مجید تفرشی، نویسنده و پژوهشگر نوشته: «هم کسانی که تلاش می‌کنند در داخل سرود خواندن را امری ملی بدانند و می‌گویند این افراد را باید از تیم ملی کنار گذاشت و هم افرادی که با دیدگاه افراطی تلاش می‌کنند به بازیکنانی که سرود می‌خوانند توهین کنند، همه در یک صف قرار دارند و دیدگاه فاشیستی حذفی دارند تا با ایجاد حاشیه، تیم‌ملی را تضعیف کنند. آرمان‌ملی در «بازگشت بنزین پتروشیمی؟» وضعیت کیفیت بنزین را بررسی کرده موضوعی که ابتکار اعلام کرده طبق گزارش‌ها بنزین پتروشیمی به چرخه توزیع بازگشته؛ اما وزارت نفت جواب داده ابتکار دروغ می‌گوید و انگیزه‌اش سیاسی است. عباس عبدی در یادداشت «چشم‌انداز ایران» اعتماد نوشته: فارغ از اعتراضات، موضع عمومی مردم چیست؟ چون تعداد معترضان در مقایسه با جمعیت، این امید را نزد برخی از طرفداران ساده‌انگار وضع موجود زنده می‌کند که از این وضع عبور می‌کنند. اکثریت قاطع جامعه از وضعیت موجود رضایت ندارند.

«باج‌گیری از کسب‌و‌کارهای آنلاین» همشهری، منابع آگاه مدعی شده‌اند در ناآرامی‌های اخیر ۸۲ استارت‌آپ هدف باج‌گیری با تهدید تبلیغات منفی در فضای مجازی قرار گرفته‌اند. مدیرعامل همشهری نیز در یادداشت «درباره تلخی خیابان‌های شهر» نوشته «این مارپیچ سکوت اجتماعی برای این روزهای برزخی است. این نیز می‌گذرد. نهی از منکر اجتماعی رها نخواهد شد ولو در حد یک اخم ساده، حتی از سوی محجبه‌های عرفی.» کیهان در «اعتراف یکی از سران فتنه به ناممکن بودن براندازی در جمهوری اسلامی» نوشته: محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات، در اظهاراتی که در صفحه اینستاگرام او منتشر شده‌، اعتراف کرده که براندازی جمهوری اسلامی نه ممکن است نه مطلوب.

محمد خاتمی و برخی اطرافیان او در مقاطع بسیاری ادعا می‌کنند که او چهره آرام و صلح‌جویی در سیاست است، اما هیچ اغتشاش و آشوبی نیست که خاتمی در آن نقش آرامش‌بخش و معقولی ایفا کند.  فرهیختگان تصویر مکرون را به صورت جوکر طراحی کرده و تیتر آن را «جوکر الیزه» انتخاب کرده و نوشته: «مواضع رادیکال مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه علیه ایران و دیدار با اپوزیسیون دست چندم تهران، هم در تناقض آشکار با کنش پشت صحنه اوست و هم پاسخی کوبنده می‌خواهد.»