ورود مسعود پزشکیان به کردستان/ حضور بر سر مزار جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی

مسعود پزشکیان در بدو ورود به سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خدمت مردم کردستان هستم و انشاالله اگر موفق شوم، مشکلاتی که اکنون در کردستان و مناطق محروم هست را حل و فصل می کنم. اقوام وی تاکید کرد: کرد و عرب و همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند بر اساس شایستگی باید جایگاه خود را داشته باشد کشور را مردم ایران و شایستگان باید درست کنند نه فقط یک گروه و یک جناح و یک دسته.

وی در مورد مناظرات در صدا و سیما هم گفت: در این مناظرات چند نفر در مقابل یک نفر بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا تا اخر در انتخابات می ماند،بیان کرد: مگر قرار است نمانم. این سوال را باید از بقیه نامزدها بپرسید که آیا می مانند.

پزشکیان در مورد برنامه خود برای مناطق مرزی هم گفت: اولویت من از بین بردن بی عدالتی و تبعیض در جامعه چه از نظر جنسیتی ، اشتغال، صنعت و .. است، این وضعیت اگر از بین برود می توانیم رفاه ملی ایجاد کنیم و ایران و عزت ایران را به جایی برسانیم که به جای اینکه جوانان ایران آرزو کنند به کشورهای دیگر بروند کشوری بسازیم که دیگران آرزو کنند اینجا بیایند.

ادای احترام به مقام شهدا

مسعود پزشکیان با حضور در گلزار شهدای سنندج با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز شنبه بر سر مزار مهندس ادب نماینده سابق سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یکی از شخصیت های تاثیرگذار و محبوب کُرد در سنندج حاضر شد. 

مسعود پزشکیان نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز شنبه در سفر تبلیغاتی به استان کردستان بعد از ورود از طریق فرودگاه سنندج عازم بهشت محمدی سنندج شد. 

وی در بهشت محمدی سنندج افزون بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر سر مزار بزرگ مرد کُرد مهندس بهاالدین ادب حاضر شد. 

مهندس بها الدین ادب روز ۳۰ مرداد سال ۱۳۲۴ خورشیدی، در محله‌ «آقازمان» سنندج و در خانواده‌ای اصیل دیده به جهان گشود و ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ دیده از جهان فرو بست.  

مهندس ادب مدتی بعد از پایان دوره سربازی، شرکت «رواق» را تاسیس کرد که طرح‌های عمرانی بسیاری را در نقاط مختلف کشور اجرا کرد. از جمله این طرح‌ها، پروژه‌ عظیم «۳۰۰ دستگاه» معروف به «آپارتمان‌های ادب» در سنندج بود که در سال ۱۳۵۵ به بهره‌برداری رسید و جمع زیادی از خانواده‌های فاقد مسکن با نازل ترین قیمت صاحب مسکن شدند. 

در آن زمان کردستان که از قطب‌های کشاورزی کشور بود، سردخانه‌ مجهزی برای نگهداری محصولات کشاورزی و دامی نداشت که مهندس ادب به تأسیس سردخانه‌ سنندج همت گماشت. او پس از انقلاب اسلامی شرکت «آبژ» را بنیان گذاشت و به فعالیت‌های عمرانی خود در اقصی نقاط ایران  ادامه داد.

این فرزند برومند کردسنان ۲ دوره متوالی (ادوار پنجم و ششم) توانست بعنوان منتخب نخست حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران وارد مجلس شورای اسلامی شد.

بعد از ادای احترام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در گلزار شهدای سنندج، پزشکیان بر سر مزار ۲ نفر از قربانیان حادثه هواپیمایی اوکراینی در بهشت محمدی حاضر شد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.