شماره روزنامه ۶۱۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۵ دنیای اقتصاد

اخبار بازرگانی - روزنامه شماره ۶۱۱۵

  • اثرات منطقه‌ای تجارت آزاد

    دنیای اقتصاد -میثم قریشی: مطابق با نظریات اقتصادی، کشورها هرچه بیشتر در معرض تجارت جهانی قرار بگیرند، می‌توانند از مزیت نسبی این مساله استفاده کنند و به رشدی بادوام در اقتصاد خود برسند. این موضوع مستلزم باز بودن درهای اقتصاد روی تجارت و مراودات مالی در صحنه جهانی است. ایده اصلی این است که با تحرک کامل سرمایه و نیروی کار، تعادلی بلندمدت در اقتصاد جهانی ایجاد می‌شود؛ اما همیشه این‌طور نیست و مثال‌های نقض بسیاری حول‌وحوش این موضوع می‌توان پیدا کرد.
  • عقاب‌ها در سرزمین هفتاد و دو ملت

    دنیای اقتصاد: اتاق بازرگانی هند و آمریکا (Indo-American Chamber of Commerce) یک نهاد غیرانتفاعی است که با هدف تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین هند و ایالات‌متحده تاسیس شده است. این اتاق، به‌عنوان پل ارتباطی میان کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران دو کشور عمل می‌کند و به تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری در دو کشور می‌پردازد. روابط تجاری هند و آمریکا یکی از پویا‏‏‌ترین روابط اقتصادی در سطح جهان است. این دو کشور با وجود تفاوت‏‏‌های فرهنگی و اقتصادی، از زمان استقلال هند در سال ۱۹۴۷ به‌تدریج به سمت همکاری بیشتر حرکت کرده‏‏‌اند. در سال‌های اخیر، حجم تجارت دوجانبه به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته که شامل کالاها و خدمات مختلفی می‌شود.
  • حل چالش‌های سازمان تامین اجتماعی به مطالعات بیشتر نیاز دارد

    دنیای اقتصاد: در نشست اخیر شورای گفت‌وگو پیشنهاد احیای شورای عالی تامین اجتماعی و توجه به اصل سه‌جانبه‌گرایی از سوی بخش خصوصی مطرح و مقرر شد برای حل چالش‌های سازمان، بررسی‌ها و مطالعات بیشتری انجام شود. احیای شورای عالی تامین اجتماعی، توجه به اصل سه‌جانبه‌گرایی و تجدیدنظر در ترکیب هیات‌های تشخیص مطالبات موضوعاتی بودند که در صدوبیست‌وپنجمین نشست شورای گفت‌وگو بررسی شدند. اعضای شورا درباره احیای شورای عالی تامین اجتماعی به این نتیجه رسیدند که لازم است مطالعات بیشتر و دقیق‌تری صورت گیرد و مرکز پژوهش‌های اتاق ایران با همکاری دبیرخانه شورای گفت‌وگو تجربیات بین‌المللی را در این رابطه مدنظر قرار گیرد.
  • یکسان‌سازی استانداردهای کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با ایران

    دنیای اقتصاد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ضمن تاکید بر یکسان‌سازی استانداردهای کشورهای عضو اتحادیه با جمهور اسلامی ایران، از وی برای حضور در دور سوم نمایشگاه اوراسیا در تهران دعوت به عمل آورد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، سیدمحمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، به همراه محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در راس هیاتی بلندپایه که ترکیبی از صد شرکت ایرانی شامل تشکل‌ها و تجار است، در اجلاس اقتصادی اوراسیا در ارمنستان حضور به عمل رساندند.
  • زنجیره تولید سیب‏‏‌زمینی استان اردبیل تکمیل می‌شود

    دنیای‌اقتصاد: نایب‌‌‌رئیس اتاق ایران با اشاره به ۱۲۰‌هزار تن تولید مازاد سیب‌‌‌زمینی در استان اردبیل، گفت: با تکمیل زنجیره کامل صنایع تبدیلی، مشکلات این تولید مازاد تا دوسال آینده رفع می‌شود.
  • تسهیل فرآیند صدور ویزای ویتنام برای بازرگانان

    دنیای‌اقتصاد: سید مصطفی موسوی، رئیس اتاق خرمشهر می‌‌‌گوید: در دیدار با سفیر ویتنام در تهران، ضمن رایزنی درباره تسهیل صدور ویزای بازرگانان، فرآیند صدور و اخذ ویزا تسهیل شده است.
  • مالیات ارزش‌‌‌افزوده و حساب شرکت‌های بزرگ به استان محل فعالیت منتقل شود

    دنیای اقتصاد: در نشست شورای گفت‌وگوی استان لرستان، موضوع افزایش گردش مالی استان با استرداد مالیات ارزش‌‌‌افزوده شرکت‌های تولیدی بزرگ و انتقال حساب آنها به داخل استان مورد بحث، بررسی و تصویب قرار گرفت. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌‌‌آباد با اشاره به موضوع استرداد مالیات ارزش‌‌‌افزوده فروشگاه‌های زنجیره‌‌‌ای به استان محل فعالیت، افزود: در ۲ نشست شورای گفت‌وگو، یک نشست را به شیوه‌های مالیات‌‌‌ستانی توسط سازمان مالیاتی استان اختصاص دادیم و پیشنهادهایی را در جهت اصلاح بررسی پرونده‌ها نیز ارائه کردیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر