعداد بود. برای مثال در بهمن میزان رشد حقیقی ارزش تراکنش‌‌ها، ۲.۸۶درصد بود و این موضوع نشان می‌دهد که خریدهای عیدانه موجب جهش ناگهانی ارزش تراکنش‌‌ها شده بود. اما کماکان این رشد باعث نشده که روند منفی کاهش ارزش تراکنش‌‌ها (که متاثر از رشد تورم است) شکسته شود و همچنان روند ارزش تراکنش‌‌ها با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به اسفند سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است. حدود ۶.۱۵‌درصد از این تراکنش‌‌‌‌‌‌ها مربوط به ابزار پذیرش اینترنتی، ۲.۲۸‌درصد مربوط به ابزار پذیرش موبایلی و ۹۱.۵۷‌درصد آن هم مربوط به کارت‌‌خوان‌‌‌‌‌‌های فروشگاهی بوده است. در این میان بانک سپه با پذیرش ۱۷.۸۱‌درصد از این حجم تراکنش‌‌‌‌‌‌ها، بیشترین سهم را در بازار پذیرندگی تراکنش‌‌ها داشته است.
  • خیز تجار برای بازارهای جدید

    دنیای‌اقتصاد: تجار ایرانی برای ورود به بازارهای جدید خیز برداشته‌اند. برگزاری «ایران اکسپو۲۰۲۴» اهرمی برای تسهیل این مسیر است. در این راستا معاون وزیر امور خارجه از همکاری همه‌جانبه این وزارتخانه با نمایشگاه مذکور سخن گفته و عنوان کرده است این نمایشگاه می‌تواند در توسعه صادرات و ارزآوری موثر باشد.
  • شیوه جالب بانک‌های سومالی برای جذب مشتری

    چابک آنلاین: بانکداری در سومالی در دهه ۱۹۵۰ با تاسیس اولین بانک این کشور با نام «بانک سومالی»، آغاز شد. این بانک به عنوان اولین بانک مرکزی و دولتی در سومالی فعالیت می‌‌‌کرد. بانک دولتی سومالی با نام «بانک سومالی» شناخته می‌‌‌شد که به عنوان بانک مرکزی و نهاد مسوول بانکی در کشور عمل می‌‌‌کرد، اما در سال ۱۹۶۹، نام آن به «بانک مرکزی سومالی» تغییر یافت.
  • معرفی بازیگران برتر کشاورزی

    دنیای‌‌‌‌اقتصاد: شرکت مشاوره مدیریت ایلیا، «گزارش کشاورزی ایران» را در راستای سلسله گزارش‌‌‌‌های «صنعت‌‌‌‌سنج صادرات» منتشر کرد. این گزارش‌‌‌‌ها که برای نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ آماده شده، به بررسی هفت صنعت ایران می‌‌‌‌پردازد و کشاورزی یکی از آنهاست.
  • چالش‌‌‌‌هایی از جنس فولاد

    مجید رضاپور / کارشناس فولاد
    فولادسازان سال سختی را پشت‌‌‌‌سر نهادند و همواره طی سال با دو چالش اصلی روبه رو بودند؛ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌‌های آنها در زمینه ارز و بازگشت ارز بود. براساس تصمیم‌گیری دولت و دستورالعملی که دولت اتخاذ کرده بود، صادرکنندگان باید ارز خود را به بانک مرکزی تحویل داده و برای دریافت ارز مورد نیاز خود در صف دریافت ارز قرار بگیرند که این مساله، چالش‌‌‌‌های بسیاری برای آنها طی سال ایجاد کرد.
  • مدیرعامل جدید پالایش نفت تهران

    طی حکمی از سوی وحید عبیری رئیس هیات‌مدیره شرکت پالایش نفت تهران، محسن ایران زاد به عنوان مدیرعامل جدید پالایشگاه پایتخت منصوب و سکان این مجتمع پالایشی را بر عهده گرفت.
  • تمدید بخشودگی اقساطی در بانک سینا

    مهلت بهره‏‌مندی از طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان این بانک، تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‏‌ماه سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر