رشد ۱۶هزار و ۱۹۳واحدی شاخص کل در حالی محقق شد که نماگر هم‌وزن نیز با صعود ۰.۳۸درصدی همراه شد و در سطح ۶۷۵هزار و ۱۵واحدی قرار گرفت.

در این بین شاخص کل فرابورس نیز که معیار مناسبی برای بررسی وضعیت سهام مختلف فرابورسی است، حدود ۰.۷درصد سبز‌پوش شد و در نهایت در سطح ۲۲هزار و ۲۶۴واحدی کار خود را به اتمام رساند.

ارزش معاملات خرد بازار سرمایه روز دوشنبه که شامل سهام و حق تقدم بازار می‌شود مقدار ۲هزار و ۲۴۵میلیارد تومانی را ثبت کرد. به‌علاوه ۸۹میلیارد تومان پول حقیقی نیز از گردونه معاملات بازار خارج شد.

در این میان سه نماد «فولاد»، «فملی» و «وتجارت» بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس تهران و نمادهای «آریا»، «شگویا» و «زاگرس» بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

همچنین«وتجارت»، «فملی» و «فاذر» سه نماد پرتراکنش روز گذشته بازار بودند. بازار در شرایط بلاتکلیفی ناشی از ریسک‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد و از یک سو پول‌های قدرتمند اراده‌ای برای خرید سهام نداشتند.

از سوی دیگر ادامه سیاست‌های نه چندان کارشناسی‌شده اقتصادی، بازار سرمایه را در یک فاز چالشی فروبرده و افق روشن و مطلوبی از بازار پیش چشم سرمایه‌گذاران نبود.

از طرفی با مشخص شدن ترکیب کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری در روز گذشته، بازار شرایط مساعدتری به خود گرفت و روز جذابی را پشت‌سر گذاشت. از طرفی تصمیمات حمایتی که سیاستگذاران در روزهای انتهایی دولت سیزدهم اتخاذ می‌کنند، در ثبات‌بخشی به بازار بی‌تاثیر نخواهد بود.

از طرفی در صورتی که اخبار تجدیدارزیابی دارایی شرکت‌های خودروسازی و اصلاح نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی عملیاتی شوند و شکاف دلار نیما با دلار بازار آزاد کاهش بیشتری پیدا کند، می‌توان افق خوشایندتری برای بازار سرمایه در ماه‌های آینده متصور بود.

با وجود افزایش نرخ دلار نیما به محدوده‌های ۴۲هزار تومانی، همچنان شکاف عمیقی میان دلار نیما با دلار بازار آزاد وجود دارد.

با وجود اینکه زمزمه‌های رفع محدودیت دامنه نوسان از روزهای گذشته بر سر زبان‌ها افتاده بود و انتظار می‌رفت سازمان نسبت به این موضوع تجدید‌نظر سریع‌تری داشته باشد، با این وجود به نظر می‌رسد بازار پس از رفع محدودیت دامنه نوسان به شرایط تعادلی خودش بازگردد.

 پیش‌بینی می‌شود بازار در روزهای آینده متناسب با شرایط انتخاباتی نوساناتی داشته باشد.

در مجموع انتظار می‌رود که روند بازار در روزهای آینده بهبود پیدا کند و با تداوم آن روند بازار صعودی شود.