تصویب سود 280 ریالی برای هر سهم سیمان سپاهان
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان سپاهان 280 ریال سود برای هر سهم سال 89 به تصویب رساند. در این مجمع که با حضور و استقبال بیش از 86 درصد سهامداران برگزار شد صورت سود و زیان و ترازنامه شرکت مورد تصویب قرار گرفت. این مجمع به ریاست آقای دکتر حجت اله صیدی و نظارت آقایان بد و سید شفیعی و همچنین با دبیری آقای محمدی اداره شد. بنابراین گزارش در مجمع شرکت سیمان سپاهان آقای فتوگرافی، مدیرعامل شرکت ضمن ارائه گزارش عملکرد سال 89 به موفقیت‌های شرکت در این سال اشاره کرد.

میزان دستیابی به اهداف تعیین شده
تلاش برای دستیابی به اهداف تعیین شده در بودجه مصوب توسط هیات مدیره و پایش عملکرد ماهانه در طول سال 1389 با توجه به شرایط متغیر و تحولات اقتصادی در طول سال از دغدغه‌های اساسی مدیریت شرکت بوده است. میزان دستیابی به تولید و فروش محصول و پوشش E.P.S اعلام شده به عنوان ماحصل عملکرد شرکت به شرح زیر می‌باشد.
شرکت در سال مالی مورد گزارش با توجه به دستیابی به بالاترین حد تولید کلینکر و بالاترین حد تولید و تحویل سیمان در طول دوران فعالیت خود و دستیابی به ۳۵۹ ریال سود خالص به ازای هر سهم، در شرایط سخت سال ۱۳۸۹ به ویژه شرایط ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سه ماهه پایان سال و عدم افزایش قیمت فروش محصولات، ۵/۲ درصد بیش از هدف تعیین شده سود داشته است که نشان‌دهنده موفقیت نسبی در رسیدن به هدف می‌باشد.
بیان برنامه‌ها و چشم‌انداز وضعیت شرکت
با مطالعاتی که در سال‌های گذشته صورت گرفته است تولید محصولات جدید در مرحله آزمایش قرار گرفته که پس از طی مراحل آزمایشی، این محصولات که دارای تنوع از لحاظ کیفیت و مقاومت و سایر معیارها با انواع سیمان موجود خواهد بود به بازار عرضه می‌گردد. تولید بتن آماده در شرکت فرآورده‌های بتنی که در سال ۱۳۸۷ با سرمایه‌گذاری شرکت تاسیس گردیده از موارد دیگر گسترش فعالیت شرکت و تولید محصول در چرخه بعدی سیمان می‌باشد.
عملکرد زیست‌محیطی
سیمان سپاهان، تولیدکننده انواع سیمان به ویژه سیمان‌های تیپ یک، تیپ دو، پرتلند سرباره‌ای، پرتلند ضدسولفات سرباره‌ای و سیمان‌های آمیخته مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی به درخواست و توافق مشتریان داخلی و خارجی می‌باشد. این شرکت با تکیه بر اهداف سه‌گانه تولید سبز، محصول برتر و محیط زیست سالم، حرکت به سوی سرآمدی زیست‌محیطی و الگو شدن برای سایر صنایع خصوصا صنایع مشابه، بر مبنای بهبود شاخص‌های عملکردی زیست‌محیطی (EPIs)، را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است و جهت نیل به توسعه پایدار در صنعت سیمان، خود را متعهد و پاسخگو به مسوولیت‌های مرتبط براساس ارکان زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی می‌داند و در این راستا اقدامات موثری در زمینه حفاظت از محیط زیست انجام داده است که از آن جمله می‌توان به:
1- تدوین خط مشی، چشم‌انداز و استراتژی‌های شرکت براساس موازین زیست‌محیطی
۲- اعمال الزامات نظام مدیریت زیست‌محیطی در شرکت و استقرار، جاری‌سازی و بهبود عملکرد آن مطابق با استاندارد ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۰۸
3- اخذ گواهینامه تعهد جایزه سبز (سطح 1) جایزه مدیریت سبز ایران
۴- راه‌اندازی آزمایشگاه محیط زیست واحد HSE به منظور پایش و اندازه‌گیری پارامترهای زیست‌محیطی
5- ارزیابی انطباق میزان انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی (گرد و غبار - سروصدا و فاکتورهای هفت‌گانه فیزیکی و شیمیایی پسآب) با قوانین و معیارهای زیست‌محیطی براساس نتایج طرح خوداظهاری (طبق بند الف ماده 61 برنامه چهارم توسعه) سازمان حفاظت از محیط زیست
۶- کنترل آلاینده‌ها در مبدا (Source Reduction)، تهیه دستورالعمل مدیریت ضایعات و تشکیل کمیته House Keeping
7- توسعه و گسترش فضای سبز به میزان 645 هکتار تا پایان سال 1389
۸- تولید کمپوست گیاهی با استفاده از ضایعات گیاهی توسط دستگاه شاخه خردکن
9- کاهش میزان مصرف انواع انرژی از جمله انرژی الکتریکی و حرارتی با اعمال مدیریت و ممیزی انرژی
۱۰- استفاده از ماده زاید سرباره در تولید محصول و کاهش قابل‌توجه گازهای گلخانه‌ای (GHG)
11- حذف خازن‌های PCBs و جایگزینی خازن‌های Non-PCBs فاقد روغن آسکارل
۱۲- انجام بازرسی‌های زیست‌محیطی به صورت ادواری به منظور اعمال اقدامات پیشگیرانه و کنترلی ریخت و پاش انواع مواد در جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست
13- اطلاع‌رسانی به جامعه، مشتریان و ذی‌نفعان در ارتباط با اقدامات زیست‌محیطی خصوصا کنترل و کاهش چشمگیر میزان انتشار گرد و غبار به کمتر از mg/Nm310به عنوان مهم‌ترین جنبه بارز زیست‌محیطی این صنعت با نصب پیشرفته‌ترین فیلترهای هیبریدی در خطوط تولید
۱۴- ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی با ارائه آموزش‌های سبز و اجرای مسابقات زیست‌محیطی برای پرسنل و خانواده‌های محترم آنان.
15- حضور گسترده در سمینارها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های زیست‌محیطی در داخل و خارج از کشور و ارائه مقالات علمی تحقیقاتی متعدد در این زمینه
۱۶- تشکیل کمیته و اجرای اصول ۷S در سطح شرکت به منظور آراستگی و ساماندهی محیط کار
17- مشارکت و همکاری در گرامیداشت مناسبت‌های زیست‌محیطی در سطح شرکت، مناطق همجوار و شهر اصفهان و ... اشاره کرد.
فروش محصولات
در سال مالی مورد گزارش شرکت با رشد فروش محصولات به میزان 3 درصد و کسب مقام دوم صادرکننده سیمان به اهداف تعیین شده دست یافته است. استراتژی حفظ و توسعه سهم بازار و تکریم مشتریان در حصول به نتایج مذکور در سال مالی مورد گزارش اجرا شده است.
در این راستا خدمات پس از فروش به شرح زیر از اهم اقدامات موثر در سال مالی مورد گزارش بوده است که با تداوم آن در آینده بودجه مصوب تحقق خواهد یافت.
1- استقرار سیستم نظرسنجی مشتریان
۲- ارائه مشاوره و راهنمایی مشتریان در خصوص نگهداری و مصرف سیمان
3- بازدید مستمر از محل‌های مصرف سیمان و کسب اطلاع از میزان رضایت مشتریان
۴- راه‌اندازی آزمایشگاه سیار سیمان برای اندازه‌گیری معیارهای کیفیت سیمان در محل مصرف.
جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن در سال مالی مورد گزارش
پس از راه‌اندازی خط سوم تولید در سال ۱۳۸۷ ظرفیت تولید کلینکر در شرکت سیمان سپاهان از ۸/۱ میلیون تن به ۷/۲ میلیون تن و پس از راه‌اندازی آسیاب سیمان خط سوم در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ ظرفیت تولید سیمان نیز به ۶۶/۳ میلیون تن رسیده است.