شماره روزنامه ۶۱۱۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۵ دنیای اقتصاد

اخبار بازار دیجیتال - روزنامه شماره ۶۱۱۵

  • هوش مصنوعی دنیای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را دگرگون می‌کند

    دنیای اقتصاد: زیر پوست دنیای توسعه نرم‌افزار دو تغییر در حال وقوع است. از زمان معرفی چت‌بات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی در سال ۲۰۲۲، مدیران و روسا در تلاش برای یافتن روش‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی هستند. تا حالا اغلب تلاش‌ها نتیجه چندانی نداشته‌اند، اما در این میان برنامه‌نویسی نرم‌افزاری استثنا است. نظرسنجی‌ها در این زمینه نشان می‌دهند که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سراسر جهان هوش مصنوعی مولد را آن‌قدر مفید می‌دانند که در حال حاضر حدود دو پنجم آنها مشغول استفاده از آن هستند. این حرفه به یک شکل دیگر هم در حال تغییر است. سهم رو به رشد مهندسان جهان از بازارهای نوظهور می‌آیند. هیچ تعریف استاندارد و مشخصی از یک توسعه‌دهنده وجود ندارد، اما در حدود سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران پلتفرم محبوب ذخیره و اشتراک‌گذاری کد Github که در کشورهای فقیرتر زندگی می‌کنند، از کشورهای ثروتمند پیشی گرفت. در همین راستا، انتظار می‌رود که در چند سال آینده هند با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگ‌ترین استخر استعدادهای برنامه‌نویسی جهان تبدیل شود.
  • تجدیدنظر آمریکا در صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی به خاورمیانه

    ایسنا: وزارت بازرگانی آمریکا از مقرراتی رونمایی کرد که صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی مانند محصولات انویدیا به دیتاسنترها در خاورمیانه را تسهیل خواهد کرد. صادرکنندگان آمریکایی از اکتبر سال ۲۰۲۳، ملزم شده‌اند قبل از صادرات تراشه‌های پیشرفته به بخش‌هایی از خاورمیانه و آسیای مرکزی، مجوز دریافت کنند.
  • نظارت آلمان بر مایکروسافت بیشتر می‌شود

    مهر: ناظر رقابت آلمان، مایکروسافت را به عنوان «شرکتی با اهمیت بازاری مهم در زمینه رقابت» طبقه‌بندی کرده است، این بدان معنا است که این سازمان احتمالا اقدامات سختگیرانه‌تری علیه شرکت اتخاذ کند. به نقل از رویترز، آندریاس موند، رئیس سازمان «بوندسکارتلمات» (Bundeskartellamt) در این باره می‌گوید: «بسیاری از محصولات مایکروسافت در همه جا وجود دارند و عدم استفاده از آنها امکان‌پذیر نیست. اکوسیستم این شرکت اکنون بیش از هر زمان دیگری در هم تنیده و قدرتمندتر است.»
  • مالزی قوانین ملی هوش مصنوعی را تعیین می‌کند

    مهر: انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد این کشور تصمیم دارد سیاست ملی ابر ایجاد و مقرراتی برای تشویق به استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی را ارائه کند. به نقل از رویترز، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که شرکت‌های جهانی فناوری طی سال گذشته سرمایه‌گذاری کلانی در مالزی انجام داده‌اند؛ زیرا خواستار احداث زیربنای حیاتی برای تامین تقاضای روز‌افزون سرویس‌ها و خدمات ابر رایانشی و هوش مصنوعی بودند.
  • شکایت اپیک گیمز از گوگل و سامسونگ

    ایسنا: شرکت «اپیک گیمز»، در شکایتی، گوگل و سامسونگ را به توطئه برای حمایت از فروشگاه برنامه «پلی‌استور» گوگل در برابر رقابت، متهم کرد. سازنده بازی ویدئویی «فورت نایت»، شکایتی را در دادگاه فدرال آمریکا در کالیفرنیا تنظیم کرد و مدعی شد قابلیت امنیت موبایل سامسونگ به نام «اتو بلاکر» (Auto Blocker)، برای ممانعت از دانلود اپلیکیشن‌ها از منابع دیگری به جز «پلی‌استور» یا فروشگاه «گلکسی» سامسونگ طراحی شده است.
  • روسیه دستور حذف محتوای غیرقانونی از دیسکورد را صادر کرد

    مهر: «راسکامنادزر» رگولاتور ارتباطات روسیه به پلتفرم پیام‌رسان «دیسکورد» دستور داده حدود هزار محتوای غیرقانونی از جمله پست‌های حاوی هرزنگاری کودکان و ترویج استفاده از مواد مخدر را حذف کند. به نقل از رویترز، به‌طور دقیق راسکامنادزر خواستار حذف ۹۴۷ محتوای غیرقانونی از جمله پست‌های حاوی هرزه‌نگاری کودکان، ترویج افراطی‌گری، درگیر کردن کودکان در فعالیت‌های غیرقانونی، ترویج خودکشی و ترویج مواد مخدر شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر