نروژ درخواست پناهندگی فرمانده متواری واگنر را نپذیرفت

وکیل آندری مدودف یکی از فرماندهان سابق متواری گروه واگنر که پیش‌تر با عبور غیرقانونی از مرز روسیه با نروژ وارد این کشور شده بود، اعلام کرد که مقامات دولت نروژ با درخواست پناهندگی وی موافقت نکرده‌اند.

رویترز گزارش داد، وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: این مقامات تاکید کردند با وجود موافقت نکردن با درخواست پناهندگی وی، مدودف از این کشور اخراج و به روسیه بازگردانده نخواهد شد چرا که بازگرداندن وی ممکن است خطرات زیادی برای این فرمانده سابق فراری گروه واگنر به دنبال داشته باشد.

خبر مرتبط
برلین نمی‌تواند جای خالی آمریکا را در کمک به اوکراین پر کند

صدراعظم آلمان با تاکید بر لزوم ادامه حمایت واشنگتن از کی‌یف، خاطرنشان کرد: برلین نمی‌تواند جای خالی آمریکا را در کمک به اوکراین پر کند.

به نوشته رویترز، مدودف در ژانویه ۲۰۲۳ با گذر از مرز مشترک روسیه و نروژ در منطقه قطب شمال، وارد این کشور اروپایی شده بود.

به گزارش ایرنا، در پی اتفاقاتی که منجر به شورش گروه واگنر شد، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس با توافق همتای روس خود با رئیس گروه شبه نظامی واگنر وارد گفت وگو و مذاکره شد و وی را مجاب کرد تا پیشروی نیروهای خود به سمت مسکو را متوقف کرده و آنها را به مقرهای خود بازگرداند.

بر اساس توافقی که صورت گرفت قرار شد رئیس گروه واگنر پس از تبعید از روسیه در ماه ژوئن به بلاروس برود و چند روز بعد رئیس جمهور بلاروس ورود پریگوژین به خاک بلاروس را تائید کرد.

شامگاه چهارشنبه (اول شهریور) هواپیمایی خصوصی حامل ۱۰ مسافر از جمله یوگنی پریگوژین رئیس سابق واگنر که از سنت پترزبورگ به مقصد مسکو در حال حرکت بود، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.