شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

  • دوئل بورسی در انتخابات

    شب گذشته آخرین مناظرات دو نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد. در هفته‌های گذشته با حضور شش نامزد نهایی انتخابات، برنامه‌ها و نشست‌های گوناگونی در خصوص موضوعات گوناگون برگزار شد و کاندیداها ضمن ارائه برنامه‌های خود، به دغدغه‌های مردم پاسخ‌های مدنظر را ارائه دادند. با به دور دوم کشیده شدن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و راه یافتن مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم، در هفته جاری دو مناظره با موضوعات تاثیرگذار تدارک دیده شد و دو کاندیدای راه‌یافته به دور دوم بر اجرای برنامه‌های خود تاکید داشتند.
  • بورس از لنز FATF

    دنیای اقتصاد: اخیرا و در مناظره‌های انتخاباتی مشاهده‌شده که به کرات از واژه FATF استفاده شده که به معنای گروه ویژه اقدام مالی است. فارغ از نتایج و آثار دیگر پیوستن یا نپیوستن به FATF، بررسی‌ها نشان می‌دهد که پیوستن ایران به FATF می‌تواند برای بازار سهام و شرکت‌ها، فرصت‌های زیادی بیافریند.
  • سرنوشت بورس بعد از انتخابات

    دنیای‌اقتصاد: معاملات دیروز بازار سهام با تشکیل صف فروش پایان یافت. در این روز به‌رغم صعود شاخص‌‌‌های سهامی اما سهامداران ترجیح دادند سهام خود را نقد کنند تا اگر بعد از تعیین‌تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری، بازار واکنش هیجانی نشان داد با زیان کمتری مواجه شوند.
  • دولت جدید طبق قانون برنامه هفتم ملزم به حذف قیمت‌گذاری دستوری است

    سنا: محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولت جدید طبق قانون برنامه هفتم ملزم به حذف قیمت‌گذاری دستوری است، گفت: کالاهای انحصاری، خدمات دولتی و یارانه‌ای که از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند شامل قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند و به غیر از این گروه از کالاها، دولت حق هیچ‌گونه اقدامی درخصوص قیمت‌گذاری دستوری ندارد.
  • سمت بورس در انتخابات

    دنیای‌اقتصاد: سه‌شنبه یک روز نوسانی دیگر برای بازار سرمایه بود، با وجود رشد بیش از ۱۵هزار واحدی شاخص کل و سبز بودن کلیت ۷۲درصدی نمادها در تابلوی معاملاتی، با خروج ۱۳۸میلیارد تومان نقدینگی از بازار، بورس وارد چهارمین روز متوالی خروج نقدینگی شد و ارزش معاملات خرد نیز با افت نسبت به روز قبل‌تر در محدوده ۱۹۹۸میلیارد تومان ماند.
  • تشخیص ارزندگی با خط‏‏‌کش P/E

    دنیای اقتصاد: P/Eبورس با رسیدن به ۶.۵واحد در کف پاییز۱۴۰۱ قرار دارد. با افزایش ریسک‏های سیاسی، تثبیت دلار نیما و افزایش نرخ بهره طی سال جاری، P/Eمعیار در بازار کاهش یافته است؛ به‌طوری‌که تداوم شرایط، جلوی تحقق سیگنال «ارزندگی بازار» را خواهد گرفت ‌.
  • وزن‌کشی احتمالات در بورس

    دنیای اقتصاد-علی عبدالمحمدی: معاملات بورس تهران در روز گذشته در دو پرده متفاوت پیگیری شد. اقبال نسبی به سمت نمادهای شاخص‌ساز بازار سبب شد تا شاخص‌کل بورس در معاملات روز دوشنبه با رشد ۰.۱۱‌درصدی همراه شود، اما در نمادهای کوچک بازار اوضاع چندان امیدوارکننده نبود و این موضوع به افت اندک شاخص هموزن منجر شد. با وجود بهبود نسبی روند معاملات نسبت به‌روز گذشته، اما همچنان بر کلیت بازار بلاتکلیفی حاکم است و باید تا تعیین‌تکلیف‌ نهایی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری منتظر ماند.
  • بورس در سنگر مقاومت

    دنیای اقتصاد-پروانه کبره: بورس تهران در معاملات دیروز شاهد خروج پول سهامداران خرد بود. کاهش اشتهای شدید پول‌های خرد برای خرید سهام شاخص کل بازار را دچار فرسایشی ممتد کرده است. طی روز گذشته شاخص کل بعد از ریزش ۲۳هزار واحدی روز یکشنبه تنها توانست دو هزار واحد ارتقا یابد. به این ترتیب فتح دوباره کانال ۲.۱میلیون واحد بعد از پنجم خرداد‌ماه به یکی از مشقت‌آورترین دستاوردهای دماسنج اصلی بورس مبدل شده است. با رشد اندک شاخص کل و قرار گرفتن نماگر مذکور در سطح ۲میلیون و ۷۵هزار واحد، بازدهی بورس تهران از ابتدای سال به منفی ۵.۴۶ درصد رسید.
  • سردرگمی کم‌جان

    پیمان شوریابی/کارشناس بازار سرمایه
    روز گذشته شاخص اصلی بازار افزایش ارتفاع محدودی داشت. در این بین دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۱درصدی همراه شد و در پایان ساعت معاملاتی روز گذشته در سطح ۲‌میلیون و ۷۵‌هزار‌واحدی قرارگرفت. رشد ۲‌هزار و ۱۵۷‌واحدی نماگر اصلی در حالی محقق شد که نماگر هموزن با افت ۰.۰۱درصدی‌ روبه‌رو شد و در پایان روز معاملاتی در سطح ۶۶۸‌هزار و ۱۴۷‌واحدی قرارگرفت. در این بین شاخص‌کل فرابورس نیز حدود ۰.۱۸درصد سرخ‌پوش شد و در سطح ۲۱‌هزار و ۹۶۶‌واحدی کار خود را به اتمام رساند. در این میان سه نماد «حکشتی»، «فملی» و «مبین» بیشترین تاثیر را بر شاخص‌کل بورس تهران و نمادهای «مارون»، «خاور» و «انتخاب» بیشترین تاثیر را بر شاخص‌کل فرابورس داشتند. همچنین«ذوب»، «شستا» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش روز دوشنبه بازار بودند.
  • مناظرات تکلیف بورس را مشخص می‌کند؟

    عاطفه چوپان
    با کشیده‌شدن انتخابات به دور دوم ابهامات نیز در بازار سرمایه شدت‌گرفت. انتخاب دو کاندیدا با نظراتی تقریبا در تقابل با هم، بازار سرمایه را در بلاتکلیفی شدیدی گذاشته‌است. نگاه بدبینانه و خوش‌بینانه همچنان در بازار مشاهده می‌شود اما با نگاهی به ورودی دو صندوق درآمد ثابت و اهرمی می‌توان دریافت که نگاه بدبینانه به آینده بازار در حال‌حاضر قوت بیشتری دارد. روز گذشته بیشترین میزان نقدینگی که وارد بازار سرمایه شد به صندوق‌های درآمد ثابت با حدود ۲۷۰‌میلیارد‌تومان اختصاص داشت که نشان‌داد فعلا نرخ‌های صندوق‌های درآمد ثابت جذاب است و سهامداران برآورد می‌کنند با توجه به شرایط فعلی فضای ابهامات همچنان ادامه داشته‌باشد.

بیشتر

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر